Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

welkom aan alle nieuwen

Gestart door Stefan Appelmans, 28 oktober 2010, 10:45:43 AM

Stefan Appelmans

Er komen hier laatst veeele nieuwen, ik kan niet volgen:D
Welkom dus aan alle nieuwen en herbeginners aan modelspoorwegen!^
stefan.

Michiel

Stefan,

z? gemakkelijk kom je er niet van af, hoor! [:D]

Ik zal elke nieuwkomer blijven begroeten, zoals ik ook warm ontvangen ben geweest een paar jaar geleden. Ik herinner me nog exact wat sommigen mij toen hebben toegewenst. En ik denk dat dat bij velen zo is. Een warm welkom hoort bij de gezellig sfeer. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stefan Appelmans

stefan.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Stefan,

z? gemakkelijk kom je er niet van af, hoor! [:D]

Ik zal elke nieuwkomer blijven begroeten, zoals ik ook warm ontvangen ben geweest een paar jaar geleden. Ik herinner me nog exact wat sommigen mij toen hebben toegewenst. En ik denk dat dat bij velen zo is. Een warm welkom hoort bij de gezellig sfeer. [;)]



Helaas denk iedereen er niet zo over[V]
Groeten Peter[;)]

erik50

Toch een beetje oppassen met conclusies te trekken.
Ik heb hier ooit de opmerking gelezen dat sommige mensen teveel de moeite deden met het verwelkomen van nieuwe leden, dit alleen maar om hun aantal geplaatste berichten in de hoogte te krijgen.
Ik schrok toen toch wel van deze opmerkingen.[:(]
Vraag me nu niet waar en wanneer dit gebeurd is h?[;)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

ERVIN

Wij ( de admins) hebben idd de laatste dagen ( weken) een enorm aantal nieuwe leden geactiveerd , er is een ware " MSM-Boom" bezig , maar dat kunnen we alleen maar toejuichen h?.[;)]

Maar we hebben er wel veel werk mee , maar leuk is het anders wel hoor.[:p]

Fan51

Zou dit iets te maken kunnen hebben met de babyboom van de 60-er jaren? [:D]
2010 ? 1960 = 50 !!! Pas op, de nieuwe opa?s komen eraan !!! [8D]
Die komen, net als ik, uit de periode dat we als kind nog een trein kregen met Sinterklaas? [:p]
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Metpetergaathetbeter

Ik denk dat het herontdekken van sommigen onder ons van een vroegere hobby(modeltreinen) te wijten is aan verschillende factoren :
-Modelexpo Mechelen : daar en daarna enkele mensen gesproken die van dan af een hobby die op non-actief stand weer een acieve hobby maakten.
-de tijd van het jaar(wintermaanden komen er weer aan met lange avonden(waarbij men nu genoodzaakt is van binnen te blijven).Tijd voor een hobby heeft. Bovendien wordt dit nog versterkt met een kwakkel zomer en een nogal tegenvallend najaar op weerkundig gebied.Daardoor waren een aantal leden die zich aansloten gedurende de zomer-en najaarsmaanden misschien al hoger als andere jaren.
-vaders die vroegere hobby ontdekken via kinderen
-opa om dezelfde reden(aangevoerd door Fan51)
-Jongeren(of zelfs kinderen) die vroegere hobby vader of opa ontdekken en daar nog iets aan toevoegen : DE COMPUTER!(besturing-systeem en nog veel meer).
-Bovendien zit een aantal mensen die (vele)jaren niet actief waren met soms wat problemen en de mensen worden verbaler.
-Bovendien zijn mensen soms in de mogelijkheid of worden ze verplicht met pensioen of pre-pensioen te gaan en die krijgen ook meer tijd.
Misschien zijn deze redenen en misschien andere die ik vergeten of niet opgemerkt wel een beetje de reden van herontdekken hobby en eventueel toetreden tot het(succes van) forum.
Groeten Peter[;)]

Paulogic

En... meer en meer mensen ontdekken de weg naar het internet
dus ook het forum. Computers en internet zijn al in heel
veel huizen aanwezig.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Fan51
Zou dit iets te maken kunnen hebben met de babyboom van de 60-er jaren? [:D]
2010 ? 1960 = 50 !!! Pas op, de nieuwe opa?s komen eraan !!! [8D]
Die komen, net als ik, uit de periode dat we als kind nog een trein kregen met Sinterklaas? [:p]
Zo had ik het nog niet bekeken [:D] Maar je zou wel eens (deels) gelijk kunen hebben [8D]
Meer en meer 50-plussers vinden de weg naar het internet en ons forum.

De "tijd van het jaar" en "Mechelen" zijn zeker argumenten. Ik merk aan mijn website ook dat oktober en de rest van de "donkere maanden" pieken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

treintj

de 50-pluser's geven  hun hobby door aan de kleinkinderen zoals mijn bompa dit ook gedaan heeft.

Stefan Appelmans

Dat probeer ik ook[8D]
Maar voor het ogenblik werkt dat niet...[:(]
stefan.

treintj

bij mij ging dit eigenlijk zeer vlot allez ja het is hem ook maar op mijn 12 de gelukt maar dit heeft zo ook wel zijn voordelen zo als je met problemen zit kun je het aan hem vragen en omgekeert.