Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mag het wat groter zijn?

Gestart door evan, 05 december 2010, 17:29:04 PM

krisds

bedankt voor de uitleg, ten gepaste tijden gaan ik het zeker eens proberen.

Michael

Citaat van: Steam.N op 26 december 2013, 18:05:54 PM

Dus een haakje te kort  ;)

Oh dat haakje, had ik wel gezien en de foto erbij gezocht, ik zat meer te denken aan een schildershaak of zo. Een grap van Martin dacht ik, maar dit keer was hij heel serieus. 8) 8) 8)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Goede middag,

Vorige week 1 mei "Dag van de Arbeid" en dat was een ideaal moment om nog ns wat te knutselen aan dit projectje.  :)

Het laatste deel ruwbouw is een feit.  Er was nog een fraaie fabrieksgevel die plaats diende te krijgen.  Deze gevel krijgt achteraf nog wel aandacht om in de kijker te staan eens de entourage klaar is.   De gevel is van een duitese fabrikant "Lukas Lokfuhrer", maar kwam in bouwpakket.  onze vriend Theo (Jantheo) heeft er een prachtexemplaar van gemaakt :P

Nu was de uitdaging om het gebouw nog mee op de baan te krijgen daar er echt weinig plaats is.  Vermits ik moeite heb met de relatief scherpe bochten hebben we besloten tijdens het laatste deel ruwbouw de bocht te overdekken en zo ontstond er plek voor het gebouw.

Op de foto's is enkel nog de ruwbouw te zien die nog dient afgewerkt te worden.  De tunnelportalen komen in betonstructuur zoals de foto's van de  vorige post.  Aan de ruwbouw dienen nog eerst dekstenen en andere lijsten toegevoegd te worden alvorens deze af te werken.

De binnenkant van de constructie wordt ook volledig afgewerkt omdat er perfecte inkijk is en tevens moet de fundering van de gevel een geloofwaardiger verhaal krijgen ::)

Eens de constructie klaar is komt er natuurlijk nog landschap omheen zodat het niet op een grote bunker gaat lijken natuurlijk ;D.

In alle geval is het einde in zicht :)


Hier zien we de constructie in aanbouw.  Er lopen 2 hoofdsporen onderdoor en een 3e spoor klimt links naar het locdepot toe.

Achter al de keermuren komt nog aanvulling van landschap, maar dat is voor later in functie van de bereikbaarheid.



De andere zijde... hier is nog meer werk.  Op het platform van het depot staat een schuine keermuur.  Deze muur zal het toekomstig talud deels steunen.  De sporen van het depot worden ook ingekort voor het landschap meer ruimte te geven.



Beter overzicht van het laatste deel.



Dit sfeerbeeldje geeft aan dat de binnenafwerking ook van belang zal zijn :)

En nog een fabelachtig sfeerbeeldje van het station en zijn omgeving:



Eens deze hoek klaar is - ik schat nog 2 a 3 dagen - gaat de draaischijf van het depot er even terug uit om het depot af te werken.

Gopede vooruitzichten dus :D

Groetjes en tot het vervolg van "Schwartzwald met een knipoog" ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Ik ga waarschijnlijk in herhaling vallen én niet veel zinnigs te zeggen hebben maar één zin:
Ge-woon FANTASTISCH!
Prachtige baan én stuk baan in wording.  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.