Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

#135
De tunnelopening is wel breed genoeg, maar niet zo breed als degene die je in de winkels koopt, of zelfs de norm. Reden is dat veel tunnels op de "echte" Schwarzwaldbahn afwijken van de standaard.
In veel gevallen is het onderste gedeelte gewoon vertikaal (recht naar beneden dus en niet naar binnen toe gebogen. Deze 'speciale' vorm heeft er ook mee te maken dat bij de elektrifikatie van de Schwarzwaldbahn, men in de tunnels de sporen meer dan een halve meter moest laten zakken om de bovenleiding te kunnen hangen. Was de tunnelwand/ingang gebogen gebleven zou hij ruim in het ruimteprofiel gevallen zijn, en dat mag natuurlijk niet.
De foto is inderdaad gezichtbedrog want er is ongeveer 7 mm ruimte tussen de wagenwand en de muur. Bij de Dosto's is dit inderdaad slechts ong. 4 mm.net als bij het grote voorbeeld trouwens waar de tussenruimte in dat geval ook heel weinig is. (zie foto)

Wat het tijdperk betreft ben ik vrij ruim in mijn denken. De baan gaat qua rijdend materiaal en gebouwen tussen late tijdperk III tot en met tijdperk V. Bij auto's enz. is alles van na 1950 goed voor mij. Het belangrijkste is tenslotte dat ik er plezier aan beleef me met deze hobby bezig te houden. En dit trouwens met de steun van mijn echtgenote, de kinderen en de kleinzoon.

PS: kijk op de onderstaande foto ook naar het onderste gedeelte van de tunnelingang/zijwand, welke recht naar beneden gaat.(egenlijk iets naar buiten helt.

Met vriendelijke groeten
Peter

evan

#136
Knappe toelichting[;)] En de foto...[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

#137
Dat is geen speling meer over
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

just4fun

#138
citaat:
Geplaatst door Peter

Het belangrijkste is tenslotte dat ik er plezier aan beleef me met deze hobby bezig te houden.


En daar draait het om!

Mooie vorderingen.
Paul

Metpetergaathetbeter

#139
Peter,

Fraai stukje miniatuur Duitsland die jij daar aan het bouwen bent ![:p]

Verder kan ik mij volledig vinden in jouw stelling : dat je plezier beleefd om met deze hobby bezig te zijn (wat anderen er ook mogen van denken !)[:D]

Groeten Peter[;)]

Peter

#140
Nog even ter info: Op de schwarzwaldbahn zijn er op het (relatief) korte stuk tussen Hausach en St. Georgen 39 (NEGENENDERTIG!!) tunnels
Voor iemand die voorbeelden zoekt voor tunnels: op onderstaande website vind je alle informatie (ligging, lengte, naam en foto's) van al deze tunnels.

http://eisenbahntunnel-portale.de/lb/inhalt/tunnelportale/4250.html
Met vriendelijke groeten
Peter

vanmiegroet

#141
Uhm, en wat zou dan die totale waarde toch zijn die spoorweg
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Peter

#142
Even wat gefrutsel tussendoor, de eindhalte voor een paar bussen naast het station. Zoals op veel plaatsen in het Schwarzwald, zijn die eindhaltes, doodlopende stukken. De bussen moeten er dus achteruit inrijden. Er is nog wel wat werk aan, maar het komt wel goed.[:)]

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#143
Ha, het begint er eindelijk wat op te lijken. Nog wat Preiser figuurtjes, de borden met de lijnnummers en de uurroosters en verlichting, en dan hier een daar nog een kleinigheidje, en klaar is de stopplaats.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#144
Eigenlijk had ik onderstaande in het verkeerde (??) draadje gepost, daarom, en ook omdat het tenslotte deel gaat maken van mijn baan, zet ik het hier ook nog maar eens.

Het betreft de bouw van een paar kleine dingetjes, zoals de IBC tanks, waarvan het bouwsetje voor 4 zo'n tanks op de markt is gebracht door het Duitse eenmans bedrijfje van Ulrich Haselhuhn, namelijk "www.immodell.de"  en de bouw van twee Gitterboxen, waarvan het setje door Weinert werd uitgebracht. Beiden heeeel goed voor de zenuwen. Wel zorgen voor een rustige hand, een goede bril en bij voorkeur een regelbaar soldeerstation.





Met vriendelijke groeten
Peter

Johan 18

#145
Hoi Peter.

Heb vandaag eens je draadje doorgenomen.
Je hebt mooie dingen op jouw baan, typisch Zwarte woud.
Blijf je volgen.

Johan.

Peter

#146
En klaar zijn ze. Ze kunnen dus gevuld worden met van alles en nog wat, en hun plaatsje krijgen in de goederen-afdeling.

Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

#147
Heel knap... als je wil kan je mijn schoonmoeder krijgen om erin te
stoppen...[:D][}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Johan 18

#148
Paul.

In deze voorwerpen worden enkel colli's opgeslagen.
Voor schoonmoeders in op te bergen bestaan er andere dingen.[:D]

Johan.

Paulogic

#149
Ik weet het maar ze zien er zo echt en stevig uit...[8D]

Peter, hoe groot zijn die bakjes ??? dat ziet er echt wel
heel fijn uit.
mvg,
Paul(ogic)