Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

AM Tweetjes??

Gestart door Peter, 14 november 2010, 18:25:26 PM

Peter

In MSM 90 staat in het artikel over de N?rnberger Messe dat LSM voor een onbekende treinstellen (Tweetjes), dus een AM 54, een AM54 Post en een Budd zou gaan maken. Is hier al meer over geweten want bij Vitrains is er nog altijd een diepe stilte over deze stelletjes, die zij ook wilden uitbrengen, en bij LSM geven ze toch geen antwoord op vragen.
Met vriendelijke groeten
Peter

vanmiegroet

Ik dacht dat deze in de diepvries werden gestoken voor onbepaalde tijd.
En LS-M te kennen kan dit een tijdje duren als het in hun aankondigingslijst staat.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Binco

Jha inderdaad,
Ik dacht vernomen te hebben (denk zelfs dat het uit msm kwam) dat dat project voorlopig werd opgeborgen en er terug mee zou worden begonnen op het juiste moment (iets met de crisis).
(Ben niet helemaal meer zeker[8)])

Sicco

Het zou, net als met reeks 90/91, een samenwerking met Jocadis zijn. Nu heb ik erover gesproken met iemand van LSM en die gaf aan dat het nog niet veel meer was dan een project. We hebben het hier over twee partijen die elkaar zeer de loef afsteken als het gaat om het niet halen van planningen, dus zal het nog wel even duren voordat ze er zijn. Crisis of niet, ook LS Models zal heus wel begrijpen dat het in de tempo waarin met nu levert gezien wat er al aangekondigd is volstrekt ridicuul is om dit soort projecten n?et even te laten liggen.

Wat in dit verband natuurlijk w?l jammer is is dat ook Vitrains hetzelfde project in de ijskast heeft gezet. Zo heb je dus allemaal dubbelproducties, zo heb je niks. Dat is dus ook precies wat ik steeds bedoel met mijn kritiek over het gebrek aan communicatie en plannend vermogen.

Peter

citaat:
Zo heb je dus allemaal dubbelproducties, zo heb je niks. Dat is dus ook precies wat ik steeds bedoel met mijn kritiek over het gebrek aan communicatie en plannend vermogen.

Ja, d'er zitten nog wel wat dubbelprodukties aan te komen als ik dat zo zie.

De L-rijtuigen, de M4, de M6, de GCI, dan die tweetjes en, en...
Stom eigenlijk want nu verkopen ze mischien maar de helft van normaal op deze toch al vrij kleine Belgische markt. Een beetje meer met elkaar afspreken zou hun winstcijfers wat hoger kunnen brengen.
Met vriendelijke groeten
Peter

TreinTeLaat

Binnenkort komen de CityRails van Jocadis uit, en net zijn de Sabena-Express-tweetjes uitgekomen bij Jocadis...
Ook op de modelspoorexpo kon je gewone Jocadistweetjes her en der vinden (aan een hogere prijs)...

Ging Jocadis geen Dummy's uitbrenngen?

Sicco

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Binnenkort komen de CityRails van Jocadis uit, en net zijn de Sabena-Express-tweetjes uitgekomen bij Jocadis...
Ook op de modelspoorexpo kon je gewone Jocadistweetjes her en der vinden (aan een hogere prijs)...

Dat gaat dan wel over een heel ander type dan waar dit topic over gaat....

Peter

citaat:
Dat gaat dan wel over een heel ander type dan waar dit topic over gaat

Inderdaad, het gaat me echt over de tijdperk III modellen. Zelfs de groene tweetjes van Jocadis zijn niet echt tijdperk III modellen. (op het randje mischien?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Ja op het randje. Maar voor de duidelijkheid: wat in de op bedoeld werd zijn de stellen met de afgeronde voorkanten, die zijn er dus nog niet in model. De Jocadis tweetjes zijn van een veel later ontwerp.

TreinTeLaat

Ah, uiteindelijk zou Jocadis perfect groene Tweetjes Tp. III kunnen produceren, als niemand ze heeft gemaaakt, is er zeker een markt voor, en zij weten wat tweetjes zijn dus...

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Ah, uiteindelijk zou Jocadis perfect groene Tweetjes Tp. III kunnen produceren, als niemand ze heeft gemaaakt, is er zeker een markt voor, en zij weten wat tweetjes zijn dus...

Ik heb dit 2 jaar geleden al aan Andr? voorgesteld, inclusief foto's. Hij ging erover nadenken, wat hij nu nog steeds doet. Hopelijk komt er ooit witte rook uit de schoorsteen.
MC

Peter

Bij Andr? moet je geduld hebben, en dat is NIET negatief bedoeld, want uiteindelijk komt het er altijd.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Bij Andr? moet je geduld hebben, en dat is NIET negatief bedoeld, want uiteindelijk komt het er altijd.

Idd, de stelletjes in TP 3 zullen er ooit wel komen als we lang genoeg wachten. Intussen zijn er nog zoveel andere mooie zaken die op komst zijn bij de diverse fabrikanten (GCI's, stoomloc type 53, Nord Belge rijtuigen om maar een paar dingen te noemen).
MC