Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

modelbaanHO

Hey Michiel,

Wanneer je modelbaan niet voldoet aan je vereisten of verwachtingen moet je durven de pijnlijke beslissing nemen om opnieuw te beginnen. Dat vraagt veel moed maar anders blijf je toch maar gefrustreerd. Ik spreek uit ervaring. (zie http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22406.0.html)

Het is natuurlijk spijtig want Brussel-Noord was een mooi project en ik heb ervan genoten om het te zien groeien tot wat het was geworden.

Je nieuwe plannen hebben ook heel wat potentieel. Ik ga dit zeker volgen. Veel succes !!!
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Bij het opruimen van de rotzooi thuis, kwam ik de rijplaat tegen van de loods van Brussel-Noord, gestript van gebouw en dergelijke. Deze lag 2 jaar in de tuin, in weer en wind, regen en vorst... En dan was ik uiterst verrast dat alles er eigenlijk nog heel goed uit ziet, want het gaat toch om vochtgevoelige producten: multiplex, gips, kurk, houtlijm (niet-waterbestendig), leempoeder, acrylverf... Het ziet er haast net zo uit als toen ik het gemaakt had, zo'n 5 jaar geleden. Bekijk zelf maar:









Alles is nu wel volledig in stukken gezaagd, en in de vuilbak gekieperd...  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 18 mei 2019, 12:44:59 PM
Alles is nu wel volledig in stukken gezaagd, en in de vuilbak gekieperd...  ::)

En dan maar zagen van "het lukt mij niet om dat te weatheren"....

En dan heb je eindelijk iets wat naturel, echt geweatherd is en dan gooi je het nog weg ook!  :o ::)

Nooit van recicleren gehoord...? :-\

;)

bollen neus

Michiel, opgeruimd staat netjes.
Den Eric.

Michiel

Rudy, mogelijk 90% van Brussel-Noord werd gerecycleerd, maar dit stukje kon ik echt niet kwijt. En lossnijden en in stukken gebruiken heeft niet veel zin. Het gips spat met schilfers uit elkaar. Het was ook niet de bedoeling om een soort afgunst of zo te creëren, van: "kijk wat een mooie stukjes ik weggooi". Nee, helemaal niet. Ik vind dit ook jammer, en het doet pijn dat zoveel tijd en moeite uiteindelijk niet tot een afgewerkt resultaat hebben geleid, maar soms is het nodig om een streep te trekken.

Eric, inderdaad, opruimen, want met een verhuis in het verschiet wil je geen nutteloze rommel verhuizen...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

#515
Citaat van: Michiel op 18 mei 2019, 13:57:19 PM
Het was ook niet de bedoeling om een soort afgunst of zo te creëren, van: "kijk wat een mooie stukjes ik weggooi".


Het was geen afgunst hoor Michiel, eerder sarcasme... ;D

;)

Michiel

 ;D

Wat me ook meevalt is dat het leempoeder, dat ik uit de tuin geschept had, gewassen, gefilterd, verpoederd en kiemdood gemaakt in de over, niet is gaan kiemen. Zelfs na twee jaar in de tuin: geen mos, geen schimmel. Toch wel merkwaardig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

dat was toch de bedoeling om het kiemdood te krijgen als je het niet vermengd(en op lange duur gebeurt dat automatisch) zal tussen die dode materie niet veel gebeuren

SuSke

Citaat van: Michiel op 18 mei 2019, 13:57:19 PM
... inderdaad, opruimen, want met een verhuis in het verschiet wil je geen nutteloze rommel verhuizen...  ;)

Hopelijk komt je baan dan niet in het gedrang.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Dat was een van de redenen dat ik nu alles op segmenten heb gebouwd, inclusief het schaduwstation: verhuisbaar.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)