Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door Nozomi Shinkansen, 25 oktober 2010, 15:02:07 PM

Nozomi Shinkansen

Ik wil bij deze ook hallo zeggen. Ben absolute beginner heb me pas een M?rklin Starterset aan geschaft met expansie C5. Ik zou graag een rangeerstation willen opbouwen stijl Tijdperk III. Nu nog opzoek gaan naar een rangeerloc van deze periode (vond er niet direct een in de online cataloog)

N

janjozef

welkom Nozomi, er zijn nochtans veel rangeerlocs voor deze periode,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Metpetergaathetbeter

Marc,
Welkom op het forum, hopen eveneens van jou iets te leren en te horen!Groeten Peter[;)]

Michiel

Hallo Marc,

als je zo'n rangeerstation bedoelt met rangeerheuvel en zo, dan ben ik heel erg nieuwsgierig. Hoe dan ook van harte welkom op het forum! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

welkom op het forum marc
absolute beginners waren wij ooit allemaal
vanwaar je nickname?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Nozomi Shinkansen

Hartelijk dank voor de  warme ontvangst[8D]
Eerst mijn nick: Ik had het geluk eerder dit jaar te gast te zijn in Japan: treinreizen en zeker langeafstand reizen is daar de gewoonte. De snelste trein aldaar is de 'Kogeltrein' (gemiddeld 300km/h) of 'Shinkansen' en de snelste nonstop noemt men 'Nozomi' = 'Hoop'.

Rangeertreinen  vind ik gewoon leuk.  Het is inderdaad de bedoeling  een rangeerstation te maken met een hellend vlak. Wonende in Hasselt, en, in het station aldaar is er effectief zo een hellend vlak.
Kwestie van wat foto's te maken. Enne, het toeval wil, een spiksplinternieuw rangeerloc 'gewonnen' op de je-weet-wel site. Een DB V60. Ik dacht NMBS die ook gebruikte ?

groetjes, Marc

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Nozomi Shinkansen

Hartelijk dank voor de  warme ontvangst[8D]
Eerst mijn nick: Ik had het geluk eerder dit jaar te gast te zijn in Japan: treinreizen en zeker langeafstand reizen is daar de gewoonte. De snelste trein aldaar is de 'Kogeltrein' (gemiddeld 300km/h) of 'Shinkansen' en de snelste nonstop noemt men 'Nozomi' = 'Hoop'.

Rangeertreinen  vind ik gewoon leuk.  Het is inderdaad de bedoeling  een rangeerstation te maken met een hellend vlak. Wonende in Hasselt, en, in het station aldaar is er effectief zo een hellend vlak.
Kwestie van wat foto's te maken. Enne, het toeval wil, een spiksplinternieuw rangeerloc 'gewonnen' op de je-weet-wel site. Een DB V60. Ik dacht NMBS die ook gebruikte ?

groetjes, Marc




Als het de bedoeling is met een rangeerheuvel te werken, dan vrees ik dat dit toch niet gemakkelijk te realiseren is.De wagons rijden de heuvel af en komen ofwel te ver(bij zware en meerdere wagons) of niet ver genoeg(1 enkele wagon) te staan.Ik heb ooit overwogen ook een rangeerstation te bouwen en toen ik mij realiseerde dat dit een probleem ging worden heb ik mijn idee maar laten varen.Misschien eenvoudiger zou zijn een industrie of rangeerloc komt aan , pikt zijn wagons af en een andere loc brengt de wagons naar hun bestemming(je kunt ook de omgekeerde doen).Je bent vrij te doen wat je wil maar toch moet je ook deze bedenkingen maken voor je aan je project begint.Ik wens je alvast veel succes en plezier met je project!Groeten Peter[;)]

Gerolf

Welkom, Marc [:)]
Voor we al te ver speculeren: heb je het over rangeren of over heuvelen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

Hoi Marc,welkom op het forum[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Paulogic

Welkom Nozomi,

Rangeerstation,... even gaan kijken in Oostakker misschien ?
Bij Petergaathetbeter... hun club zit er vlakbij, verscholen in
van die louche wagons[:D]
mvg,
Paul(ogic)

Nozomi Shinkansen

Hoi, ik ben dus absolute beginner - de rangeerheuvel is           iets waar ik naar toe wil werken. Eerst met mijn beperkte     middelen een rangeerterrein ontwerpen :D ...; En zo verder opbouwen.
Ondekte al dat je met Google Maps en satellietview een vrij goed beeld kan krijgen van bestaande (rangeer) stations.
gr. Marc "Nozomi"

Gerolf

Een rangeerheuvel (met afremsysteem) heeft ooit in een bekend blad gestaan [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Gerolf
Een rangeerheuvel (met afremsysteem) heeft ooit in een bekend blad gestaan [;)]
Zelfs op een beurs in Mechelen bij mijn weten.[:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Ik denk dat er nog mensen zich dat herinneren [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem