Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

Michiel

#60
Eindelijk, na 5 pogingen 1 werkmodel van een loodsdeur klaar gekregen. Mijn eerste probleem was hoe het scharnier (messing buisje) goed geplaatst en gehecht te krijgen aan de deur. (de scharminkels op de voorgrond zijn een paar van die mislukkelingen). De decoratie vraagt ook zijn aandacht, want voor de achterkant moet ik nog extra-dun plasticard vinden (0.25mm). De modelbouwzaak op de hoek heeft ze niet. En dan schilderstape: deze gaat frommelen en kreuken met de aangebrachte acrylverf. Ook daar moet in een alternatief voor vinden. Het onderzoek naar hoe die loodsdeuren best maken, is dus nog niet afgelopen..
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#61
goedkope sekondenlijm op de schilderstape doen vooraleer te schilderen. Of misschien op de deur eerst een laag grondverf spuiten...

ik kan hier zeer smalle strips snijden uit alutape of kopertape. Je weet me wonen h?...

marc goovaerts

#62
Dirky,
Een misschien stomme vraag, maar waar vind je alutape en kopertape ? Heeft dat een merk ?

Michiel

#63
Dirk, bedankt voor de tips. Ik ga het eerst eens proberen met grondverf, en anders met secondelijm. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#64
stomme vragen bestaan niet....

Alutape wordt vaak in de loodgieterij gebruikt om warmeluchtkanalen toe te tapen. Dus in de betere loodgieterijzaak alhoewel ik no ook in den brico die rolletjes gezien heb.

Kopertape is iets moeilijker te vinden en heb ik bij Farnell of RS gekocht.

Peter

#65
Ha, naar kopertape (rood koper) ben ik ook op zoek.
In het Schwarzwald en Bayern gebruiken ze voor dakgoten
en heel der daken rood koper.
Dus in model....
Met vriendelijke groeten
Peter

jacques timmermans


Michiel

#67
En af en toe toch een checken of de afmetingen en verhoudingen wel kloppen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

#68
Nipt aan de zijkant precies.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN

#69
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Nipt aan de zijkant precies.



Jij hebt precies goede ogen , want dat zie ik niet.[^]

Michiel

#70
Dat valt mee, ongeveer een paar tienden van een millimeter, wat neer komt op ongeveer een 10-tal cm langs elke kant in het echt. Geen flauw idee of dat realistisch is. Ik heb nooit een echte loods van dichtbij gezien. [:I]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

#71
citaat:
Kopertape is iets moeilijker te vinden en heb ik bij Farnell of RS gekocht.


Ook bij hobbywinkels waar ze spullen verkopen voor tiffany lampen te maken. Die is meestal vlak ipv geribbeld zoals electronica kopertape.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PaulC

#72
Peter, ga eens kijken bij Baillien (niet de treinenwinkel). Ik dacht dat je daar kopertape kan vinden bij de afdeling poppenhuizen.

Paul

just4fun

#73
citaat:
Geplaatst door Michiel

... Ik heb nooit een echte loods van dichtbij gezien.


Michiel,
eens op stap gaan naar Park Noord te Antwerpen (vlak bij het sportpaleis).
De 'Stad van A' heeft van de oude spoorwegsite een gigantisch park gemaakt, maar de loods hebben ze laten staan en wordt (voor een deel) gebruikt als cafetaria, dus drinken en eten genoeg en terwijl uw kids zich geweldig uitleven in de (water-)speeltuin en 't vrouwke op 't terras zit, kan jij gaan meten.
Paul

marc goovaerts

#74
Ik denk dat voor Michiel de vroegere museumloods van Leuven wat dichterbij zal zijn. Niet vergeten geel fluo-vestje te dragen. Als je op het einde van de werkdag binnenloopt, wordt je er met je schrijftablet in de hand zelfs vriendelijk en beleefd gegroet als een collega (controleur ?) door de mensen die naar huis trekken [;)]