Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

#285
Hallo Jos,

Blij je weer terug te horen en je zeer gewaardeerde kommentaar en suggesties weer te lezen. Het is me trouwens vorige week nog eesn opgevallen dat een groot deel van de bossen in het Schwarzwald eigenlijk een "Mischwald" is, dus loof en dennebomen (sparren??) naat en door elkaar. Ook sedert de zware stormen die veel bomen geveld hebben zijn er ook veel "kleinere" bomen te zien



Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#286
Water, er is eindelijk (imitatie)water op mijn baan te vinden.
Na verschillende testjes, toch de juiste (voor mij althans) produkten gevonden. (Faller en Noch)



Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#287
Ook op het tweede deel loopt het riviertje langs de watermolen
Een paar kleinigheden tussendoor. De koeien zijn inmiddels aangepast naar bruin/wit (meestal in het Zwarte woud) en aan de auto's te zien is het tijdperk wat opgeschoven naar vroeger, en waar water is, is ook onkruid. Dit laatste moet nog meer verwildert worden en met wat andere planten gemengd worden









Ondertussen gaan ook de werkzaamheden aan het bahnbetriebswerk (depot) gestaag verder, zodat dit klaar is tegen dat die filigrane messing bekolingskraan op zijn plaats kan staan.



Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

#288
Bij het huisje van je draaischijf zou ik het dak plat maken. Dat verhoogje met dat raampje bovenaan werd eigenlijk, bij mijn weten, enkel gebruikt als er bovenleiding boven de draaischijf hing. Bij enkel stoombedrijf of dieselbedrijf was dat dus niet gebruikelijk.

Kijk ook hier maar eens:


Verder ziet het er allemaal al heel knap uit!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

#289
citaat:
Bij het huisje van je draaischijf zou ik het dak plat maken


Daar heb je inderdaad gelijk in. Doch het gezegde "Aken en Keulen zijn niet op een dag gebouwd" is hier van toepassing. Een ander  huisje bouwen staat ver onderaan op mijn "nog te doen" lijstje
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

#290
Peter dat ziet er goed uit, mooie beek, wat ik ook erg geslaagd vind is de wat donkerder gekleurde berm planten langs de beek. Ben erg benieuwd om het geheel even te zien....duurt niet zo lang meer gelukkig, ik kijk er naar uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pol

#291
Haha Peter! Ik begrijp het helemaal hoor! 't Was maar voor de volledigheid dat ik je de opmerking gaf. Toch moet je volgens mij geen heel nieuw huisje bouwen: gewoon het dak eraf en ... Ach ja, wat weet ik ervan h?? Ik begin nog maar pas (opnieuw ...).

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

#292
Dat dakje veranderen (eigenlijk heel het huisje) komt een van de dagen nog wel aan de beurt, net als het plaatsen van een mechanisch gleissperrsignal op de draaibrug zelf.

Dat de baan stilaan aangepast wordt naar tijdperk III is duidelijk te merken aan voortuigen en treinen.

Mijn nieuwste aanwinst een Hängerzug (vrachtwagen kombinatie) MB L325 in de kleuren van de DB (Brekina). Eindelijk in mijn bezit geraakt dank zij de medewerking van Gerolf.



En de onvolprezen Köf van Lenz
Een droom om mee te rangeren


Met vriendelijke groeten
Peter

Steviewonder_1974

#293
Mooie foto's een heel mooie baan in wording. Leuk om te volgen. [:)]

Peter

#294
Omdat het zo leuk is om foto's te nemen van je modellen en/of baan, hierbij nog een paar.
Eerst twee automodellen

Ford Taunus 12 M van de Polizei (Brekina)



En een Goliath drierad van Persil (Epoche)



En dan wat loks:

Een stukje van de ringloods met van links naar rechts:
V320 Brawa
Br 42.90 Trix
VT98 Roco
Br 78 Fleischmann



En nog drie stomers met van links naar rechts
Br 78 Fleischmann
Br 01 Roco
Br 23 Roco



Op het rangeerspoor een Br 82 van Piko



En onderweg naar zijn plaats in de lokloods voor Eloks., de E41 (eerste bouwserie bij het grote voorbeeld)) van Roco

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#295
Mooie foto's alweer, Peter [8D]
citaat:
Geplaatst door Peter
van links naar rechts
Andersom ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Voor Peter, opgehaald uit het archief...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Bedankt Luc,
Een welverdiende rust of zelfs vakantie is je van harte gegeund.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#298
Even bezig geweest met die vrachtwagen te verfijneren, met nummerborden voor en achter, Güternahverkehr schilden op de deuren, en geschilderde peilstangen op de spatborden. ook een poging gedaan om de "baches" te vervuilen, maar dat bevalt me nog niet zo goed, alhoewel het op het model beter is dan op de foto. Ook op de foto: een jongend die met zijn hond aan het spelen is.


Mijn nieuwste aanwinst: een Opel Manta GTA



en een foto van een stil hoekje (nou ja, stil??) aan het station.
Het spleetje tussen het gebouw en de grond wordt nog wegewerkt

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter