Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Weg met de sneeuw...

Gestart door evan, 18 november 2010, 15:11:11 PM

evan

#60
Zwijg nu maar over die foto of... er is onweer op komst met veel gedonder![^]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#61
Hoi Forumvrienden,

Een dagje recup deze dag en wat futloos door een griepje of zoiets... :(

Toch wat rustige hobby-time:

Ik heb dit diorama eens onder het stof vandaan gehaald en besloten om het weer wat op, te frissen.
We hebben allemaal wel genoeg sneeuw gezien en heb ik dus maar de sneeuw er af gehaald ;D

Hier zien we de restanten na de struiken ea er af te halen:


Dan maar de laatste sneeuw er af en poly-fiber struiken:




Daarna heb ik met een stofzuiger alles proper gemaakt.  Het laatste stof is met Instanet ruitenreiniger verwijderd en dan heb ik wat extra zand aangebracht gevolgd door een grassmaster kuur.  Bovendien heb ik de Muurpartij een wash gegeven van VALEJO (Sepia)



Dit geeft toch een ander en een reeds frisser zicht.  Daarna heb ik met behulp van grasplukjes van HEKI en mininatur, Blatterflor van Heki en wat boompjes het geheel een laat-zomer sfeertje gegeven.

Nu heb ik weer een leuk diorama voor locs en wagens te fotograferen. :)


Ik had een poosje terug een Nieuw lokje gekocht voor een klein projectje later dit jaar ::)
Hier is ie dan...







En dan nog een ander gevalletje:






Toch wel leuk dat op een korte tijd een oud diorama weer een nieuw leven krijgt. 
Persoonlijk is dit toch nog altijd een van de leukste aspecten van de hobby voor mezelf: Scenery

Als er vragen zijn over werkwijze ofzo:  SHOOT!

;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Weer een interessant projectje Evan,  goed idee om het eens opnieuw op te frissen.
Komt mooi over op de foto's  ;)

Groenten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

Dat is weer mooi opgelost en opgefrist. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

jesse

het lijkt op de zwarte witte foto dat er precies echt een trein is aan het rijden in de natuur .
heel mooi gedaan !!!

railman56

gelukkig voor ons dat evan af en toe ziek is  ;)
weeral een mooi stukje om naar te kijken. hopelijk wordt evan nooit doodziek want wat gaat hij dan allemaal niet maken, daar is dit forum te klein voor  ;D ;D ;D
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

evan

Jesse, Leon en Marc,

Dank voor jullie reacties! ;)

Gelukkig kan ik ook modelbouwen zonder ziek te zijn  ;D 

Nu is één ding zeker: De lente zal goed doen! 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knap, Evan !
Ik had je oude diorama niet herkend.  Het ziet er nu stukken beter uit.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }