Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ons verlanglijstje voor de heren fabrikanten

Gestart door dieselfreak, 23 oktober 2010, 19:54:37 PM

dieselfreak

Zoals reeds in een ander draadje vermeld is er nog heel veel Belgisch materiaal wat het verdient om in model te worden uitgebracht. Om de fantasie van de heren fabrikanten wat te prikkelen dient deze topic. Laat je maar eens goed gaan en geef uiting van je diepste en onvervulde verlangens op modeltreingebied! Om zelf het goede voorbeeld te geven is hier alvast mijn verlanglijstje: motorstel reeks 40 (in alle varianten), motorstellen type 670, 551, 552, 553 en 554 en motorstel reeks 43, alsook de verschillende aanhangwagens. Wat diesellocomotieven betreft: naast de diverse kleine rangeerlocs zou een model van de reeks 64 en reeks 75 ook zeer welkom zijn. In de categorie rijtuigen: de ontbrekende M2's die door Marklin nog niet zijn uitgebracht, 1 'ste klassers en groene rijtuigen Tijdperk 4, de M3 's en de R - rijtuigen.
MC

Sicco

Zoals al eerder gezegd: in eerste instantie leveren wat er al aangekondigd was (in mijn geval rangeerlocs 82, 73 en de diverse Belgische staal- en ertswagens van LSM en de gewone gele reeks 59 van MaTrix). We zijn het uitstellen beu!!

Ondertussen graag even niks meer aankondigen, zodat we allemaal drie keer kunnen ademhalen.

En dan, ik herhaal dus voor later:
- motorwagens 43 en 46
- rangeerlocs 83, 91 en 92
- normale M2-looprijtuigen in groen tijdperk IV
- een nieuwe 51 volgens de standaard van VBV in bruikbare versies (dus niet alleen een handvol speciale)

verder geen wensen. Misschien op lange termijn een nieuw model 62, als die van Roco echt nergens meer bij past [;)]

dieselfreak

een nieuwe 51 volgens de standaard van VBV in bruikbare versies (dus niet alleen een handvol speciale)

Dan mag het voor mij de 51 zijn in Tijdperk 3 met enkele koplampen die toen nog type 200 werd genoemd. En alle varianten van de reeks 62/63 waar onze vriend Rocky Rail een aantal jaren geleden vol goede moed aan begonnen was maar waar we nog steeds op zitten wachten.
MC

hapkin

Sicco
citaat:
een nieuwe 51 volgens de standaard van VBV in bruikbare versies (dus niet alleen een handvol speciale)

verder geen wensen. Misschien op lange termijn een nieuw model 62, als die van Roco echt nergens meer bij past




Sicco
citaat:
Het kan toch werkelijk niet waar zijn dat ik nu w??r een jaar extra kan wachten op b.v. de rangeerlocs 82/73 die ik voor mijn plannen echt nodig heb en er ondertussen de tienduizendste dubbelproductie aangekondigd wordt....




Sicco je moet wel weten wat je wil he eerst geen dubbelproductie en dan moet het weer wel ...

Sicco

citaat:
Geplaatst door hapkin
Sicco je moet wel weten wat je wil he eerst geen dubbelproductie en dan moet het weer wel ...


Waarom is rustig lezen toch zo moeilijk?? [:D]
Ten eerste geef ik aan dat een nieuwe 51 of 62 iets voor de lange termijn is
Ten tweede geef ik aan dat mijn grootste bezwaar is dat beloofde modellen maar uitgesteld worden door al die dubbelproducties en dat d??r de eerste prioriteit dient te liggen
Ten derde geef ik aan dat ik een 51 zou wensen in normale versies (dus niet zoals bij Mehano slechts ??n of twee nummers die niet een bijzonderheid hebben) en ook qua maatvoering kan het wel beter. Ook wat betreft de 62 raakt de Roco nu langzaam echt wel achter op de nieuwe generatie, maar ook daarbij gaf ik aan: op lange termijn zou dat een model zijn dat opnieuw zou kunnen worden uitgebracht
Ten vierde is er een eminent verschil tussen iets dubbel uitbrengen en iets opnieuw uitbrengen. B.v. voor de M4's, JA het is logisch dat ze OPNIEUW worden uitgebracht, NEE het is ridicuul dat ze DUBBEL worden uitgebracht.
Dus ik weet heel goed wat ik wil, als dat na vanavond nog niet duidelijk is.... [:D]

prulleman

Voor mij een type 7 aan betaalbare prijs. Dus in de categorie type 12 en niet categorie type 36[;)]
Een reeks M4 + M5
Misschien een nieuwere versie van de K1[;)]
Type 22+23+25.5 in alle versies maar dan in LSM kwaliteit
Type 26 (stoom) in verschillende versies evenals type 25
Waarom ook geen extra type 64?
De GCI rijtuigen ( zijn belooft[:p][:p])
In feite alle stoomlocs maar aan de prijs max van de type 12[:)]

Binco

Voor mij:
  • Een reeks 23 (aangekondigd bij VBV [:p])
  • Een reeks M4 (aangekondigd bij Olaerts en Goover )
  • Waarom geen blauwe generatorpakwagens...?  
  • Het B-Telecom rijtuig[:p][:p] (staat aangekondigd bij LSM[|)])
  • Rangeerdiesels type 73/82 en type 70

En jha een 51 met de eigenschappen van de 60 proto (vbv) zie ik ook wel zitten [:D]
Maar eigenlijk ben ik al tevreden,Zo goed als alle elektrische locomotieven zijn al in model beschikbaar.
[;)]


chef garde


Sicco

Volgens mij is het de bedoeling dat we zaken noemen die nog niet zijn uitgebracht/aangekondigd. Het grootste deel van wat ik hier lees is dat al. De energiewagens zelfs ook, die staan 'in project' bij LSM.

itchy

Zo ongeveer alles wat ik nog op mijn verlanglijstje heb staan, is al door ??n of meer fabrikanten (her-)aangekondigd:
- HLE 21/27 (tp V)
- HLE 22/23/25/25.5 (tp V)
- HLD 55
- HLR 73
- MS 96
- MS 56 APT (poststel)
- M4m
- M5
- M6
- WL MU new look

En ook niet-Belgisch:
- Benelux stuurstand
- Poolse Jan Kiepura slaaprijtuigen
Dus eigenlijk zou ik niet mogen klagen qua aankondigingen.
[:D]

Behalve voor:
- MS86 (sprinter)
- WL T2 new look! Die van Jouef zijn onvindbaar en peperduur!
- een Thalys stel naar LSM-normen..
- en doe er ook maar een TGV Bxl-Parijs en een Eurostar bij
- materieelwagen hersporingstrein zou ook leuk zijn (M?rklin Insider model onvindbaar..)
- en dan maar ineens een deftige hersporingskraan ook (want die van kibri...), gemotoriseerd als het effe kan

Zo, dat kan tellen als Sinterklaaslijstje.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

factageklerk

mijn verlanglijst ;
-de sprinter (duikbrilmotorstel)
-de varkensneus (serie 800 dacht ik )lima heeft dat al eens uitgebracht
-de desiro
-werktrein (matissa,brossel....)
-brossel motorstel
-de eerste 3 belgische stoomlocomotieven en hun wagons
[:D]
 

dieselfreak

Stoomlocs die in het verleden al door Jocadis waren uitgebracht maar nu niet meer verkrijgbaar zijn en het waard zijn om opnieuw te worden uitgebracht: de types 16, 40, 41 en 51. Verder nog een betaalbare stoomloc type 50 (de welbekende kleine zadeltankloc) en een stoomloc die nog nooit in model is uitgebracht maar tot in de jaren 60 in veel stations te zien was, het type 58.
MC

ERVIN

Ik volg Chef Garde en Itchy hun verlanglijstje zo'n beetje , maar deze zou ik ook heel graag aan mijn collectie toevoegen....


vanmiegroet

M3's zijn al uitgebracht.
Welke ik zeker zou willen is een loc van de reeks 85.
GCI's.
Stoomlocs van het type 40,35,10( betaalbaar)en zeker eentje van het type 90
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

jan77

Op mijn verlanglijstje
- Vierledige(Varkensneus,800)
- Sprinter(900)
- En dan misschien eindelijk eens die Stuurstand van de Benelux al een hele tijd aangekondigd door LSM maar altijd al achteruit geschoven[:(]