Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

Peter

Spijtig, want ik vind /vond het een heel aardig projekt om te volgen, en zeker de moeite die je je getroost hebt von de poorten en de modellen van de loks, maar ik kijk dan weeral uit naar je volgende projekt
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Inderdaad erg spijtig ...
Maar met alle begrip, want als je treinen niet rijden, ben je met je baan weinig, eens het gebouwd is.

Hopelijk wordt je volgend project een groot succes, en beleef je er veel plezier mee !!!
Ik volg met argusogen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Nu, heel wat forumleden hebben aan het volgen van dat project al uren plezier beleefd. Ook dat is wat waard hé.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 25 juli 2015, 11:26:26 AM

Ik volg met argusogen  ;)
wiki zegt :  De uitdrukking "iets met argusogen gadeslaan" wil dan ook zeggen dat men ergens waakzaam en met enig wantrouwen naar kijkt.

Jean, ik denk dat jij met geînteresseerde ogen gaat kijken, of geen vertrouwen in Michiel ! ;D ;)
Jammer dat er halt komt op het zovele werk maar het leven gaat door !  ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

#499
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 juli 2015, 14:23:37 PM
Citaat van: Steam.N op 25 juli 2015, 11:26:26 AM

Ik volg met argusogen  ;)
wiki zegt :  De uitdrukking "iets met argusogen gadeslaan" wil dan ook zeggen dat men ergens waakzaam en met enig wantrouwen naar kijkt.

Jean, ik denk dat jij met geînteresseerde ogen gaat kijken, of geen vertrouwen in Michiel ! ;D ;)
Jammer dat er halt komt op het zovele werk maar het leven gaat door !  ;)

Groeten Peter ;)

Peter, hierbij mij (verwachte ? ) reactie:  (die blijkbaar bij het versturen halverwege verdween ..._)
- Waakzaam: inderdaad, want ik leer graag bij, en Michiel is dikwijls met interessante oplossingen gekomen !
- Wantrouwen: omdat Michiel deze keer al op onoplosbare problemen gestuit is, en het mogelijks (maar hopelijk niet) terug voorvalt
- geen vertrouwen: honi soit qui mal y pense ... Waarom zou ik?  In tegendeel, als je ziet wat Michiel reeds met zijn modelbouwhanden toverde ...
- Een halt: is toch het begin van een ander mooi verhaal ?

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Een beetje kritiek kan ik wel hebben, hoor. Die argusogen mag je best opzetten, van mijn part.  ;D

Maar het afbreken verloopt toch met enige spijt. Wanneer ik zo een voor een de dingen ontmantel, uit elkaar haal, en afbreek, komen de beelden voor ogen van de vele uren geconcetreerde aandacht dat ik erin heb gestoken om het goed te krijgen. De bekabeling, het houtwerk, de wisselaandrijvingen, de deurtjes, de loodsmuren, ... Het wordt allemaal weer afgebroken.

Verloren tijd? Nee, want ik heb er mijn plezier aan beleefd, zowel het bouwen als het delen van het bouwverslag. Ik heb er van geleerd, maar het blijft erg jammer. De linker module is ondertussen afgebroken. De rechter is nu aan de beurt...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

De deurtjes ook? ::)
en ze hebben zoveel bloed zweet tranen en plasticard gekost! ;D

;)

OlivierV

Spijtige zaak, maar een begrijpbare keuze.

Terugkeren naar H0 is geen optie zeker, maar dit in H0 moet gigantisch zijn en dat kan ook weer niet. :D

We zien wel wat er nog uit je vingers schiet, zal alvast wel weer de moeite waard zijn. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Voor Brussel-Noord heb je in H0 een baan van 26m x 1.80m met hier en daar een iets breder deel. Afgezien daarvan is H0 niet echt een optie. Ik hier zoveel N, en daarbij is N toch wel een schattigere schaal dan H0  ;D   Er kan zoveel meer mee (4x). Ik blijf bij N, en werk een nieuw project uit. Iets gelijkaardig maar dan aangepast aan de technische mogelijkheden van schaal N.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

DFS

Jammer om te lezen, maar
Succes met het nieuwe project!

RD25

Citaat van: Gerolf op 25 juli 2015, 10:37:31 AM
Wel jammer, want het was heel mooi geweest.
Niettemin véél succes met je nieuwe project !

:-\  8)  ;)  :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

Thanks!

De laatste module is ook volledig gedemonteerd. Ik hou over: een hoop oude planken en balken, een doos schroeven, een paar honderd meter draadstukjes, een doos wisselmotoren, een paar meter railstukjes en een hoopje printjes (bezetmelders en wisseldecoders). En in een klein doosje liggen Germaine en Urbanie... te wachten op de volgende baan.

In 1 namiddag werd ontmanteld wat in een paar jaar kostbare hobbytijd werd opgebouwd. Dat geeft een vreemd leeg gevoel...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#507
Citaat van: Michiel op 25 juli 2015, 14:38:43 PM
Een beetje kritiek kan ik wel hebben, hoor. Die argusogen mag je best opzetten, van mijn part.  ...

Mijn eerdere reactie was blijkbaar halverwege van de lijn gevallen.
Dus even terug geplaatst.
"argusogen" niet negatief verstaan, aub !  Integendeel !
Michiel, ik duim voor een nieuw succesverhaal, waar we de vingers van gaan aflikken !
Zet je dametjes al maar schrap  ;)

Dat het afbreken een vreemd gevoel achter laat begrijp ik maar al te goed.
Maar beschouw het als de aanloop tot je volgende topcreatie  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Het doet begot (zelfs mij) pijn als ik je dit zie slopen  :-\
Maar ik vertrouw erop dat je vervolg de moeite waard is  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#509
Het is gebeurt, het is voorbij. De afbraak is achter de rug. Het is weer vrij plannen naar de toekomst. Ik hoop nog steeds over een origineel plan te kunnen beschikken van Brussel-Luxemburg, en stel het opstellen van het sporenplan dus nog uit. Het meubel krijgt alvast wel vorm... op papier.

Zie nieuw draadje LX1920 (schaal-N)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)