Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

stoomloc

#270
Hai Peter,

Goe bezig en met een stevige vaart. Ziet er heel goed uit, de sfeer van het Zwarte Woud heb je wel te pakken. Dit komt dik in orde. Benieuwd naar het vervolg.

Wim

just4fun

#271
Jij moet niet meer naar het Zwarte Woud op vakantie gaan, het Zwarte Woud is bij u [;)].
Paul

Peter

#272
Al een veertigtal bomen aan het planten geweest, en je ziet dat het bijlange nog niet voldoende is..



Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#273
Ik ben niet vertrouwd met het zwarte woud (h? dat rijmt [:D])
... maar mij lijken de bomen vooral klein. Hoger toont ook "meer" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

#274
Zijn knap maar inderdaad een beetje aan de kleine kant (of het moet een recente aanplant zijn natuurlijk [;)]). Als ik ze vergelijk met die woudreuzen waar je tussen verloren loopt als je wat gaat wandelen ... .
Maak je ook een bos-weideovergang met kleine loofbomen, struiken en varens? Dat valt me altijd op als ik in Sch?nwald naar de Katharinenh?he wandel.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

#275
Ik weet het, maar ik heb helaas niet meer plaats om hogere bomen te plaatsen. Gelukkig maakt dit deel uit van de achtergrond zodat er geen direkte vergelijking is. Het Faller gebouw is trouwens ook  wat aan de kleine kant.

PS: de dennenbomen in het Schwarzwald bereiken hoogtes van boven de 30 cm (op schaal). Nietwaar Jos? (grove den)
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

#276
Dennen en sparren zijn idd aardige lummels op schaal. Zwarte den kan zelfs een meter of 55 hoog worden....63cm in H0 [:0]

Decapod

#277
Je krijgt natuurlijk wel een aardig diepte-effect met die kleintjes aan de achterzijde van het groepje. Misschien kan je met de achtergrond een overgang naar het echte woud laten uitschijnen ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

#278
Fr?hling im Schwarzwald oftewel Lente in het Zwarte woud.

Eindelijk zijn mijn (een paar) bloeiende bomen van Silhouette aangekomen. Een eerste, een bloeiende kerselaar staat al op zijn definitieve plaats.

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

#279
Ziet er mooi uit. Hoeveel heeft die gekost als ik vragen mag?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#280
citaat:
Hoeveel heeft die gekost als ik vragen mag


Dat mag[:)]
Die grote kerselaar kost 17,00 euro.
Ter info, ik koop dit ineens bij Albert Rademacher (Mininatur/Silhouette) in Duitsland. Die verzend dat met een pakjesdienst en de verzendkosten zijn net zo duur als zou je het hier in Belgie bestellen.
Het materiaal van hem is niet echt goedkoop, maar je zet er heel je baan toch niet mee vol. Ik gebruik soms zijn landschapsmateriaal en enkele van zijn bomen.

http://www.mininatur.de/silhouette_home.php
Met vriendelijke groeten
Peter

Frank_N

#281
Die kleinere boompjes achteraan vergroten mooi de dieptewerking!
Groet van Frank

conducteur

#282
Wanneer kunnen we kersen komen eten? [:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#283
Terug uit vakantie, die we veel te kort vonden, maar binnen een paar maand zijn we toch terug in die prachtige omgeving.

Een aangename verrassing lag op me te wachten in het kantoor van de SBG in Freiburg (SBG= S?dbadenbus Gmbh) namelijk twee modellen van de MAN autobussen in de S?dbadenbus kleurstelling, de gewone MAN en de MAN Gelenkbus. (Beperkte reeks door Rietze voor de SBG)
De traktor met de Claas hooiballenpers, zijn van Wiking en vond ik bij M?ller (drogerie[:)])



Met vriendelijke groeten
Peter

grove den

#284
Hallo Peter,

Eindelijk weer m'n eigen labtopje terug,hij  is  gemaakt en weer kunnen genieten van o.a dit draadje, je modelbouwkunsten Peter!
citaat:
: de dennenbomen in het Schwarzwald bereiken hoogtes van boven de 30 cm (op schaal). Nietwaar Jos? (grove den)



ja hoor makkelijk...ik meen zelfs dat er ergens in het Zwarte Woud een reus van een den  staat van om en nabij de 45 meter. Dus 25/26 meter ( ongeveer 30 cm in H0)voor een boompje kan zeer zekers  wel...

Jos