Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

#15
Van de voormiddag naar T. geweest, om wat materiaal te halen en mijn Roco 155 in Railion versie. Een prachtig stuk, deze bij het grootbedrijf ex-DDR lok. Ik was al een tijdje van plan die te kopen, zeker na een artikel-serie op de Nexus-board, een Duits forumpje, waar deze lok nog eens gesuperd werd. Foto's van het model volgen ...later.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#16
Daarstraks even langs Brico geweest (is zondag van 9.00 tot 13.00 h open) en eindelijk was de kurk terug binnengekomen. Heb al een rol gekocht van 4 mm dikte, 8 meter lang op 50 cm breedte.
Niet echt goekoop, 44,95 euro, maar een pakje met voorgesneden kurkbeding voor 2 meter rails (Busch enz.) kost al gauw 10,95 euro bij een gekende Antwerpese modelsbouw winkel.
We kunnen dus verder.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#17
En we zijn terug begonnen.[:)]Eindelijk.

De eerste gebogen wissels als proef geleged, vandaag bij T. gaan halen. Moeten nog wel geschildert en verweerd worden.



Proefopstelling stationsgebouw (dat nog lang niet is afgewerkt)



Met deze lok, de E 63 van Piko zal er testgereden worden. Als die overal stroom krijgt, rijden ze er allemaal goed.

Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#18
All?? Peter , het begin is terug gemaakt , nog v??l succes verder.[;)]

Gerolf

#19
Succes ermee, Peter [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jacques timmermans

#20
Jaren geleden heb ik me ook al eens met het station G?gglingen van Faller beziggehouden. Dit was het resultaat.

Jacques Timmermans







mvdr1

#21
Hallo

Mag ik je vragen welk merk van meegebogen wissels je hier gebruikt ?
En welke code ?
Ze zien er relatief compact uit. Ik moet een stukje van mijn baan uitbreiden, ook in een hoek, en dit ziet er mij de ideale maat uit.

Met vriendelijke groetjes

Marc

SNCB-SBB fan

Peter

#22
Hallo Jacques,

Bedankt voor de prachtige foto. Prachtig stuk dat je van die bouwdoos gemaakt hebt.

Hallo Marc,

Het zijn Roco-line wissels. Verkijk je echter niet op de foto wat betreft de doormeter van de bocht. Roco heeft drie verschillende soorten gebogen wissels in de Roco-line versie (zonder bedding) die van mij zijn voor de R 5/6, d.w.z.dat de binnenbocht een straal heeft van 54,28 cm en de buitenbocht een straal van 60,44 mm, volgens mij echt het minimum voor zichtbare bochten, zeker als je rijtuigen 1/87 lengtemaat hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

mvdr1

#23
Beste Peter

Bedankt voor het leerzame antwoord !

Groetjes

Marc

SNCB-SBB fan

stoomloc

#24
Hallo Peter,

Een nieuw begin, vele mogelijkheden. Succes met je nieuwe baan.

Groeten,

Wim

Peter

#25
We zijn inderdaad weer volop in gang geschoten. Daarstraks mijn lijstje met detail-onderdelen van Erbert, Weinert enz. doorgestuurd.
De kurk is aangebracht en het sporenplan 1/1 uitgetekend, en...het klopt nog ook.
Alleen van de zes zichtbare wissels op mijn vorige baan , zijn er nu 14 wissels en 2 dubbele kruiswissels. Dat betekend dat ik dus een hoop ondervloerse wisselaandrijvingen moet bij kopen. De paar van mijn oude baan waren van Roco, maar ik zie er een beetje tegen op om zo'n 35 euro per stuk te gaan betalen. Zijn er soms alternatieven, die wat prijslijker zijn. Het hoeven zeker geen motorische te zijn.
Voor mijn signalen, straat en stationsverlichting en mijn bovenleidingen blijf ik bij Viessmann, waar ik overigens zeer tevreden van ben.
Dus we beginnen er maar alvast aan. Foto's volgen wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#26
Langzaam maar zeker begint het een beetje vorm te krijgen. Alleen, doordat ik toch maar besloten heb om mijn Roco line wissels niet buiten te gooien verspeel ik god..s veel tijd om er overal draadjes aan te solderen. 5 Per wissel d.w.z. drie in de door Roco voorziene stekkertjes voor de hartstuk polarisatie, en dan nog eens telkens een aan de rivet van de wisseltongen. Die beweegbare wisseltongen vertikken het na een tijdje om stroom te krijgen doordat het minste vuil dat er tussen kruipt voor een onderbreking zorgt. Ondanks alle akties op Duitse forum, in de MIBA enz. vertikt Roco het om er iets aan te doen.(tot nu toch) dus...solderen en nog eens solderen.



Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#27
Daar kruipt inderdaad tijd in, Peter, maar je bent goed bezig. [:D]

Tussen haakjes. Het is PUNTstuk. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eddy

#28
Goe bezig Peter,terug gestart.[:D]
K'weet wat het is ,solderen[:(]ben elke flex voorzien van een aansluiting op de ringleiding.
groeten eddy

Bert Ossevoort

#29
Peter ,

Mooi om te zien baan in opbouw ,vind het zelf altijd mooi werk de rails leggen ,
wat jouw vraag opmerking over wisselaandrijvingen onder de baan ,heb al sinds enige jaren peco ,zijn twee versies met de groene spoel is ook geschikt voor digitaal ,lagere stromen.
Zelf de oudere versie met de drukknoppen ,en ik lijm ze onder het wissel ,eerst een styreen afdekplaatje onder het klikmechaniek dat op de spoelgemaakt wordt en dan met kit ,lijm ik ze onder de baan ,welgoed voorbereiden daar de correctie tijd beperkt is .
Indien een foto gewenst is,maak ik ze wel ,ze geven wel geluid bij het omklikken van het wissel ,en voor polarisatie kan je des gewenst schakelcontacten toevoegen 1x wissel of 2x wissel .
Zelf gebruik ik piko A line rail dus geen polarisatie nodig .
Voor Eddy ,waarom niet om de twee flexxen en dan in het midden de raillassen doorsolderen [heb dat over gehele baan gedaan verdeeld in blokken voor het uitzetten te beperken ]
Bert.