MSM 98

Gestart door doomslu, 07 november 2010, 15:15:14 PM

loebaske

Zal zekers aan diene feestdag liggen, nu ik toch thuis ben met een verkoudheid is die welgekomen vandaag, nu blijf ik in mijn mandje met men boekske [:)][:)]
Aan de iedereen die heeft meegewerkt... proficiat, nice boekske [;)][;)]

doomslu

Het is inderdaad de 11e november die roet in het eten heeft gegooid.

Aktiviteiten staan ook op www.modelspoormagazine.com --> agenda [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dikken

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Waar ik het meest naar uitkijk, zijn meestal de 'Praktijk'-artikels. Wat mager deze keer.




dit kan ik alleen maar beamen!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dikken
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Waar ik het meest naar uitkijk, zijn meestal de 'Praktijk'-artikels. Wat mager deze keer.
dit kan ik alleen maar beamen!
Ik ook toen ik de inhoudstafel zag [;)]
Maar: intussen in de bus gevallen, en ik heb hem eens doorbladerd, en hij heeft wat mij betreft een enorm kwijl-gehalte [8D]
Deze smalspoor-special toont een hoop details, andere benaderingen, ... kortom een hoop praktijk-idee?n [:p]
Ik heb alleen maar "foto's-gegaapt", en dus nog niks gelezen. Wordt er uitgelegd hoe ze "het" gemaakt hebben in de baanbesprekingen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door dikken
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Waar ik het meest naar uitkijk, zijn meestal de 'Praktijk'-artikels. Wat mager deze keer.
dit kan ik alleen maar beamen!
Ik ook toen ik de inhoudstafel zag [;)]
Maar: intussen in de bus gevallen, en ik heb hem eens doorbladerd, en hij heeft wat mij betreft een enorm kwijl-gehalte [8D]
Deze smalspoor-special toont een hoop details, andere benaderingen, ... kortom een hoop praktijk-idee?n [:p]
Ik heb alleen maar "foto's-gegaapt", en dus nog niks gelezen. Wordt er uitgelegd hoe ze "het" gemaakt hebben in de baanbesprekingen?




Gerolf ,
voor sommige hoeven al die gaap-banen allemaal niet. Een gezonde mix van knutsel-artikels en gaap-banen zou
voor een groot aantal lezers al een stukje aantrekkelijk zijn.Inderdaad  mooie banen, maar teveel is nooit goed!Ik geloof 35 blz baantjes  + reportage van de Mini baantjes-wedstijd dan kom je aan 50%
baantjes op de gehele MSM. Persoonlijk vind ik dat nogal veel !
Groeten Peter[:)]




.

janjozef

Het zijn echt wel mooie baantjes, maar inderdaad redelijk veel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Geert

Ik ben zelf een herbeginner, en heb er persoonlijk meer aan dat ik iets bij leer via MSM, dus praktijk gerichte reportages liefst.
Ik weet ook dat ik dat hoog niveau van de getoonde baantjes nooit aankan, maar het blijft interessant om te zien en lezen. Ik had ook van al die getoonde baantjes (inclusief baantjeswedstrijd) het sporenplan eens willen zien?
Vandaar, voor dezelfde prijs 100 pagina?s extra toevoegen. [:p]

Iets anders, bestaat er geen Franstalige tegenhanger van MSM? Ik zie dat Marklin in MSM tweetalig adverteert?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

marc goovaerts

Geert,
Een Franstalige tegenhanger bestaat al heel lang: Train Miniature Magazine. En er is zelfs een Franstalig broertje (of zusje ?) van dit forum, het TMM-forum. Anders dan bij het magazine, gaat het daarbij niet om een vertaling van dit forum, maar valt er ook heel wat nieuws/anders te rapen. Hoewel de activiteit er wel wat rustiger is dan hier...

T03

Vind deze ??n van de minder aantrekkelijke nummers.
Misschien had men de HOe banen beter gespreid gebracht in verschillende nummers.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Michiel

Hoewel dit nummer mij ook minder aanspreekt, gun ik het plezier en genot aan de smalspoorders onder ons, die toch erg dikwijls aan de zijlijn moeten staan toekijken. Als we zo om het jaar een specialleke krijgen (voor grootspoorders, breedspoorder, kleinspoorders, vreemdspoorders ) dan kijk ik al;vast uit naar de N-special! [8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gjvdz

Dat is wel waar.
en in elke baan vind ik ideetjes om zelf uit te werken.
Oke praktijkartikelen zijn misschien wel duidelijk en heel toegankelijk voor de meesten maar het is ook eens de moeite om te zien wat men realiseert.[8D] Dat doen we hier toch ook?[^]
Mvg Giel-Jan

Pol

Hoewel ik zelf niet bezig ben met smalspoor en er waarschijnlijk ook niet meteen mee zal beginnen, vond ik het toch een knap nummer.

Ook als H0-spoorder kan je heel wat scenery-idee?n halen uit de voorgestelde baantjes. En die waren vond ik weeral van een serieuze kwaliteit.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

kurt10002

Ik vindt dat er nogal wat weinig fotos in staan van de expo. En dat men ons als leden van de KMYCA als bompa beschrijft vindt ik ook nie goed. Er zijn er bij die nie meer de jongste zijn maar k denk toch dat de gemiddelde leeftijd op de stand 30 jaar was. Voor de rest zijn het mooie artikels.

Groeten
Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

doomslu

citaat:
Geplaatst door kurt10002

...En dat men ons als leden van de KMYCA als bompa beschrijft vindt ik ook nie goed. Er zijn er bij die nie meer de jongste zijn maar k denk toch dat de gemiddelde leeftijd op de stand 30 jaar was...

Die reactie had ik verwacht. [;)]
Dichterlijke vrijheid van de auteur zeker? Niet voortvertellen h? mannen, maar de Guy is ook van de jongsten niet meer. [:D][:D]

Trouwens, ik vond het zelf heel mooi om zien hoe jullie de kinderen op sleeptouw namen. Een pluim hoor! [:X]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Vind ik objectief gezien een van de mooiere nummers. Toch kan het mij niet echt bekoren. De getoonde banen zijn al wel ergens eerder uitgebreid beschreven. Dus is mijn interesse vlug weg. Dit is een van de reden dat ik de politiek van niet enkel Belgische banen te tonen in MSM geen goed idee vind. Liever 3 reportages van een B. baan op een jaar dan elke maand een buitelandse baan in MSM (of ze moet exclusief zijn).

Erik.