Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Digitaal Programmeren

Gestart door 2012, 11 december 2010, 11:15:05 AM

2012

Een help vraagje ...

Ik heb een stoom lok gedigitaliseerd, maar blijkbaar moet er nog bijkomend aan geprogrammeerd worden. T'is de soudn module die moet bijgewerkt worden met name. Daarvoor heb je een module nodig die je een een pc koppelt heb ik begrepen om de decoder te kunnen bijwerken. Heeft iemand zo een module, mag ik es langskomen met mijn lok om de decoder te programmeren? Ik heb maar ??n lok die moet geprogrammeerd worden, is ni echt nuttig om zelf alle benodigheden te kopen voor slechts ??n keer te gebruiken. Ik wil der wel een passende vergoeding voor geven, want voor niks gaat de zon op zekers :D

Alvast bedankt voor de (vele) reacties, of andere tips om mijn decoder geprogrammeerd te krijgen (geluiden bel, stoomfluit,...)

mini

Hallo 2012, als het een ESU decoder is wil ik je graag helpen. Groeten, Jean-Luc
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

2012

ESU is merk zekers ? eigelijk ben ik ni zoveel op de hoogte van digitaal zunne, mijn HO baan is niks digitaal [8D]

Qua merk is het Massoth. Kan je me dan nog steeds verder helpen of val ik al af ?

mini

Massoth decoders kan ik met de ESU lokprogrammer niet programmeren.[:(] Helaas. ESU is inderdaad een ander merk decoders.
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

2012

citaat:
Geplaatst door mini

Massoth decoders kan ik met de ESU lokprogrammer niet programmeren.[:(] Helaas. ESU is inderdaad een ander merk decoders.



Ok, dan rest mij jou te bedanken voor het aanbod, hopelijk zitten hier nog andere programmeurs [:)]

jakke

Als ik het goed begrijp kan je volgens :

http://www.grootspoorgroep.nl/index/blad/Clubblad-82/_2_%20Terugmelders.pdf

de terugmelders van dit merk programeren via het programma koploper.

Misschien gaat dit ook op voor de decoders .

ps: wat is google een prachtige toepassing ....
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

ysbeer

citaat:
Geplaatst door 2012

eigelijk ben ik ni zoveel op de hoogte van digitaal zunne, mijn HO baan IS NIKS digitaal [8D]



Hoe laat je die lok dan rijden????
wim

2012

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door 2012

eigelijk ben ik ni zoveel op de hoogte van digitaal zunne, mijn HO baan IS NIKS digitaal [8D]



Hoe laat je die lok dan rijden????
wim



Mijn vraag is om op mijn LGB baan buiten een lok te programmeren, daar ist sinds vorige week wel digitaal. Op mijn baan op zolder is niks digitaal, is nieuw voor mij allemaal

2012

citaat:
Geplaatst door jakke

Als ik het goed begrijp kan je volgens :

http://www.grootspoorgroep.nl/index/blad/Clubblad-82/_2_%20Terugmelders.pdf

de terugmelders van dit merk programeren via het programma koploper.

Misschien gaat dit ook op voor de decoders .

ps: wat is google een prachtige toepassing ....



Kan zijn, maar ik snap er ni veel van en heb die dingen niet waar men van spreekt. Wie heeft da wel ...

Willems

citaat:
Geplaatst door 2012

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door 2012

eigelijk ben ik ni zoveel op de hoogte van digitaal zunne, mijn HO baan IS NIKS digitaal [8D]



Hoe laat je die lok dan rijden????
wim



Mijn vraag is om op mijn LGB baan buiten een lok te programmeren, daar ist sinds vorige week wel digitaal. Op mijn baan op zolder is niks digitaal, is nieuw voor mij allemaal



Geef wat meer info, welk digitaal systeem je gebruikt, welke decoders je geplaatst hebt enz enz.
Een lok een adres geven is gemakkelijk te doen op de baan maar programmeren kun je beter een stuk rails naast je programeer module zetten(overdracht van de data)
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

2012

citaat:
Geef wat meer info, welk digitaal systeem je gebruikt, welke decoders je geplaatst hebt enz enz.
Een lok een adres geven is gemakkelijk te doen op de baan maar programmeren kun je beter een stuk rails naast je programeer module zetten(overdracht van de data)



LGB Digitaal (MZS = Mehr Zug Steuerung)
Massoth decoders

Lok adres geven dat kan ik zelf met de transfo zelf +toebehoren. Maar mijn stoom lok heeft een bel geluid, stoomfluit geluid ... die werken niet, die moeten met een speciale module of zo die je aan een pc aansluit geprogrammeerd worden en dat heb ik niet. Rijden lukt wel.