Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

marc goovaerts

#45
Michiel, naar welk embryo zijn we nu eigenlijk aan het kijken ?

Michiel

#46
Marc, je kijkt naar de 36 scharnierbusjes die zullen dienen om de 36 halve deurtjes aan te drijven van de toekomstige 18-sporige loods van het oude depot van Brussel-Noord. In schaal N natuurlijk. Het is nog een hele lange weg te gaan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gizzmo

#47
Michel,

Ga je de module digitaal aansturen? enzo ja, pas je dan je Peco wissels nog aan? Ik lees hier zeer veel over ... en telkens weer op andere manieren dus ik zou graag weten hoe jij dat doet ... :-)

Alvast met dank voor de info
GreetZ,


Michiel

#48
Hoi David,

dit segment met de loods, en eigelijk de hele baan, zal digitaal aangestuurd worden. Betreffende de Peco wissels ben ik er nog niet helemaal uit. Een betrouwbare servosturing (vb van Karst) zijn toch wel vrij prijzig, en ik dus zoek nog naar goede alternatieven. Sorry, maar ik heb dus nog geen ervaring op dit vlak.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#49
De servo sturingen van Hans de Loof kan je zelf bouwen en de microcontrolers zelf programmeren.
Ik gebruik die naar alle tevredenheid.
Kostprijs ? Geen flauw idee, ik vermoed 10 euro voor 8 servo's te sturen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#50
Het lijkt me een uitermate gestyleerd bos te zijn ...
Maar er hadden wat meer takken mogen geweest zijn [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#51
Takjes!? Nee, 1 groot blad erop, en klaar. Maar het blad zal wel kunnen wapperen. [:D]

Die servosturing lijkt voor een LocoIO(?) protocol te zijn. Is dat DCC compatibel?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#52
citaat:
Geplaatst door Michiel

Takjes!? Nee, 1 groot blad erop, en klaar. Maar het blad zal wel kunnen wapperen. [:D]

Die servosturing lijkt voor een LocoIO(?) protocol te zijn. Is dat DCC compatibel?



Neen locoIO is loconet en zit onderandere op de twin center.
Wordt rechtstreeks aangestuurt via de TC.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

#53
Jammer, ik heb Lenz met XpressNet. Maar geen erg. Het is nog niet dringend.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#54
Had Brussel-Noord maar een loodsje van een spoor of 6. Dan ging het allemaal een stukje sneller. En had ik maar een atelier met een hoopje handige machines, dan moest ik niet alles met de hand maken. Maar anderzijds, we zijn niet gehaast. Die messing buisjes zijn erg fragiel, en ik voorzie ze dus allemaal van een steuntje uit koper. Dan plooi ik ze niet zo snel met een ongelukkige beweging.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#55
En dan ben ik ook eens met plasticard begonnen. Ik heb een paar velletjes gekocht, en ermee gaan experimeren. De stijlen zijn ermee verlengd tot dakgoothoogte.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#56
chique! waarom niet van de eerste keer de koperen steuntjes lang genoeg gemaakt?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#57
Dat is een zeer terechte vraag, Rian! De rede is dat ik niet precies, recht en vlak kan werken met koper. Ik behelp me hier met een schaar, hamer, vijl en boormachine (zoals in klopboormachine om pluggen in de muur te krijgen, maar dan klopfunctie afgezet.) Met plasticard hoop iets fijner en nauwkeuriger te kunnen werken, met gebruik van een lat en cutter.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#58
36 servo's, als ik goed tel? Dat wordt een flinke klus om die mooi aan te sturen [:0]
... maar nu zie ik waar je het kopersolderen in een ander draadje voor wou gebruiken [;)]
citaat:
had ik maar een atelier met een hoopje handige machines, dan moest ik niet alles met de hand maken
Met zelfgemaakte malletjes kom je ook al een eind, hoor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#59
18 servo's, omdat ik de 2 deuren ga aansturen met 1 servo, maar het blijft inderdaad een hele klus.

Het lastigste is nog een bouwmethode te vinden waarbij onnauwkeurigheden geen desastreus effect heeft op de werking, want ik heb hier geen frees-, snij- of draaibanken. Mijn nauwkeurigheid eindigt met mijn zicht (met leesbril), schaalverdeling op mijn lat en mijn handigheid (niet te veel koffie, anders bibber) [;)]. 1mm is al mooi.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)