Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Instant Display-Diorama

Gestart door evan, 13 november 2010, 16:11:38 PM

Kautenbach

hi Evan,

Ik ben echt met stomheid geslagen hoe snel en knap je dat maakt, en zeker als je dan ook nog het lef hebt om "even" met Henk te bellen, kost je toch minimaal een uurtje of 2 , hahaha, of was dat vanwege de droogtijd?
en heb je wel weer extra zin om het voor februari klaar te krijgen? of is het niet te zien op Ontraxx?

hoe dan ook, petje af, nu op zoek naar de dealers, volgende week eens weer langs wentink voor het steenslag.

wat voor machine is dat eigenlijk, lijkt wel een bulldozer van Caterpillar, maar toch niet helemaal, en waarom zitten die 4 rubberbanden er onder, ivm trasdport over de weg, en rijdt ie echt met een motortje, en en en en ...  

groet, Wim

gjvdz

Amaiiii[:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0]
Mvg Giel-Jan

evan

Allen een goed morgen gewenst[:)].  Hopelijk zijn er niet te veel mensen met waterschade[:(]

@ Wim

Het dioram is maar gewoon voor in mn vitrine om mn mooiste locs op te zetten.  Tevens dient het om nieuwe technieken te proberen. Het diorama zou ook in de grootste lijnen moeten klaar zijn vandaag.

Die trackmobile is een spoor/ weg voertuig dat gebruikt wordt in e industrie en haven. Als het met de rubber wielen op de baan staat is het enkel statisch, maar eens de wielen opgetrokken rijdt het op de sporen.  Digitaal met een overbrenging om traag te rijden aan een hoog toerental.  Dit ding rijdt mierzoet en is bovendien helemaal van metaal.

Ik zal maar ns voortdoen he[:D][:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door evan
Ik zal maar ns voortdoen he[:D][:D][:D]
Ik hou je niet tegen [:p] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Hier is het eerste vervolg van vandaag.[:)]

Ik heb van de eindelijk droge "One Time" de rotsen bijgesneden en de bramen verwijderd.  Met een hobby mesje (exacto) gaat dit alsof in styrodur snijden.

Daarna heb ik de kleuren bijgewerkt (Concrete/ beton en gebrande omber).  Nadien is deze helemaal bedekt met een Wash van zwart pigment in water en een beetje afwasmiddel.

Langs de spoorbedding is dan nog wat zand gestrooid als "dienstpadje"

Op de fotos is nog wel de lijm en de verf nat, maar dat staat ondertussen weer (geforceerd) te drogen.

Het aanbrengen van de wash





Wat detail

Sculptamold rotsen die nog nat zijn door de verf en wash.



Op naar de volgende fase...[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

Mooi gedaan.
Hopelijk nog meer vervolg.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

René

Wat ga je doen als je een dagje verveling moet doden omdat het een beetje regent?
Juist ja, een stukske landschap bouwen en het Ollansche Vancouver bellen.

Het is weer als vanouds mooi. Maar leg mij nu eens uit hoe je dat bijsnijdt. Mij lukt dat nooit net zoals als bij bijvijlen en zoals het mijn kapper ook niet lukt mijn haren bij te knippen. [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

Voila weer een vervolgje:


De rotsen zijn gekleurd.  Nadat de wash droog was heb ik met verschillende tinten de drybrush techniek toegepast.

Nadien heb ik een extra stuk styrodur er achter geplakt voor wat meer diepte en de komende begroeiing.
Deze uitbreiding is besmeerd met sculptamold gemengd met lijm en verf.  Zo kon er dirrect zand en turf op.

Ik heb over gans het diorama ook zand en turf aangebracht als bodem voor de begroeing later vandaag.

Kijk zelf maar adhv van de foto's voor het resultaat.

Extra stuk met sculptamold erop

Zand erover[:D]

Overzichtje

Wat detail (moet nog beter vind ik, maar gaandeweg komt dat wel ok)

Nog wat detail

Sculptamold rotsjes


Het boeltje droogt weer wat en dan ga ik voort met de aankleding.

Tot later[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

citaat:
Geplaatst door Ren?

Wat ga je doen als je een dagje verveling moet doden omdat het een beetje regent?
...



Een beetje regen?  Het is te zeggen:  de helft van Vlaanderen en delen van Wallonie staan blank.  Ik heb echt te doen met de mensen die in de regios wonen!
Ik sta al een poosje in de top tien voor de aanwervingen van de Civiele bescherming maar ze mogen niet aanwerven wegens onze "politieke toestand".  Ik "vreet mn kas" op als ze dan op TV zeggen dat ze mensen te kort komen[V]

Any way!!!  Ik moest het ns kwijt[:)]

@Rene,

"One time" rotsen kan je eenvoudig bijwerken na uitdroging daar het een hardschuimmassa vormt. Adh een mesje of zo is dat geen probleem.

Sulptamold rotsen daarentegen bewerk ik terwijl het spul nog nat is. Na volledige uitdroging laat je het best met rust want als je er in gaat snijden kan het afbrokkelen.

Groetjes[;)]


Ik ga me hier ns verder bezig houden met het Dioramaatje[:D][:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ferkelmaster

citaat:
Geplaatst door Ren?

Wat ga je doen als je een dagje verveling moet doden omdat het een beetje regent?
Juist ja, een stukske landschap bouwen en het Ollansche Vancouver bellen.


Als het goed is hangt ie vanavond wel aan de foon, Ren?. Tenminste, dat was te zeggen. Moest het door een telefoontje met Australi? op een andere lijn wat korter houden. Voor Evan een pr? zodat hij eens wat kon voortmaken...

Eeeh Belg, dat ziet er weer goed uit jong. Daar kunnen almeteen h??l wat modellekes op gefotografeerd worden. Ik hoop dat het je lukt voor vanavond gereed te zijn, dan kunnen we nog eens agenda's trekken...

Goe bezig man... [:D]

Cheers,

Henk, 'Ollander... [;)]
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

evan

Hoi Forumvrienden,

Hier volgen de fotos van het eindresultaat:

Indien er vragen zijn over de werkwijze: Shoot

Ik heb voor jullie ook de vraag:  Vinden jullie het resultaat passende voor een eventueel artikel?

Hier gaan we:
















Morgen of later, hangt af van het weer, neem ik wat foto's van het stukje in de buitenlucht.

Groeten

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

Een schoon stukje werk Even. Ik zou niet weten waarom het niet geschikt is voor een artikeltje. Er komen vschillende technieken aan de orde en het is een projectie dat zelf door de minder snelle bouwers goed tussen de bedrijven door te doen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

Ik vind het prima, Evan, ook voor een artikel [8D]
"effe snel" een klein stukje baan maken, om je modellen in een natuurlijke omgeving te fotograferen... Dat zal heel wat lezers interesseren, denk ik [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

Dit is echt goed gedaan.
Een marktidee, landschap en treinspoor in bouwpakket.
Gemaakt door evan nv.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer