Stationsbuurt

Gestart door Geert, 30 oktober 2010, 09:08:30 AM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

En een doordenkertje...

De stoel dateert uit de tijd van de Wondere Wereld...
Gemaakt door Riet Tietulaar...



't is nu niet dat wij (ik althans)niet reageerden dat wij het niet verstaan hadden ![:D][8D]
Groeten Peter[8D][;)]

Geert

citaat:
Geplaatst door Geert

Wat je dikwijls ziet in stationsbuurten zijn van die ramen, meestaal rood verlicht met schaars geklede vrouwen op een zeteltje. Heeft ooit iemand van jullie dit al eens in modelbouw proberen na te bootsen?

Geert [:I]



Gelet op het onderwerp heb ik weinig bevredigende antwoorden gekregen. Dit wordt dus veldwerk.
Met mijn meter, 125 Euro zakgeld en proberen klaar te komen (met dit veldwerk) binnen het half uur denk ik wel voldoende gegevens te hebben om zulk project op een spetterende wijze?   KLETS BONK,WAT DENKT GE WEL? mijn vrouw stond achter mij mee te lezen wat ik nu schrijf.  Nu moet ik afronden...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pol

[:D] Daarom laat ik m'n vrouw nooit meekijken op het forum!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Michiel

Een "rosse buurt" komt wel eens voor op een modelbaan, zoals hier op MIWULA Hamburg: [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Rechtover die Polizei !!
Hun opendeurdagen zullen succes hebben...[:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

Goede klanten hou je te vriend. Ze komen bij mekaar waarschijnlijk regelmatig over de vloer. [:D] (reactie op deze specifieke model-situatie. fictief en zonder enig verband met realiteit)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Nou ja, de Politie moet ook een mogelijkheid om het landschap en uitzicht te controleren en verkennen.[;)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Geert

Oei, er staan van die vlammetjes op het mapje van dit draadje, blijkbaar is dit een 'hot' item geworden.[;)]
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PeterC

Vandaag in station Brussel-Noord rondgelopen met twee negenjarige kids; gelukkig voor hen alleen maar de voorkant van het station gezien [:)] Voorbeelden zijn er daar genoeg [:I]
In Gent ligt de situatie iets anders: het voormalige Zuidstation is verdwenen maar de gebruikelijke buurt is er wel gebleven [:D]
Groetjes, Peter


TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door Michiel

Een "rosse buurt" komt wel eens voor op een modelbaan, zoals hier op MIWULA Hamburg: [;)]





In Hamburg is het wel degelijk zo dat het grote politiebureau midden tussen de 'dans'-cafés en winkels ligt.
Op de Reeperbahn heb je een groot kantoor (en veel politieauto's voor de deur) en in hel de omgeving heb je grote  'rode' shops en cafés en clubs...