Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

hectometerpalen

Gestart door locomotion, 23 november 2004, 18:35:50 PM

locomotion

Jocadis verkoopt blijkbaar hectometerpalen en kilometerpalen. Weet iemand in welk materiaal deze palen zijn gemaakt. In messing of kunsstof. Indien het in kunststof is, zijn ze dan sterk genoeg zodat ze bij de minste tik niet afbreken, want zo'n paaltjes lijken mij toch zeer dun in werkelijkheid.

Locomotion

Peter

Hallo,
In een nummer van Rail revue (inmiddels ter ziele gegaan Belg.blad) stond een heel artikel hoe je die dingen zelf kon maken. Als Tony of Guy me kunnen uitleggen hoe (in Word??) wil ik het wel inscannen en op dit forum plaatsen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Peter,
Scan het artikel gewoon in en maak er een "foto" van, ttz opslaan als JPG.
Dan post je het bij de foto's. Als het wat groot uitvalt sla ik het bij mij op en post een gekomprimeerde versie. De originele file kan dan altijd opgevraagd worden.
Je scanner-utility maakt die jpg meestal als "default". Zeker geen BMP posten, dat is op pixelniveau en ongecomprimeerd en dat kan een enorme file worden!
Is dit duidelijk?

Tony
--------------------
Vraagt een 77 aan St. Niklaas!

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

Hallo Tony en Locomotion,

Heb dat artikel ingescand en doorgestuurd naar dat speciaal Yahoo groepje voor foto's.
Spijtig dat dat magazine het slechts 40 nummers heeft volgehouden.
Ondanks dat het vrij summier was, vond je er toch goede dingen in, zoals die palen en bv. plans voor het seinhuis van Hoboken-Kapelstraat en Hemiksem. Waar haal je anders zo'n plans.
Ook het terziele gegane Rail-photo was toen een bron van informatie.
Dat we hiervoor MSM voor in de plaats kregen na een paar jaar maakte alles dan weer goed,maar toch......
Peter
[:)][;)]
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Terug van weggeweest...
PC is nog halfdood, maar allee, ik heb hoop!
Ik ga direkt eens zien zie!

H??? Peter, er staat niks, jong! Je hebt je toch niet vergist?

En nu heb ik het door...Je had ze direkt in "Photos" mogen posten hoor! Aangezien iedereen daar toegang toe heeft. Maar ik ga ze w?l een beetje verkleinen zodat ze wat minder server-ruimte opnemen.
Ze staan er nu, en ik laat ze enkele dagen staan in het originele formaat. Dan kunnen ge?nteresseerden ze downloaden. Binnen enkele dagen post ik een wat kleinere versie, maar behoud de grote voor evt. aanvragers.

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)