Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Weg met de sneeuw...

Gestart door evan, 18 november 2010, 15:11:11 PM

evan

Hoi Medemodelspoorders,

Zoals vermeld in m'n vorig draadje "Instant Diorama", ben ik begonnen aan een tweede projectje en deze keer om te experimenteren met sneeuw.  Op m'n Canadees baantje heb ik namelijk een module waar het moet op winteren en daarom wil ik dat eerst n's proberen.  Het zal zowat het "vijfde seizoen" zijn met sneeuw, smeltende sneeuw en modder moeten voorstellen.
Om niet direct een afgewerkt stuk op het forum te plaatsen start ik hier weer met foto's van het begin van de opbouw.

Alle vragen en opmerkingen zijn welkom.  Het is niet zo dat dit binnen  de acht uur weer klaar zal zijn want ik heb ook nog een andere agenda zoals: Werk, familie en vrienden:D

Hier gaan we:

Ik heb ooit ns een lot gipsen tunnelportalen en steunmuren op de kop getikt en ga er wat van gebruiken in het diorama.

Als basis begin ik weer met styrodur.  Vanavond zal ik er nog plaasterdoek overdoen en weer wat foto's plaatsen.

Compositie samen stellen...
IMGhttp://i686.photobucket.com/albums/vv227/sirswitchalot/Sneeuwdiorama001.jpg/IMG

De bewerkte styrodur klaar voor het gipsverband...
IMGhttp://i686.photobucket.com/albums/vv227/sirswitchalot/Sneeuwdiorama005.jpg/IMG

Tot later
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#1
We gaan verder... het is verslavend dat werkje.[:p]

Ik heb de "plastercloth" aangebracht en de steunmuren en tunnelportaal een iet of wat blauwesteenkleur gegeven met acrylverf.

Dadelijk volgt nog de sculptamold en dat zal het zijn voor vanavond.

Tot later,

Plaasterdoek is aangebracht


Gekleurde muren


Detail Steunmuur (de luchtbelletjes worden nog weggewerkt)


Detail portaal


Tot later
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stoomloc

#2
Hallo Evan,

Zoals ook op de beurs goe bezig.[8D] Heel leuk om je bezig te zien.

Mvg

Wim

René

#3
Je bent weer flink bezig hoor. Het kan niet anders dan dat dit weer een mooi stukje werk wordt.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

#4
Voila de laatste voor deze avond.

Ik heb alles aangewerkt met sculptamold en rond het portaal heb ik een paar rotsformaties gesculpteerd.  Meer rots komt er niet deze keer[:D]

Waar begroeing en sneeuw komt heb ik een mengeling van verf en lijm aangebracht met zand erover.  Tevens is het spoor geverfd en geplaatst.  Nu mag alles drogen en er zal pas ten vroegste Zaterdag in de late namiddag aan verdergewerkt worden[;)]

Goede avond nog

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stoomloc

#5
Hallo Evan,

Zoals ook op de beurs goe bezig.[8D] Heel leuk om je bezig te zien.

Mvg

Wim

evan

#6
@ Wim en Rene,

Bedankt voor de support![;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

amest

#7
amaai, hard aan het werk.

Knap op zo'n korte tijd zoveel doen.

ziet er weer heel goed uit. Bedankt om het te delen, je kan er veel van leren.
groeten,

Arvid

Gerolf

#8
Hier is weer wat moois op komst, Evan [8D]
Ik kijk al uit naar zaterdag [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TreinTeLaat

#9
Zeer mooi :)

Durango

#10
Hallo Evan, Dat ziet er weer eens heel goed uit. Je bent goe bezig man.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

#11
Voila zoals beloofd heb ik deze namiddag kunnen voortwerken.

Deze morgen heb ik de sporen extra kleur gegeven zodat dat droog zou zijn tegen de namiddag.

Ik ga nog detail aanbrengen voor het echt gaat winteren, maar we zijn aardig opweg.

Groeten en tot straks

Aanbrengen van lijm op de ballast


Ballast klaar


Rotsen gekleurd


Scenery










Al het groenen is weg daar het momenteel vriest en de sneeuw er aan komt[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dirkske

#12
Waaaw, dit krijgt mijn volle aandacht[:p]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Johnnytrein

#13
Amaai dat is schoon zeg. Ik krijg er water van in mijne mond.[:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

evan

#14
Bedankt Heren!

Ik laat jullie niet lang meer wachten[:D]

"The fifth season"

















Morgen ga ik nog wat modder effect aanbrengen, maar ik vind het resultaat best ok voor de eerste keer dat ik dit probeer.

Wat vinden jullie ervan?

Er volgen nog foto's van onder daglicht, maar dan moet eerst de zon schijnen[:D]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.