Mag het wat groter zijn?

Gestart door evan, 05 december 2010, 17:29:04 PM

evan

#15
citaat:
Geplaatst door Paulogic


Als je iemand nodig hebt om uw potteke lijm vast te houden tijdens
het bouwen... roep maar he[:D]



Hier kan ik niemand uitnodigen, daar dit Prive is en een baan in opdracht maar voor Beautiful British Columbia mag er gerust es een potteke lijm vast gehouden worden[:D]  De rails kuisen gaat vanzelf door de trein, maar dan moet er iemand aan de knop draaien he[:D]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

#16
citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door Paulogic


Als je iemand nodig hebt om uw potteke lijm vast te houden tijdens
het bouwen... roep maar he[:D]



Hier kan ik niemand uitnodigen, daar dit Prive is en een baan in opdracht maar voor Beautiful British Columbia mag er gerust es een potteke lijm vast gehouden worden[:D]  De rails kuisen gaat vanzelf door de trein, maar dan moet er iemand aan de knop draaien he[:D]

Grts


Ik zou wel aan dat knoppeke willen draaien[:D]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

gjvdz

#17
Ela da wou ik wel doen he[:D][:D][:D][:D][:D]
Mvg Giel-Jan

evan

#18
Hoi Allen,

Er is weer een bouwdag gepasseerd.
Er is zoveel werk aan dit landschap en het blijft wennnen, daar het een grote schaal is.
Toch komt er links en rechts wat sfeer in.
Om de eigenaar ook te plezieren werken we telkens met wat basismateriaal reeds wat hoekjes bij zodat hij telkens een overzicht heeft waar we naartoe gaan.  

Dit is qua landschap nu de 5 e bouw dag en deze 20m? berglandschap zal er binnen nog ns 5 dagen echt wel ferm uitzien.

De gebouwen die we laten maken, worden pas in Juli uitgeleverd dus heb ik voorlopig in Styrodur een 3D "Mock up" gemaakt om toch de proporties weer te geven.
Een gebouw is gemiddel 40 cm Hoog[8D]

Veel rotsen zijn gesculpteerd, maar nog geen enkele is echt af.  Hier zitten reeds 5 dozen sculptamold in en 14 rollen plaasterdoek[:)]

De eigenaar van de baan had ook een verzameling leistenen die hij graag in het ladschap verwerkt zag dus hebben we deze geplaatst in de achtergrond.  Na een reiniging en compositie zijn deze stenen dan weer geschilderd om naar de andere toekomstige kleuren toe te werken.

Enfin, Oordeel zelf, maar het is verre van af!!!

Overzicht tegen het einde van de werkdag:











(De sculptamold rotsen krijgen dezelfde kleur na droogtijd als de leisteen)



Het dorp komt boven op een oude steengroeve die uit dienst is.  Vanaf het centrale kruispunt in het dorp, loopt een kronkelweg naar beneden aan het stationsplein.  Deze kronkel weg is bijna 4m lang.  
We moeten echt wel telkens even rekenen om het niet te klein te maken[:D]

Groeten en tot het volgende verslagje rond begin Februari [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Wanne

#19
Amai Evan knap werk! [:D]
Die rotsen heb je heel mooi gedaan, zeer realistisch!
Doe zo voort.
Zo'n geschilderde muur wil ik ook wel hebben. [;)]

Wanne
 

evan

#20
Thx Wanne!

En jawel we doen zo voort...

Deze zaterdag was het de 6e bouwdag.

De weg naar het station is verder afgewerkt naar vorm toe.  De rotsen worden verder gesculpteerd.  De steengroeve heeft ook structuur en kleur gekregen.  Qua "uitgehouwen" rotsstructuur ben ik tevreden.  Deze formatie is 50 a 60 cm hoog en 3m lang en volledig met de hand gesculpteerd.  Er moet nog een keermuur en een stuk landschap komen op het plateau op "huizen" niveau en dan kunnen we aan de aankleding beginnen qua kleur, begroeing wegen enz...

Enjoy the pictures!

Overzichtje


Nog eentje


Klein Stationneke




Groentestje




De groeve (Ik zat in kleermakerszit in de groeve gedurende 4 uur te sculpteren)


Detail vd rots in de groeve




Er komt nog een steenpuin hoop tegen de wand te liggen waarvan de vorm nu al te zien is...


De volgende update is voor Maart want er zijn nog andere projecten die nu weer even prioriteit krijgen...[:)]

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#21
Holy Caboose dat begint er wel heel mooi uit te zien.
Ben benieuwd als dat hoekje af is[:p]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

#22
Het is lang geleden dat hier nog een update geplaatst is.
Een paar weken terug was er nog een bouwdag, maar had nog steeds de foto's niet geplaatst.

Bij deze dus:  "Bouwdag 7"

Spectaculair, maar nog altijd veel te klein naar verhouding met de schaal.  Ach ja Compromis in de hobby he. Maar de sfeer komt er in.

@ Work:


Patrick


Mezelf

Aanpassing op verzoek:


We bouwen deze baan op verzoek van iemnd en die heeft af en toe dan weer iets bijgekocht en vraagt dan "Kan je dit nog ergens verwerken".
Na wat eenvoudig sloopwerk en aanpassing...







Sfeerfotootjes:
























Nachtsfeertje:


"Plant een boom"

Zo kan de sfeer weergegeven worden qua grootte.

Soms zijn de proporties boven of tussen de tunnelportalen niet altij correct, maar we hebben het landschap echt tussen een bestaand sporenplan "gesqueezed".

Toch is het absoluut een leuk projectje om een zaterdag per maand 11 uur aan te werken[:)]

Groetjes en tot de volgende update.

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#23
[:p] Er zitten erg leuke details tussen.
Ik kan me voorstellen dat jullie je goed amuseren op die bouwdagen [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

#24
Dat is al mooi.
En mag je zelf ook met de treinen rijden?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#25
Mogen wel, maar ik ben niet zo een echte 'treinenrijder"[:D]
Ik bouw liever, maar van tijd tot tijd bollen we wel ns met een V200 en een sleep passagierswagens[:p]

De baan is bediend met ECOS 2 en Koploper..., maar dat laten we aan iemand anders over[;)]

Grtjs
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marimon

#26
Enig prachtig landschap. Wauw, maar ik persoonlijk vind dat de hoeken van de achtergrond afgerond hadden moeten zijn om nog meer 'oneindigheid' te cre?ren in die hoeken. Maarja, wie ben ik als ik dit hier allemaal zie...[8)][8)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

evan

#27
Marimon,

Inderdaad dat zou nog beter zijn qua dieptezicht/perspectief, maar dat was niet mogelijk doordat in de hoeken reeds de toegangs- of mangaten waren.  
Anders zou het zeker geen slecht idee geweest zijn[;)]

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#28
Hello forumvrienden,

Bouwdag nr 8 zit er op:

Hier de fotootjes:


V200 komt piepen


Leuk klein glaskastje op de foto


Seinhuis bovenaanzicht


de trap naar het seinhuis en perron voor als je van het dorp komt


parade plaatje


Overzicht van de stationssporen
(Er komt nog veel detail bij typisch voor de sfeer en met de airbrush komt er nog een waas over het spoor...


Vrachtautootje komt van het dorp om spullen op te halen die per trein in het station geleverd zijn.


Het seinhuis aan het begin van het rangeerterrein


natuursfeertje



Tot zover dit verslagje[;)]

Wordt vervolgd...

Groeten,

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

#29
Dit is PRACHTIG!
Magnifiek gewoonweg!
Of zoals Eddy Wally het zou zeggen, FANTASTISCH ZEG![:D][:D]
Mvg Giel-Jan