Een eerste poging om een wagon te weatheren

Gestart door Michael, 21 november 2010, 19:51:14 PM

Nathan

#15
citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Het moest er toch een keer van komen, afgelopen weekend een airbrush compressor gekocht op de beurs in Houten. Vorige week zondag een beetje zitten spelen met de airbrush.
Vanmiddag dan maar een wagonnetje gepakt wat ik niet zo snel op mijn baan zal zetten maar ideaal om de eerste stappen van het weatheren te ontdekken.
Wat vinden jullie ervan? Alle hulp is welkom.














Nathan

#16
ik vindt het zeker niet slecht maar laat ons zeggen oefenen baart kunst misschien eens proberen wat spatters te maken of wat ik zelf heb gedaan: ik heb (met enige oefening) graffiti nagebootst door miniatuur vandalen gemaakt             veel succes

Michael

#17
De wagon schoongemaakt en overnieuw begonnen, meteen ook maar de andere wagon trachten te weatheren, op zich ben ik niet ontevreden, echter de zwarte strepen willen niet echt lukken, ben eerst nog even aan het oefenen geweest op een stuk papier, dat zag er goed uit maar eenmaal op de wagon vind ik het niet echt geslaagd. De strepen zijn te "dik" erop gezet het wasemt niet lekker uit, geen idee hoe ik dat voor mekaar moet krijgen, morgen nog maar eens proberen.Hieronder het eindresultaat.




Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

gjvdz

#18
Op de strepen na een heel mooi werkje.
Mvg Giel-Jan

rixke rail

#19
Die strepen krijg je bij uitsijpeling van regenwater, waar er uitsparingen in de dakgoten zijn, zoals bij de hle reeks 28 :


Of de hle 13 :


Gedaan met een kleurpotlood (zwart of donkerbruin) met een scherpgeslepen punt.
Bij wagons heb je dat niet, dacht ik ...
Modelspoorse groeten,
ERic.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN