Marklin K

Gestart door gjvdz, 07 november 2010, 11:35:04 AM

gjvdz

We hebben er hier thuis eentje van staan maar wanneer er in bochten gereden wordt of over wissels vertraagt hij heel sterk, soms komt hij zelfs helemaal vast te zitten.
Heeft hier iemand een oplossing voor?
mvg Giel-Jan
Mvg Giel-Jan

Ludwig

Welke rails heb je in gebruik?
Ik heb er ook eentje en die rijdt op k rails zonder enige problemen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

cyberbeast

Ik heb er ook eentje en werkt zonder problemen. Hangen de magneetjes en slipbandjes er nog aan?
 

gjvdz

Alles is origineel gehouden.
Wij rijden op c-rails.
Mvg Giel-Jan

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Alles is origineel gehouden.
Wij rijden op c-rails.



Ik ook. Al kan op de beweegbare kruiswissels de K?f wel eens opwippen. Vreemd, maar ik heb totaal geen probleem. Te grote sleep?
 

gjvdz

Bij ons zijn er geen antislipbandjes gemonteerd. Kan iemand kijken of dit normaal wel zo is?
Mvg Giel-Jan

cyberbeast

Net gekeken. Ook bij mij geen anti-slipbandjes.
 

gjvdz

Weet er iemand wat het probleem kan zijn?
Mvg Giel-Jan

Gerolf

Je zegt dat hij vertraagd, blokkeert op wissels en in sommige bogen.
Slippen de wielen dan door of blokkeren ze ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

Ik heb even een foto genomen van de onderkant van mijn exemplaar.
Hopelijk heb je er iets aan,let zeker wel op de magneten.

p.s woon je ver van de post anders stuur je hem eens op dan test ik hem eens op mijn k rail.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

gjvdz

De wielen slippen door.
Mvg Giel-Jan

cyberbeast

Op het eerste zicht lijkt er niks verkeerd aan de hand. Het enige waar ik nog aan kan denken is dat de sleper te strak is en die niet genoeg mee veert.
 

Gerolf

Hebben de magneetjes wel effect? Met andere woorden: zijn je rails gevoelig voor magnetisme? Al eens geprobeerd met een gewone magneet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkkerckhofs

Ik heb er ook eentje rijden op mijn C-rails en heb ondervonden dat het hel belangrijk is dat je wielen, magneten en sporen heel proper zijn. Ik heb hem ook al eens uit mekaar gehaald om te reinigen, want de wielen en tandwielen nemen blijkbaar gemakkelijk vuil mee.

Bij mij blijft hij ook haperen aan de wissels en zeker de Engelse wissels. Bij mij was het niet de sleper, want die keek ik ook al na. Ik denk gewoon dat die bakskes te licht zijn en daardoor te gemakkelijk opgelicht worden door de verhoogde middengeleiders aan de wissels. Ik heb al overwogen om hem te verzwaren met lood, maar ja veel plaats heb je niet daarvoor h?.

En het is niet dat het aan trekkracht ontbreekt bij die machientjes, want bij mij trekt hij drie open bakwagentjes met (echte) steenslag.

gjvdz

Ah oke,
en de verhoogde middenleider verlagen heeft waarschijnlijk geen zin [:p]
Mvg Giel-Jan