Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

ToThePoint

#480
Michiel vree schoon.

Kan verder geen woorden vinden om dit te omschrijven.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

modèlisme

Liggen de werken stil, Michiel.
Ik kijk uit naar het vervolg, de animatie met de figuurtjes zijn prachtig en geeft een stimulance om je draadje te openen, natuurlijk ook de prachtige werken aan je loods en omgeving.
Ik zit met ongeduld te wachten wanneer er iets te zien zal zijn van het Station Brussel Noord, dat je gaat bouwen.
groetjes,
Paul.
 

Michiel

Ha Paul! Bedankt voor je enthousiasme om het vervolg te zien. En het vervolg zal komen, maar voorlopig zit ik midden in de verbouwing van mijn huis en mijn knutselruimte heb ik voorlopig helemaal moeten opdoeken, want die zal volledig verbouwd worden naar een volwaardige ruimte om er een modelbaan te kunnen uitbouwen. De werken lopen wat vertraging op (duh!), en voorlopig moet ik het stellen met vooral passieve modelbouw: plannen, wikken en wegen, ontwerpen, forum dwijlen en dromen van betere tijden.  ;D

Ik schat nog een maand, en dan ik kan de draad weer oppikken. Nog even geduld.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 03 september 2012, 20:09:11 PM
Ik schat nog een maand, en dan ik kan de draad weer oppikken. Nog even geduld.  ;)
Ik heb mijn wekker ingesteld op 31 dagen  ;)
Je krijgt een dagje extra omdat we september zijn  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

Citaat van: Steam.N op 03 september 2012, 21:55:25 PM
Citaat van: Michiel op 03 september 2012, 20:09:11 PM
Ik schat nog een maand, en dan ik kan de draad weer oppikken. Nog even geduld.  ;)
Ik heb mijn wekker ingesteld op 31 dagen  ;)
Je krijgt een dagje extra omdat we september zijn  ;D

Telt september bij jou dan 31 dagen? Speciale kalender dan.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Neen, Jurgen  :o
September heeft bij mij 30 dagen.  Ik doe er ééntje extra bij.  Daarom 31 dagen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ha, Jean dat is erg mooi gebaar. Ik zal meteen aan de bouwvakkers hier meedelen dat ze een dagje extra krijgen om het huis klaar te krijgen!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Ha, Michiel met de goeie inborst !  Geeft die extra dag direct weg  :o
Ik had eerder gedacht: een dagje waar je je in je luie zetel kon installeren, met rustige achtergrond muziek, een dikke sigaar in je mond, een glas lekkere wijn, en een MSM-eke om van te genieten van het resultaat van je noeste arbeid  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

adrievans

Hallo,
Iemand buiten dit forum al wat gehoord van michiel.
Vond dit een zeer interessant draadje  door de zelfbouw ideeën en het stukje over de draaischijf sturing.
Hopelijk is dit draadje niet ter ziele. :(
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Rangeerduivel

De kans is groot dat die weer eens in Panama zit,
alhoewel er ginds ook wel internet is... :-\

;)

Michiel

Beste collega's,

Vele uren, dagen, mogelijk weken heb ik geprobeerd om dit stukje Brussel-Noord, de loods, geautomatiseerd te krijgen. Dat wilt zeggen, rustige loop van locomotieven in en uit de loods. Meer niet. Maar dat krijg ik maar niet goed. Locomotieven blijven steeds haperen op het minste stofje. Zelfs met locs die een volledige en grondige herstelling en zelfs upgrade hebben gekregen. Zelfs met sporen die op en top proper zijn, opgepoets, opgeblonken... Geautomatiseerd manouvreren in schaal N is niet mogelijk met het materieel waar ik over beschik anno 1920. En dan spreek ik nog niet over omlopen van stoomlocs, koppelen en ontkoppelen van treinen, afstellen van rijtuigstammen, keren van locomotieven, splitsen van treinen... Kortom een hoop illusies stonden me op te wachten.

Ik heb vele maanden de onvermijdelijke beslissing voor me uit geduwd, maar het moest er op een dag toch eens van komen: de beslissing dat het roer moest omgegooid worden. Ik heb een analyse gemaakt van de pijnpunten, en heb besloten om met Brussel-Noord als kopstation te stoppen. Als de techniek niet toelaat om te doen wat ik had willen doen, dan stopt het voor mij. Een modelbaan is voor mij meer dan alleen een diorama om naar te kijken. Het moet ook functioneel zijn. Treinen moeten kunnen rijden, zonder ergernissen. Brussel-Noord als modelbouwproject gaat op slot. De baan wordt opgebroken. Een droom wordt terug opgeborgen. Dit is het einde...


maar tevens het begin van een nieuw project, nieuwe ideëen, met vernieuwde moed en goesting!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Wel jammer, want het was heel mooi geweest.
Niettemin véél succes met je nieuwe project !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ACFI

En hoe moet het nu verder met germaine en eufrasie? Naar Muilenbeik?

Succes alvast met LX.

59erke

Inderdaad jammer, maar ik begrijp u.
Heb soortgelijke beslissing enkele weken terug ook genomen.

Veel succes met het nieuwe project
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Bedankt voor de aanmoedigingen!  8)

Germaine en Urbanie zullen ooit wel eens weer opdagen op de nieuwe werf van Brussel-Luxemburg. 't Is tenslotte niet ver.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)