Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

reeks 83 rangeerloc

Gestart door Kris, 15 november 2010, 21:25:36 PM

conducteur

#15
tis nie waar e, hij doet het weer!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#16
citaat:
Geplaatst door Kris
reeds enkele stukken van het onderstel ...
Dat is al heel wat meer dan "enkele", h?.
Mooi, man [:p] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kris

#17
Hallo,
Reeds een stukje van het chasis samengesteld , veel details moeten nog geplaatst worden , zoals lucht en zandleidingen tanks,...
de buitenste assen zijn afgeveerd (eigen ontwerp) de middenste as is vast, daar waar de motor komt (wel demonteerbaar om de motor en as te plaatsen)
Hierbij enkele foto's van de huidige stand




Gerolf

#18
[:0] Knap gedaan, Kris [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

#19
Knap man,[:p][:p]
groeten eddy

Paulogic

#20
Hij doet het hem weer zie.
Dit komt goed, ik voel het.
En volgen doe ik zeker want het is hier
interessanter dan op playb..

(mijn vrouw keek mee... hihi)
mvg,
Paul(ogic)

stevend

#21
Paul, kijkt ze mee in de playb...[:D]

Paulogic

#22
Misschien...[:I]
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

#23
misschien nog wat vroeg om te vragen maar hoe ga je de sterkte van de veren bepalen Kris?

Kris

#24
Hallo Dirky,
De sterke van de veren is niet zo erg belangrijk , de veren dienen enkel om de wielen naar beneden te drukken. Indien de loc op vlakke sporen staat dan steunen de lagerblokken tegen de pinnetjes(veren dus zeker niet te straf) waar de veertjes over steken (zie laatste foto) dit zorgt er ook voor dat de loc mooi vlak op de nominale hoogte staat , komt de loc een put in de sporen tegen dan drukt de veer de as naar beneden .
hierbij nog een foto van de proeflagering waar het niveaupinnetje duidelijk te zien is
Ik gebruik slater veertjes voor de vering
De boutjes zijn M1.2x4mm

Dirky

#25
dan heb je mogelijk een probleem wanneer de aandrijfas net boven de put in de sporen hangt... je wielen gaan slippen, niet?

joske

#26
Straffe kerel die kris.[^]

Kris

#27
Hallo Dirky
Dit is geen probleem voor deze loc daar alle wielen verbonden zijn met werkende drijfstangen dus loc is op alle wielen aangedreven
en de stroomafname is aan elke kant op de buitenste wielen , doordat de motor een zeker draaimoment heeft en daardoor geblokeerd dient te worden is het weinig zinvol deze van vering te voorzien
groetjes kris

Kris

#28
Hallo,
Nu het forum weer werkt een update van mijn projectje
Het onderstel is nagenoeg klaar , nog de remslangen plaatsen decoder en luidspreker testen en in een latere fase schilderen
reeds een proefritje gemaakt en de loc kan de kleine buigstraal van 930mm (lenz) sporen aan hierbij enkele foto's





evan

#29
Pet af Kris!

Ik ben benieuwd naar het vervolg [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.