Piko expert

Gestart door wisselstromer, 29 oktober 2010, 09:10:27 AM

wisselstromer

ik heb een vraag over de nieuwste loks van Piko die het in de "expert"
reeks uitbrengen
hoe is die kwaliteit van die loks? afwerking rijeigenschappen,.....
want ze maken nu een dieselloc van de DR br118 en die kost (in ac versie met decoder) "slechts" 84eur!!! (65eur in DC versie)
vertaalt die goedkope prijs zich dan vooral in de afwerking of in de rijeigenschappen of maakt piko gewoon steengoede goedkope los??

http://catalog.lokshop.de/PIK/2010/PIKO_1110.pdf

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Paulogic

#1
Hewel, ik heb ook al die bedenking gemaakt. Alhoewel er hier en
daar wat afkeer is voor Piko (alias speelgoed voor sommigen)

Op de beurs een belgisch stomerke kunnen kopen in die lage
prijsklasse. Rijdt prachtig en is vrij goed afgewerkt. Bij testen
op mijn testbaantje reed hij zelfs een steile helling deftig op met
een pak wagonskes eraan.

Ook toen een Trax gekocht (model herspoten naar 28 reeks, door
ReelCees) en die even naast mij 28 LSM geplaatst. Detailering wel
iets minder, schaalverhouding toch iets anders zoals vensters en zo.
Rijgedrag prima, zelfs het kruipen. Dus als 2e 28 in mijn serie met
wat wagons erachter valt dit in het rijden echt niet meer op. Mijn
idee, voor uw collectie wat aan te dikken alvast goede kopen te doen
bij Piko. (Zeker als ze zo mooi herspoten zijn. Yep ik ben nog
steeds onder de indruk [:p])

Enkele maanden geleden ook enkele spotgoedkope wagons gekocht (12
euro) met zelfs een schuco wagentje erbij in de doos. Voor die
prijs ...hewel ik vind ze heeel mooi, laat er zo nog maar komen.


Ik heb van elke 'pro' producent al materiaal gekocht :
VBV, Olaerts, Jocadis, LSM, Roco, Marklin, Goovermodels, Rivarosi,
... en ze bieden allemaal toffe en goede spullen aan, soms het ene
al wat duurder dan het andere en toch is het leuk om eens iets
goedkoper te kunnen kopen dat ook zijn kwaliteit heeft.

En nu komt het : schieten op de Paulogic gasten !!! [:D][:D][:D][:o)]

Persoonlijke mening he. Trouwens wat er vroeger was (ik heb mijn oude dc's (kinderjaren) aan mijn schoonvader gegeven)die zijn ook
mooi, op hun manier en rekening houdend met het kunnen van toen.
mvg,
Paul(ogic)

ysbeer

#2
De piko loks zijn goed,ze lopen prima maar

De details zijn iets minder,aangegoten handgrepen,geen bufferbalk uitrusting,kleine dingen vergeten e.d
Ze maken iets meer lawaai dan een roco lok.maar dat is niet storend
De algehele indruk en de kwaliteit zijn goed.
Wie gewoon wil rijden, en niet elk klepje nietje of handgreepje gaat bestuderen of het juist is, heeft aan pikoloks een prima aankoop.
Op een meter afstand zie je geen verschil (of nauwelijks) tussen piko en roco,maar wel in geldbuidel.
wim

Eres

#3
Ik ben na 42jr weer beonnen met de spoor hobby. Ik ben dus weer gestart met een PIKO starter set en heb daarna er nog enkele aangeschaft.

Zonder meer een aanrader, voor mij is het een pure hobby om te beoefenen en ben er zeer over te spreken. Ik heb ook Fleischmann en Roco maar PIKO doet echt niet onder

Wim

ERVIN

#4
Ook hier h??l goede ervaringen met Piko , niet alleen voor de geldbeugel , maar ook qua rijden ( locs) moeten ze zeker niet onderdoen voor de " grote" merken.[;)]

Piko hou ik altijd heel goed in de gaten , ook hun goederenwagons doen het hier uitstekend.

ToThePoint

#5
Ik koop ook piko loc's en geeft de kast een ander kleurtje.
Ik heb er nu al een paar rijden gaande van 34 euro tot 60 euro.
1 loc maakt beduidend meer lawaai dan de andere. Een omgeschilderde br185 metronoom.
De andere hoor je niet. De wagons of rijtuigen maken meer lawaai.

De loc's hebben dan wel minder detail en zijn aangegoten, maar de opgezette onderdelen van andere grote merken zitten dan weer niet goed vast en vallen er tijdens het rijden af. En zoek dan maar waar dat ligt !

Om te herschilderen is dat ideaal die piko loc's.

Een loc (piko br185 b.v.) weegt 500 gram. (heb dat gisteren gewogen voor de onderhoudstrein).
De 4 assen zijn aangedreven door cardan overbrenging en alle mechanische onderdelen zijn ruim voorzien van smering. Soms te veel naar mijn goesting. Maar soit het is standaard en dat is bij sommige grote merken duidelijk niet het geval. Als er al sprake is van enig smeermiddel.

Gisteren ontdekte ik dat sommige wielen van die bepaalde loc niet vast zaten op de aandrijfas. Ik diende de wielen eraf te halen, te ontvetten en vast te zetten met seconde lijm. Gemaakt op een maandag zeker ?
Let op als men dat ooit ook doet. De seconde lijm lost de verf op die aan de buitenzijde van de wielen zit. Die verf geeft de schijfremsituatie weer. Ik heb het aan men pan op dat ene wiel, maar goed als dat ronddraait zie ik dat niet.

Wat de levensverwachting is van een piko loc kan ik nier zeggen. Daarvoor ben ik nog niet lang genoeg bezig met de hobby, maar voor mij krijgen de piko loc's een 10 op 10.

En qwa trekkracht ? Uitstekend dankzij de 4 aangedreven assen.
Binnen afzienbare tijd zal ik het topic "onderhoudstrein" updaten en dan kan u zien wat ie allemaal moet sleuren. En dat tegen kruipsnelheid.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

loebaske

#6
Piko is zowat zijn imago aan het verliezen als men het onder speelgoed plaatst.
Ik deel de mening met wat hier boven is gemeld...
Piko kan kwa prijs/kwaliteit best wel mee met de grote merken [:)]

janjozef

#7
Ik heb ook de belgische stomers van piko. De rijeigenschappen zijn zeker niet slecht, zelfs goed te noemen. De afwerking is echt wel basic, maar de prijs van 100? is dat ook. dus echt goed om een beetje te pimpen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Petdig1

#8
Heb zelf recent een Piko Diesellok gekocht  van de BLS.

Kan alleen maar positief zijn.  Voor 94 Euro een zeer mooi afgewerkt  model en geode rijeigenschappen.

Peter
Sbb en Bls baan in opbouw

Kees-Jan

#9
Met Piko is helemaal niets mis.

Ook de oude DDR productie tuft bij mij vrolijk rond (andere wielen steken en bollen maar).

De BR 118 is voor de prijs een zeer fraaie lok. Je kunt er zo sound in maken en makkelijk om te nummeren en dus ideaal voor een paar meer.......... (andere kleuren natuurlijk ook tzt [:D]).

Kees-Jan

Habbo

#10
Ik heb het model van de BR 118 gezien, dacht eerst dat het een aanbieding was voor ? 65, maar het blijkt de cataloguswaarde te zijn.
Piko houdt wat dit betreft de hobby betaalbaar en aantrekkelijk voor instappers.

Het wit is wel ontzettend wit[8D], dat wordt dus wheateren![:D]
In ieder geval zal zij, gezien jullie reacties, binnenkort uitmaken van mijn DR-stal.

Habbo

Kees-Jan

#11
citaat:
Geplaatst door Habbo


Het wit is wel ontzettend wit




citaat:
Geplaatst door Habbo


dat wordt dus wheateren![:D]





[;)]

Kees-Jan

glamo

#12
Zo moet het dus, knap werk h?[:)]
 

Paulogic

#13
Ik zou het niet beter kunnen...[8D][8D][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

gjvdz

#14
Aan zo n dingen kan je dus een mouw passen [;)]
Als je durf hebt [:p]
Mvg Giel-Jan