Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Oude loods Brussel-Noord anno 1920

Gestart door Michiel, 05 december 2010, 19:25:26 PM

marc goovaerts

#30
Al goed dat je het links niet doortrekt. Spaart een stevig aantal wissels uit. Of is dat toch de bedoeling op termijn ?

Michiel

#31
Hoi Marc,

dat is w?l de bedoeling op termijn. [;)] Deze loods is het 2de deel van mijn mega-project: Brussel-Noord anno 1920. Maar voor de presentatie op de expo zullen de sporen waarschijnlijk gewoon parallel blijven liggen. Dat moet ik nog wel even verder uitwerken (voor de aansluitbaarheid op de definitieve baan). Het leuke om een diorama uit te werken als segment passend in de uiteindelijke baan, is dat er niets verloren gaat (behalve het display-meubel). 't Is een win-win situatie, zelfs al zou ik laatste eindigen op de wedstrijd. Maakt mij niet uit. (Dat zou dan een machtig mooie wedstrijdeditie worden! [:D])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#32
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Al goed dat je het links niet doortrekt.
Dat dacht je maar .... heb je zijn volledige sporenplan niet gezien ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#33
Hallo Michiel dat is een imposante loods !
Ik vermoed dat je daar zeker een jaar aan gaat bouwen vooraleer de loods en loc's klaar zijn.
Gelukkig voor u is de prijs van N loc's veel minder dan voor een HO model. Tweedehands bedoel ik h?.
Ziet er al vree interessant uit !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

#34
Hoe zul je voor het 'speelelement' zorgen? Want Loodsje in Loodsje uit is nu niet meteen de meest plezante bezigheid?
Komt er misschien links nog een fiddleyard?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#35
JP, Ik voorzie inderdaad meer dan een jaar om deze loods klaar te krijgen, inclusief 2 dozijn locomotieven. Schaal-N locjes zijn op zich niet veel goedkoper dan de H0 modellen, maar ik lig al een paar jaar op de loer voor de "vergeten" aanbiedingen. Zo om de maand scoor ik zo wel een modelletje. Nooit voor meer dan zo'n 30 euro inclusief verzendkosten (op een zeldzame uitzondering na). Voor die prijs zijn het allemaal zorgekindjes, maar dat is een deel van de fun en uitdaging: ze allemaal weer perfect rijdend op te knappen. [:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#36
@Rian, tja, volgens het reglement moeten treinen functioneel rijden (ik weet zo even niet de exacte bewoordingen). Maar ik vermoed dat in het echt de treinen voor een loods eigenlijk ook loodsje-in loodsje-uit reden. [;)] Maar je hebt wel gelijk, erg spannend is het niet. Ik zal proberen de monotonie te doorbreken door wat extra dynamiek op en rond de loods, te beginnen met een 20 tal locomotiefjes die afwisseld in het zicht komen. Andere speelse elementen liggen nog te pruttelen in mijn brein... [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#37
De loods had ook een lampenhuis en compressorenhuis aanhorig...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#38
En dan een 50-tal verluchters (schoorstenen) en verlichters (dakramen). De dakramen zijn mijn veronderstelling, want ik heb daar geen bewijs (foto) van. Maar anders lijkt het me binnen wel erg donker. En rond 1900, met de bouw van deze loods, was elektrisch licht nog zeer zeldzaam.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#39
Ik weet niet of je de loods gesloten gaat opstellen op de expo, maar werklieden die aan een loc werken misschien ? Bewegende figuren wel te verstaan he.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#40
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Ik weet niet of je de loods gesloten gaat opstellen op de expo, maar werklieden die aan een loc werken misschien ? Bewegende figuren wel te verstaan he.

In N [?] Pittig. We weten wel dat Michiel geen kleintje is, maar toch ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#41
Jean-Paul, het basisidee is natuurlijk wel interessant, maar niet evident. Zelfs in schaal H0 zou het een stevige kluif zijn. Maar ik heb wel een paar van dergelijke ideetjes, maar die moeten echt nog rijpen.

De deuropeningen zijn 2x3cm. Wel erg klein om doorheen te gluren. Als er ge?nimeerd moet worden, zal het buiten moeten gebeuren, op de "koer".

Maar elk origineel idee is natuurlijk welkom. Je weet maar nooit! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#42
citaat:
Geplaatst door Michiel

Jean-Paul, het basisidee is natuurlijk wel interessant, maar niet evident. Zelfs in schaal H0 zou het een stevige kluif zijn. Maar ik heb wel een paar van dergelijke ideetjes, maar die moeten echt nog rijpen.

De deuropeningen zijn 2x3cm. Wel erg klein om doorheen te gluren. Als er ge?nimeerd moet worden, zal het buiten moeten gebeuren, op de "koer".

Maar elk origineel idee is natuurlijk welkom. Je weet maar nooit! [;)]



A ja, op de koer een slakkeput(plaats), Daar kan een kraan komen en een manneke dat met een pook aan de rooster rooster prutst.
Dat ledigen van de rooster of asbak gebeurt buiten de loc.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

#43
Ik heb een paar wissels in ontvangst mogen nemen. Dit project heeft er een paar nodig... 19? Een serieuze hap uit het jaarlijks modelspoorbudget, maar het is voor het goede doel! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#44
Er zijn zo van die project die zo maar om de paar maand een schopje krijgen. Zo ook dit project. Maar de laatste 2 dagen toch weer de draad opgepikt. De bouw is weer in mijn typische stijl: improvisatiebouw en zien hoever we komen... [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)