Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luxfer

Gestart door svvander, 04 september 2005, 18:49:29 PM

svvander

Gisteren moest ik voor een trouw van een "ver uitgeweken" familielid, naar Luxemburg.
Vandaag heb ik dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om eventjes langs te gaan in Aubange, bij het schrootbedrijf Luxfer.
Zoals menig onder ons weet, is dit het bedrijf dat veel van ons ouder Belgisch materiaal verpurveldt, versnijdt, bij??nperst en verwerkt tot schroot, om later dan te recycleren. Omdat ik al veel knappe foto's vond in tijdschriften van dit bedrijf en omdat ik graag iets dergelijks op mijn toekomstige baan wou, leek me dit wel eens leuk om foto's van te trekken.

Tot mijn groter spijt, heb ik niet veel materiaal gezien. Buiten enkele interfrigo-wagons, die klaarstonden om "al-het-bovengenoemd-geweld" te ondergaan.
Geen paniek, de foto's van de interfrigo-wagons, zal ik wel eens posten (voor diegene die het kunnen gebruiken).

Maar wat ik eigenlijk bij deze wou zeggen. Je kan er prachtige foto's maken vanop de site die ernaast gelegen is. Blijkbaar heeft er daar ooit, nog niet zo lang geleden zelf, een gebouw gestaan. Dit gebouw is op zijn "Waals" (en daar bedoel ik niets slecht mee, maar het viel me toch op dat al de rommel er nog lag), gesloopt.
Vanop ??n van de overgebleven muren kan je goed over de hekken en omheiningen kijken. Zelf meer, voor zij die willen of durven (ik heb het dus niet gedaan, omdat ik van mening ben dat dit niet kan), kan men via het spoor dat daar ligt, zo binnenstappen op het terrein waar Ferlux zijn "geweldadige" activiteiten uitvoert.

Voor de rouwigen onder ons... het ideale moment om eens afscheid te nemen van ??n van zijn geliefde, Belgische modellen (als je dan iets meer gelukt hebt dan ikzelf, uiteraard!).VV
Zij rusten in vrede... 8D
^
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

Zoals beloofd;

De foto's:

Een verpletterend zicht. Het gele isolatiemateriaal op de voorgrond is (of was) waarschijnlijk het materiaal dat dient om deze wagons binnen koel te houden.


4 Interfrigowagons, klaar om naar de slachtbank te gaan...


Zie je die wielen? Ooit waren deze van een wagon! Het lijken wel modelspoorwielen


Een beter zicht van waar wij stonden.


De thunderbirds waren ook aanwezig... enkel iets te laat om hun heldendaad uit te voeren en zodoende deze wagons van hun pijnlijke dood te redden [;)]


Een close-up van de opschriften
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be