Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Weg met de sneeuw...

Gestart door evan, 18 november 2010, 15:11:11 PM

eddy

#15
Jawadde,
Ik denk dat ik u eens moet inhuren als ik aan mijn scenery begin.Wat een tempo,en dan nog alles pico bello.
Weldone Evan.

groeten eddy

René

#16
Wil je het eerlijk weten?
Ik vind er geen hol aan.    Maar niet heus
Wat is dat voor spul, kokine?
Maar om heel eerlijk te zijn vond ik het vlak voor de sneeuwbui toch net iets mooier en echter.  Dat geeft echt de juiste sfeer.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

railman56

#17
echt een diorama om van te smullen en inderdaad een angstaanjagend tempo [:p]
een kleine bedenking: er ligt te veel sneeuw op je bomen, normaal is dat de plek die het eerst wegsmelt. bij deze hoeveelheid sneeuw zal er normaal gezien geen meer op de takken liggen. [;)]
maar verder is dit een meesterwerkje [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

evan

#18
Das geen sneeuw maar verf[:D]

Je hebt gelijk Marc,  Ik zal er nog meer sneeuw opleggen ofwel de bomen aanpassen, maar het gaat er echt om al de technieken de baas te kunnen.

Bedankt voor de opmerking[;)][;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#19
Mooi gedaan, Evan [:)]
Maar ik zou toch ook kijken waar de sneeuw "in 't echt" het langst blijft liggen: de schaduwrijke plekken dus [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#20
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Mooi gedaan, Evan [:)]
Maar ik zou toch ook kijken waar de sneeuw "in 't echt" het langst blijft liggen: de schaduwrijke plekken dus [;)]



Thx Gerolf.[:)]

Ik heb er rekening mee gehouden om de sneeuw enkel nog in hoeken te leggen en af en toe nog wat plekken, maar blijkbaar komt het nog niet goed over.  Niet simpel hoor[;)]

De bomen waren een probeersel en de sneeuw is er ondertussen weer van af [:)]

De beloofde daglichtfoto's:









Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#21
Evan,
Knap ![:0] Heb je al gestrooid voor de deur ?[:D]
Misschien eens een poging om in het Guiness Worldrecord te komen !
Hoe bouw ik een spoorbaan in en zo kort mogelijke tijd ?
Groeten Peter[;)]

glamo

#22
h??l knap werk[;)]
 

amest

#23
prachtige foto's van een prachtig stukje modelbouw
groeten,

Arvid

Pol

#24
Om het nog realistischer te maken denk ik dat je even moet nadenken wat de schaduwzijden zijn op je werkstuk. Het lijkt met op het eerste gezicht niet helemaal te kloppen dat er sneeuwophopingen liggen aan beide zijden van het spoor. Normaal gezien zou de ochtendzon de sneeuw aan een kant al hebben doen smelten. 't Is maar een kritische bedenking. De uitwerking zelf is knap gedaan!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

evan

#25
Sorry,

Voor een keer ga ik niet akkoord want niemand kan hier weten waar de zon komt op dit diorama[:D][:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

amest

#26
citaat:
Geplaatst door evan

Sorry,

Voor een keer ga ik niet akkoord want niemand kan hier weten waar de zon komt op dit diorama[:D][:D][:D]



klopt,

voor hetzelfde geld is het al een tijd slecht weer (zonder nieuwe sneeuw) en is een deel van de sneeuw weggewaaid.

Kan perfect volgens mij
groeten,

Arvid

Pol

#27
Haha! Jullie hebben ook wel een beetje gelijk hoor! Toch denk ik vooral aan de sneeuw die soms 's winters in onze tuin blijft liggen. Hoewel het hier een relatief open vlakte is, waait er eigenlijk niet veel weg (en dat lijkt me hier op deze baan ook niet echt).

De sneeuw blijft aan ??n kant van de tuin liggen en aan de ene kant van de hagen en struiken. De "zonne"-kant warmt sneller op en daardoor smelt de sneeuw er veel sneller.

Op deze baan is er al veel sneeuw verdwenen, vandaar mijn kritische bedenking ...

Maar er is natuurlijk voor alles een verklaring en als de bouwer er zelf maar uitgeraakt ... dat is het belangrijkste! [;)]

P.S.: De Gerolf kwam als eerste af met schaduwplekken h?! [}:)][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

evan

#28
Die Gerolf h? [}:)][;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#29
Toch logisch dat Gerolf de schaduwplekken vindt ??
Hij is zelf een lichtpunt in de modelbouw [;)]
mvg,
Paul(ogic)