Ik kom er ook bij!

Gestart door Bastian, 23 november 2010, 20:23:43 PM

Bastian

Mijn naam is Bas, ik word in Januari 17, en ik heb weinig ruimte. (Ongeveer 1 bij 2 meter) En ik heb modeltreinen altijd interresant gevonden. Ik heb al idee?n voor een baan, maar ik heb totaal geen ervaring, en ik kan wel wat hulp gebruiken.

Metpetergaathetbeter

Bas,
Welkom op MSM-forum en ik hoop dat wij je kunnen helpen!
Groeten Peter[;)]

Gerolf

Welkom, Bas

Ervaring komt met vallen en opstaan. We zullen proberen om valpartijen te voorkomen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Bas, van harte welkom op het MSM-forum.

En, bas, je hebt nog de tijd om je te bedenken. Om een andere hobby te kiezen nu het nog niet te laat is. Want eenmaal je besmet bent met het Modelpsoorvirus, ben je besmet voor het leven... [:D]

Maar ik moet er bij zeggen, het is een ontzettend aangename besmetting. [:D]

Zonder gekheid, welkom, en vooral, wees niet verlegen om een vraag te stellen. Er zijn hier geneog enhousiaste kenners om op elke vraag een antwoord te bieden.[;)]

Mijn vraag aan jou: gezien je beperke ruimte, heb je al een idee hoe je die zou willen invullen? (schaal 1 diorama, schaal N baantje,...)?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

veel plezier met de hobby Bas
1 op 2 is niet veel maar wel haalbaar
goed nadenken en raad vragen
succes
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

Ik ben altijd blij als er jonge mannen bijkomen. Welkom Bas!

Jouw ruimte is nu niet veel, maar pin je daar niet te veel op vast. Over enkele jaren heb je misschien veel meer ruimte. Maak eens een minibaantje of een forum-module? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Dag Bas,

Ook een kleine baan kan heel wat mogelijkheden bieden.
Al dikwijls vermeld op dit forum : minder is soms meer !!
mvg,
Paul(ogic)

Bastian

Ik vind het erg fijn dat jullie me zo verwelkomen.

Ik heb trouwens al iets gelezen over schaal N. Ik heb al idee?n voor een soort baan. Een berglandschap met hier en daar een hutje, en een duitse personentrein van ongeveer deze tijd. En zo'n mooie brug en een tunnel door de berg[:D]

Durango

Welkom hier op het forum Bas.
Vragen staat altijd vrij, er komt ook altijd wel een antwoord, dus voel je vrij om te vragen .
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Bastian


Gerolf

Een diorama is een klein stukje modelbouw, een minisc?ne, vaak "stilstaand", soms wordt het later een onderdeel van een groter geheel.
Het onderwerp kan letterlijk vanalles zijn: klein depot, industrieansluitng, een brug over een riviertje, ..

Diorama is een heel breed begrip. Google maar eens, en hoogstwaarschijnlijk kom je op militaire modelbouw uit.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun


Bastian

Dat ziet er inderdaad goed uit. Maar Spoor N kan toch best op 2 bij 1?

Gerolf

'Tuurlijk ... Maar dat antwoord heb je al min of meer in het andere draadje dat je startte, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Nozomi Shinkansen

welkom. Ik ben zelf ook beginner. Ik heb het geluk dat ik wat plaats heb. Mijn rangeerterrein (v1.3) is 4,2m op 1,6m.  
greetz
Marc 'Nozomi'