Gebruiksaanwijzing voor Roco 23235 (NMBS 5924)

Gestart door george, 25 oktober 2010, 21:40:51 PM

george

Hallo N-spoorders,

Na 20 wil ik mijn loc's nieuw leven inblazen, o.a. de Roco 23235 (NMBS 5924). Deze heb ik ooit tweedehands gekocht. Ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij. Omdat de loc niet meer soepel rijdt wil ik deze een grote onderhoudsbeurt geven (schoonmaken, smeren).

Kan iemand mij helpen aan een scan van de gebruiksaanwijzing? Op de Roco website heb ik alleen een tekening gevonden met de onderdeelnummers, maar daarop is bijvoorbeeld niet te zien hoe de draaistellen gedemonteerd moeten worden.

(Als de loc weer soepel rijdt, wordt het tijd voor uitdaging 2: een DCC-decoder inbouwen...)

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door george

Hallo N-spoorders,

Na 20 wil ik mijn loc's nieuw leven inblazen, o.a. de Roco 23235 (NMBS 5924). Deze heb ik ooit tweedehands gekocht. Ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij. Omdat de loc niet meer soepel rijdt wil ik deze een grote onderhoudsbeurt geven (schoonmaken, smeren).

Kan iemand mij helpen aan een scan van de gebruiksaanwijzing? Op de Roco website heb ik alleen een tekening gevonden met de onderdeelnummers, maar daarop is bijvoorbeeld niet te zien hoe de draaistellen gedemonteerd moeten worden.

(Als de loc weer soepel rijdt, wordt het tijd voor uitdaging 2: een DCC-decoder inbouwen...)


Wel George, je zal niet de enige zijn met die vraag... hier is er nogene !
En moest iemand een total loss-exemplaar hebben, waarvan er enkel nog de buffers en een bufferbalk doenbaar zijn, dan ben ik daar ook een kandidaat voor [:)]

ON6KN

Hallo,

Ik heb een kopie in pdf formaat gemaakt van het blaadje dat bij mij erin stak, ik weet niet of je er veel aan hebt...

Je kan het hier downloaden, klik op de 5924 ....

http://www.on6kn.be/nspoor.html

Groetjes de Swa

Driesel

George en Marc,

Zend eens een PM en ik zend jullie een scan van de handleiding. Verwacht er echter niet te veel van, want deze is zeer summier. Een tekening met onderdeelnummers zit er zelfs niet bij!

Ik dacht dat de draaistellen naar voor te schuiven zijn, nadat de plastieken, A-vormige klemmen voor de geleiderplaat verwijderd waren.
Een andere oplossing om je 59 terug perfect te krijgen, is een Roco DB 215 zoeken. Deze heeft namelijk hetzelfde onderstel. Kap en draaistelflanken wisselen, en de 59 rijdt weer als nieuw.

Digitaliseren is geen probleem, enkel maken dat de decoder geen contact maakt met het chassis of de motor (ik spreek uit ervaring![:I])

Groeten,

Dries

Edit: De Swa was me voor en heeft de gebruiksaanwijzing op zijn webpagina geplaatst

ON6KN

Hoi Dries,

Sorry, wist gewoon dat ik rap moest zijn....[^]
Inderdaad de handleiding is zeer karig, ik dacht dat ik nog wat miste maar schijnbaar zat dat blaadje er maar alleen in....en er is dan nog geen vertaling in het Nederlands.....maar dat is met meerdere dingen....

Met vriendelijke groeten

Swa


marc goovaerts

Bedankt allebei voor de moeite ! Heb de download goed gebruikt.

george

Bedankt voor de reacties.

Dat de informatie summier was had ik kunnen weten. Ik heb (natuurlijk pas na het plaatsen van mijn vraag [:I] gekeken in de doos van mijn NS1213 (ook van Roco), en daar zat net zoiets bij.

In ieder geval bedankt voor de tips. Op zich heb ik de loc nu aardig rijdend (analoog met ca. 1,5 seconde per biels gaat soepel), dus die BR215 zal ik niet nodig hebben. Maar ik zag wel wat stof tussen draaistel en wielen zitten, en dat moet er nog uit.

Dankzij de vergelijking met de BR215 vond ik wel een pagina waar het inbouwen van een decoder uitgebreid beschreven wordt: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-digitaal-en-dcc/ombouw-roco-br215-n-met-een-dcc-decoder.html

En hier worden er ook nog sluitlichten in geplaatst: http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=20382.0