Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

#210
Bedankt voor de lovende kommentaren

@Claudio de PZB magneten (Indusi) zijn net als de schakelkasten, kabelgoten, telefoonpalen enz. allemaal van Erbert. Somiige dingen heb ik direkt bij hem besteld, andere via Conrad (prijvergelijken loont in dit geval) De signalen zijn allemaal van Viessmann.

@milocomarty de maisplantjes zijn van Busch (3 doosjes+ Valium[:)])
Als je het wat natuurlijk wil laten overkomen moet je alle blaadjes afzonderlijk liggen plooien[:0]

@Evan en Claudio Je leert het meeste van gewoon goed rond te kijken en foto's te maken van de omgeving van de sporen
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

#211
citaat:
Geplaatst door Peter


@Evan en Claudio Je leert het meeste van gewoon goed rond te kijken en foto's te maken van de omgeving van de sporen



Das de waarheid als een koe!  Een gouden tip voor menig modelspoorders.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

#212
De werken aan de zuidelijke uitrit beginnen ook op te schieten.







Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#213
je geeft de sfeer van het Zwarte Woud wel echt weer Peter... Nog enkele maanden (?) en je hoeft zelfs niet meer naar ginder te gaan om die mooie streek te zien [:)][;)]

ERVIN

#214
Peter , met welke kleur heb je je rails verweerd??

Peter

#215
Hoi Erwin,

De kleur die ik gebruik (gebruikte) is Humbrol nr. 187. Deze lijk op het eerste zicht mischien wat te licht, maar eens aangebracht valt deze zeer goed mee, zeker als er een paar keer een reinigingswagen gevuld met SR24 reinigingsolie is over geweest.
Die vloeistof gebruik ik per uitzondering. In mijn goederentreinen is er steeds een wagen met sleepviltjes van Noch en die onderhouden zeer goed mijn rails.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

#216
Je rijdt toch digitaal Peter? Dan mag je die SR24 zeker niet gebruiken.
Ga dat ook eens proberen, want mijn huidige roestkleur is wat te 'hard'. Het lijkt wel of het ganse spoor bijna is weggeroest...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

#217
Bedankt voor de tip Peter.[;)] ( je hebt trouwens PM)

Wat Conducteur aanhaalt i.v.m. de SR24 , ik heb hier ook niet zo'n goede ervaringen mee , het lijkt wel of mijn rails dan nog sneller vuil werden , werden want ik gebruik het niet meer.[xx(]
Ook mijn huidige roestkleur lijkt mij wat t? grof , daarom even mijn vraag over die kleur die Peter gebruikte.[;)]

conducteur

#218
Het moet iets te maken hebben met het feit dat DCC signaal, in tegenstelling tot DC een (hoog)frequent signaal is denk ik. (wat is de frequentie van een DCC signaal ongeveer?).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#219
Hallo Erwin en Rian

Zoals ik in mijn vorig bericht schreef:
citaat:
Die vloeistof gebruik ik per uitzondering


Ze is niet ideaal, maar nog altijd stukken beter dan de Railgom van bv. Roco, want die maakt tenslotte krassen in het loopvlak van je rails. Ik zweer voor mijn onderhoud van de rails bij die sleepviltjes van Noch ref: 60157. Die dingetjes zijn spotgoedkoop (je kan zoiets uiteraard ook zelf maken) en als je die kontinu laat meerijden in je treinen houden ze je rails verbazend goed schoon.
En...ze vallen nauwelijks op
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

#220
citaat:
Geplaatst door conducteur

...wat is de frequentie van een DCC signaal ongeveer?



Rian bij DCC is een '1' ongeveer 58?s en een '0' ongeveer 100?s (volgens wiki).  Afhankelijk van de hoeveelheid nullen en enen is de frequentie dan tussen 10KHz en 17KHz.
Groetjes, Peter


Peter

#221
Langzaam maar zeker gaat het vooruit. De ondergrond voor mijn eerste Schwarzwaldhof in in aanbouw



Dit gedeelte begint stilaan af te geraken.



En de ruwbouw voor de helling met de drie flatgebouwen is ook al wat gevordert (na eindeloos testen, verzetten, enz. Ha, ja, mijn 146 met Schwarzwald reklame moest ook mee op de foto

Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

#222
Ziet er zeer goed uit. Zeker dat flatgebouw in rood en grijs. Ziet er veel beter uit dan het oorspronkelijke grijs.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#223
citaat:
Zeker dat flatgebouw in rood en grijs

Zal er eens een betere foto van nemen, want ik heb dat gebouw (van Auhagen) gesuperd. Bv. Open voordeur, trapzaal met trap (tussen gelijkvl. en 1e verd.) zijdelingse schoow voor condensatie-ketel, open raam met vrouw die uit het raam kijkt en brievenbussen nast de ingangsdeur. Nog te doen: plaatsen van tv antennes (Weinert) op het dak.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#224
De basis ondergrond is nu in zijn definitieve vorm en heeft een laagje matte verf gekregen. Na het weekend kunnen we gaan beginnen "groenen"

Als steun voor die werkjes gebruik ik een oud gekregen dia-tafel met twee bladen en in de hoogte regelbaar (en draaibaar)

Met vriendelijke groeten
Peter