Mag het wat groter zijn?

Gestart door evan, 05 december 2010, 17:29:04 PM

grove den

#45
Hallo Evan,

Ik lees en kijk al geruime tijd mee met dit schitterende draadje!
Chapeau!
zekers omdat het een grotere schaal betreft die een iets andere manier van aanpak behoeft dan de "gewone" schaal H0.
Maar wat betreft je boom:
Misschien bij de volgende poging GEEN fijne filtervezels gebruiken maar alleen bijvoorbeeld de lange 6 mm grasvezels voor de iets langere twijgjes en dan de fijne 2 mm vezels voor de aanhechtingpunten voor de "bladeren"  Aangezien het schaal 1: 32 betreft zou ik dus geen fine turf gebruiken maar eerder de blaadjes van NOCH of de grovere turf van Woodland?
succes verder met de afwerking van deze baan!

Jos

evan

#46
citaat:
Geplaatst door Dirky

De vezeltjes hebben teveel "massa" waardoor je geen fijne vertakkingen kan zien. Ik zou het efkens herbeginnen Evan. Past niet bij wat we gewoon zijn van jou te zien... sorry![;)]



I know dirky[:)]

Maar wie het niet probeert he... en je moet ergens beginnen.
Ik heb er nog wat variatie aan toegevoegd en maak met plezier een nieuwe versie op een later moment.

Ik zal hem wel op die immense baan kwijt kunnen[:D]



Grts

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#47
citaat:
Geplaatst door grove den

Hallo Evan,

Ik lees en kijk al geruime tijd mee met dit schitterende draadje!
Chapeau!
zekers omdat het een grotere schaal betreft die een iets andere manier van aanpak behoeft dan de "gewone" schaal H0.
Maar wat betreft je boom:
Misschien bij de volgende poging GEEN fijne filtervezels gebruiken maar alleen bijvoorbeeld de lange 6 mm grasvezels voor de iets langere twijgjes en dan de fijne 2 mm vezels voor de aanhechtingpunten voor de "bladeren"  Aangezien het schaal 1: 32 betreft zou ik dus geen fine turf gebruiken maar eerder de blaadjes van NOCH of de grovere turf van Woodland?
succes verder met de afwerking van deze baan!

Jos



Thx Jos...

Ik zat nog te twijflen met die vezels, maar dan kies ik toch de verkeerde weg.[B)]
Die turf zat in een mengeling van Anita Decor.  Nog nooit gebruikt en moet ik dus ns proberen en voila.  Noppes dus.

De volgende pak ik jou voorgestelde methode aan[;)]

Die blaadjes van noch ben ik nog niet tegen gekomen, maar ken ze wel.

Nogmaals bedankt[;)]  Ik zat wat op jou reactie te hopen "Bomenguru"[:D]

PS de boom is 50 cm hoog... gewoon nog niet vermeld[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#48
Goede morgen beste forummers,[:)]

Gisteren was het weer ns een bouwdag (nr 9) zoals eerder aangekondigd.  Het was weer een leuke en productieve dag.

Hierbij stuur ik dan ook graag even de gebruikelijke foto's door [;)]

Aanvang van de dag om 8h30:


Eerst nog ns wat overzichtsfoto's van de baan.  Dit geeft een idee van de grootte en hoeveel werk we nog hebben[:D]:

Zicht 1 over het stationsemplacement en het dorp in de achtergrond:


Zicht 2  vanaf het station naar de andere kant:


Zicht 3 en 4 vanaf de hoek te zien links op zicht 2 over de lokomotieven depot:




EN dan natuurlijk de gebruikelijke sfeerbeelden van het gerealiseerde werk.  
Patrick heeft aan de achterkant van het station gewerkt, dus stationsplein, aansluiting dorpsweg, start goederen koer en parking.
Ikzelf heb aan de voorkant verder gewerkt.  Inplanting van de 2 laatste perrons, oversteekplaatsen, spoorwerk en ballasteren enz.

Stationsplein met dorpsweg op de voorgrond:


Rechts van het station:




Nog een deel van het stationsplein:


De sfeer tussen de perrons:










Normaal gezein wordt in  Juli ook nog een groo deel van de huizen geleverd en de rest in september.  We hebben er nu al 2 staan in het dorp en het is dus ongeduldig afwachten naar de volgende:


Tot zover de bouwdag en nu is het weer verder werken aan de "Uitdaging"[:p]

Groeten
De lustige bouwer[8D]



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#49
Evan, dank je voor de foto's
Ze bewijzen eens te meer dat de titel van het draadje goed gekozen is. [;)]

Mooie foto's, en mooie realisatie!
Deze avond zal ik er wat langer naar kijken: ik moet nu dringend naar familie  [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

#50
Indrukwekkend! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

#51
Tja wat kunnen we hier nog over zeggen...
Mega Mindy heeft afgedaan,... T'is nu mega mindblowing !!!
[:p][:p][:p]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#52
Hello,

Er is weer een bouwdag geweest voorbije vrijdag.

Een deel van de huizen zijn eindelijk klaar voor het dorp en zijn deels ingewerkt.
Er werd me ook gevraagd een soort veldbaan treintje er in te verwerken.
Genoeg materie om voort te kunnen.
Het sporenplan qua goederen station is ook aangepast.  Dit plan was bestaande, maar was voor verbetering vatbaar.

De beelden:

In de verte... het dorp.


Groen...




Rudolf?


Het goederen station...

-Betere opstelmogelijkheden
-Rangeren zonder op de hoofdlijn te komen
Kortom een nuttige verbetering[:)]

Het eerste deel van het dorp:



De straten dien nog aangebracht te worden...

De weg komende vanuit de bergen richting het dorp:


Met het veldtreintje:

De definitieve sporen volgen nog volgende bouwdag en het lokje krijgt ook een grotere cabine.





De weg van het dorp naar het lager gelegen stationsplein:




Voila[;)]

Tot na de volgende bouwdag[:)]



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#53
Serieuze vooruitgang!  Ziet er alweer erg mooi uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dirkkerckhofs

#54
Hebben jullie eigenlijk voor de scenery een bepaalde streek in gedachten of is het puur fictie, want ik kan de stijl van huizen niet zo direkt thuis brengen.

Dirk

evan

#55
citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Hebben jullie eigenlijk voor de scenery een bepaalde streek in gedachten of is het puur fictie, want ik kan de stijl van huizen niet zo direkt thuis brengen.

Dirk



E?n en al fictie met een vleugje realisme[:D]

De eigenaar heeft de keuze gemaakt van de gebouwen.  Ze zijn gebouwd door www.Stangel.pl

Het Landschap is eigenlijk puur fantasie, maar met sfeer[;)]
Klinkt eenvoudig, maar dat is het niet[:)]

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#56
Dat ziet er zeer gaaf uit. Of het nu fictie is of niet het is net echt.
Dat veldspoortje heeft natuurlijk mijn volle aandacht. Welke spoorbreedte?
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

#57
mooi stukje modelbouw, nu van PAJ verwacht je niet veel anders,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#58
Dat hert Rudolf is geen slechte imitatie van het beeld nabij het (voormalige) station Hirschsprung op de H?llentalbahn in het Schwarzwald.
Mooie baan trouwens met een goed oog voor details.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

#59
Hoi heren,

Bedankt voor de waardering en het vertrouwen[;)]

@Peter,

Een toevalstreffer[:D]

@Leon

16mm HO.  De wagentjes zijn Bachmann spectrum en het Dieseltje is een MAGIC train locje van F'mann.
Het spoor is voorlopig want het wordt zelfbouw[8D]

Groetjes en volgende maand komt er weer een vervolg [:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.