Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

Steam.N

#465
Knap, Michiel.
Het trekt er goed op.  Dat milimetertje ... tja ...
Een laagje verf zal het AF maken.
Heb je die plasticard met een pen gekrast om de nerven na te bootsen, of had je iets met houtstructuur liggen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#466
Die nerven zijn gewoon met een hobbymes in de latjes gekerfd. Dat gaat bijzonder snel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#467
Eenvoudig en efficient.  Goed gedaan [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#468
En nu in kleur. Het is wel heel erg uitvergroot. [:I] In het echt, met het blote oog, kan ik echt niet zo in detail alles zien. Maar ja, jullie kennen het verhaal. [;)]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#469
Dat ziet er prima uit, Michiel [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#470
Zie je wel dat 'm het zelf kon! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#471
Is inderdaad prima, Michiel [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

#472
Ook uitvergroot ziet hij er best goed uit.

Michiel

#473
Bedankt mannen! [8D]

Nu, als ik het resultaat even kritisch bekijk, dan merk ik dat het plasticard model meer potentieel heeft dan wat ik er uiteindelijk van gemaakt heb. Begrijp me niet verkeerd; ik ben best tevreden over het resultaat, maar zie ook dat het met mijn schilderwerk nog niet helemaal goed zit.

En dan denk ik onherroeplijk aan kunstenaars op dat vlak zoals Kees-Jan, Evan, Jean, Wim, Jan ...

Dit om te zeggen dat er nog progressiemarge is. En jullie mogen gerust kritiek geven, of tips hoe het nog beter of anders zou kunnen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

#474
Knap hoor , en ik vergeet telkens dat het hier om N-spoor gaat![:0]

Ook het ballast of de gewone grond tussen en naast de sporen is heel goed gelukt , om maar te zwijgen over je laadbrug en dito huisje en over progressie gesproken , ik denk dat jij al h??l veel progressie hebt gemaakt , en dat we nog veel mogen verwachten van je (altijd gelukte) experimenten.[;)]

Steam.N

#475
Ervin, je haalt me de woorden uit de mond ! [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#476
Michiel stop met muggenziften, het resultaat is er.
En die close up ?
Zou graag de bloembakbuffer in het ganse plaatje bekijken, dan pas merk je of het af is of niet. Allee dan mijn gedacht h?.
Soit het oogt al meer TP I en ge krijgt een dikke pluim !

Als ge dan toch wil perfectioneren in uw schildering.
Ik mis donkere nuances. Het hout heeft de tand des tijds gezien en kzie enkel vrijwel egale kleuring.
Probeer eens wat dunnere (verdunde)verf, meerdere lagen en telkens van kleur veranderen. van donker naar licht. Steeds minder en minder verf gebruiken. Allee ja hoe moete kik dan nu uitleggen ? Niet meer verdunnen, maar de hoeveelheid, Dan gaat ge diepte effect maken (vermoed ik h
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

#477
Hoi Jean-Paul, Erwin (en Jean [;)]),

bedankt voor feedback. Mijn vermoeden is ook dat de verf er te dik op ligt. Nochtans heb ik de verf telkens wat aangelengd dat het net iets transparant is, en 4 dunne laagjes erop in verschillende nuances bruin. Wanneer alles droog was, heb ik er een zwarte wash over aangebracht om de diepten te accentuaren, en als laatste een brush met bijna wit.

De intentie is er, maar ik denk dat het aan het mannetje ligt dat het nog niet goed uitgevoerd word. Mogelijk nog iets te kwistig met verf?

En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet aan het muggeziften of aan het klagen. In het tegendeel, ik ben best trevreden met wat ik op het moment bereik, maar ik zie marge voor verbetering, maar tast nog een beetje in het duister waar het aan ligt. Gewoon ervaring en veel doen misschien?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#478


Het is een mistige ochtend. De bestelwagen wordt achteruit tot bij de openstaande wagondeur gereden om een paar kisten over te laden. Leopold is even bezig met wat klein onderhoud aan zijn nieuwe sportwagen, onder toezicht van 2 ge?nteresseerde dames. Armand mijmert even rustig weg, starend naar het stootblok. Het is Brussel 1920; de grote oorlog is eindelijk over en hernieuwde hoop bekruipt de mensen ...

(zolang we ons maar amuseren... [:D])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#479
Woooaaaahhhhh ....

Het duurde eventjes v??r ik de twee dametjes herkende ...
Echt, ik dacht eerst: tiens, van d?e foto heeft Michiel dat huizeke gehaald ...
Pas dan de tekst, dan de madammekes ...

Krak boenk er op, Maestro Michiel !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }