Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mijn baan

Gestart door Stefan Appelmans, 22 november 2010, 19:06:05 PM

evan

Ik begin benieuwd te worden wat er zich rechts van die muur bevind[8)].

Mooi en technisch werk[:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

Son Cave de Vin secret... !!!

Et madamme pense qui'il va jouer au trains...[:D][:D]

Den deugniet. Modelbouw, mijn oren... [:D]
mvg,
Paul(ogic)

Stefan Appelmans

Neen, dat is in de kelder LINKS! [:D]
stefan.

gjvdz

Haha [:D]
ik wil ook wel eens weten wat daar rechts is  [8D]
Mvg Giel-Jan

ERVIN

Geef mij maar links dan...[}:)]

just4fun

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Geef mij maar links dan...[}:)]


Ik graag een beetje van de twee [;)].
Paul

Paulogic

Hewel ik ook, met een goed glas wijn naar een baan kijken lijkt
mij wel heel aangenaam. Alhoewel ik geen grote drinker ben
kan zo'n glaasje vij een mooie scene enkel maar de geneugten
ten top drijven. (ik had schrijver moeten worden...[:o)]
mvg,
Paul(ogic)

Stefan Appelmans

[:D] Dat wou ik juist zeggen: Een fles links gaan kiezen, twee (of meer)schone glazen brengen, en op zijn gemak rechts bewonderen. maar er is voor het ogenblik nog niet veel te bewonderen, dus discuteren in plaats van te bewonderen[^]
Later.[:I]
stefan.

Stefan Appelmans

Ik heb een beetje bijgewerkt.
Om de lelijke onregelmatige kelderbriken te versoppen, heb ik besloten op de hele muur oppervlakte 20 mm piepschuim te plakken.
Met 20mm kan ik ook de "winkelhaken" en een electrieke draad verstoppen.
Eerst heb ik een bocht willen maken om de hoeken te verstoppen. Ik heb dus op mijn "waspoeder vat-vuilbak" twee lagen 8mm piepschuim bevestigd, om er drie lagen carton te kunnen tezamen kleven, met de grootste afmeting karton ik thuis had:



Daar werden twee 1/4 ronden uitgesneden en in de zichtbare hoeken geplaatst. Daarna de hele kelder met de 20mm piepschuim "behangen".





Nu ga ik daarop twee lagen gewoon behangpapier kleven, om de oppervlakte te verharden en voor eventueele thinner ongelukken te vermijden. Dat kan bij mij nog soms gebeuren[:D]


stefan.

ratje

Wou dat ik ook door muren mocht breken in m'n kelder [:)]
Maar is die helling niet een beetje te kort en krachtig?

groetjes
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ratje
Maar is die helling niet een beetje te kort en krachtig?
Welke helling? Ik zie er nauwelijks ??n ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

wisselstromer

het enkelspoor aan de linkerkant
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Michiel

@Ratje, ik denk niet dat Stefan met extreem lange treinen zal gaan rijden, gezien de beperkte afmetingen van de kelderruimte en de vrij korte opstellengte in het schaduwstation. Een wat steilere helling van een 3-tal procent moet in dat geval toch goed haalbaar zijn.

Dat neemt niet weg, dat ik onder de indruk ben van de vindingrijkheid van Stefan om met die krappe ruimte toch nog een heel aannemelijke en ruim-ogende baan de maken! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stefan Appelmans

Dank u Michiel!
De helling is 2%, 8cm op 4 meter. En dat klimt zonder problemen.
En ja , ik heb ook gekozen relatieve korte treinen te gebruiken. Epoche 2/3 met stoom, korte wagens en "zijbaan", dat moet gaan.[^]
stefan.

ratje

Oei was gezichtsbedrog, waarschijnlijk door een vedette [:p]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor