Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

M4-rijtuigen Treinshop Olaerts

Gestart door harzfreak, 23 oktober 2010, 11:49:07 AM

TreinTeLaat

#45
Sommige commentaren hebben jullie wel gelijk, mijn excuses voor de veralgemeningen.

citaat:
Geplaatst door Sicco

Nou, dat denk ik niet hoor. Waarschijnlijk bedoel je het anders dan je het zegt, want ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk denkt dat werkelijk iedereen 10 van die bakken gaat kopen. Dan heb je wel heel weinig aandacht voor interesses van anderen.

Dat is een rare gevolgtrekking, sowieso heeft iedereen andere interesses en bovendien is het aantal mogelijke uitvoeringen eerder beperkt.



Ik weet dat er velen zijn met een heel ander tijdperk. Ik ken veel mensen die tijdperk 1, 2 en 3 rijden.
Maar M4 spreidt zich uit over tijdperk 4 , 5 en 6, ze hebben veel gereden hè


citaat:

Het zijn natuurlijk de rijtuigen van dewelke het meest rondreden en rondrijden bij de NMBS...


Even afgezien van het feit dat dat niets over de populariteit zegt, is het ook nog eens feitelijk onjuist
[/quote]

De M4-rijtuigen zijn op dit moment de grootste in aantal in dienst bij de NMBS !
Het gaat om 580 rijtuigen.
De tweede grootste serie worden de M6-rijtuigen met 492 stuks.
I10; I6, I11, M5, M5m komen belange niet in de buurt.
Wél waren er vroeger series met grote aantallen dan de M4 (ik geloof de M1 enzo)




Verder hebben jullie gelijk dat de Lima's perfect rijden, de mijne rijden ook nog goed.
Enkel de Os.kars zou ik graag vervangen, die zijn toch minder.
Vergeet niet dat sommige Lima's geen goede schacht hebben enzo.
En Lima's zijn er niet overal meer te vinden, dus nieuwe modelspoorders die in d eM4 geïnteresseerd zijn, zullen de nieuwe versie 'moeten' kopen... (als ze het kunnen en willen betalen)


prulleman

#46
Ik heb geen M4. Voor twee stammen bordeaux waarvan ??n trekduwcombinatie vast gekoppeld aan een 21. Ik heb een extra 21 gekocht voor een zachte prijs (uit nalatenschap[8)]) en die kan daarvoor dienen.

arizonageel

#47
Hallo, allemaal

Wil toch iets kwijt en denk daar is niks mis mee.

Toch prachtig hoe men hier de rekening van de producenten maakt.

Moet wel even zeggen dat van die aantallen er niks klopt.

Volgens velen is het toch eenvoudig om te produceren ,helaas de waarheid ligt ver weg van velen hun opvattingen,dit om het toch even duidelijk te stellen.

Vergeet niet als er geen winst gemaakt wordt komt er niks meer.


Groetjes aan iedereen

Guido,

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Sommige commentaren hebben jullie wel gelijk, mijn excuses voor de veralgemeningen.

citaat:
Geplaatst door Sicco

Nou, dat denk ik niet hoor. Waarschijnlijk bedoel je het anders dan je het zegt, want ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk denkt dat werkelijk iedereen 10 van die bakken gaat kopen. Dan heb je wel heel weinig aandacht voor interesses van anderen.

Dat is een rare gevolgtrekking, sowieso heeft iedereen andere interesses en bovendien is het aantal mogelijke uitvoeringen eerder beperkt.



Ik weet dat er velen zijn met een heel ander tijdperk. Ik ken veel mensen die tijdperk 1, 2 en 3 rijden.
Maar M4 spreidt zich uit over tijdperk 4 , 5 en 6, ze hebben veel gereden hè


citaat:

Het zijn natuurlijk de rijtuigen van dewelke het meest rondreden en rondrijden bij de NMBS...


Even afgezien van het feit dat dat niets over de populariteit zegt, is het ook nog eens feitelijk onjuist



De M4-rijtuigen zijn op dit moment de grootste in aantal in dienst bij de NMBS !
Het gaat om 580 rijtuigen.
De tweede grootste serie worden de M6-rijtuigen met 492 stuks.
I10; I6, I11, M5, M5m komen belange niet in de buurt.
Wél waren er vroeger series met grote aantallen dan de M4 (ik geloof de M1 enzo)




Verder hebben jullie gelijk dat de Lima's perfect rijden, de mijne rijden ook nog goed.
Enkel de Os.kars zou ik graag vervangen, die zijn toch minder.
Vergeet niet dat sommige Lima's geen goede schacht hebben enzo.
En Lima's zijn er niet overal meer te vinden, dus nieuwe modelspoorders die in d eM4 geïnteresseerd zijn, zullen de nieuwe versie 'moeten' kopen... (als ze het kunnen en willen betalen)

Uiteraard heeft iedereen zijn budget voor treinen.
Modeltreinen zijn een hobby hè.
Maar degene die de M4's willen kopen, zullen ze kopen als ze uitkomen (afhankelijk van hun budget zijn de aantalen die ze kopen...)

Maar die 3000 stuks zal waarschijnlijk wel worden gehaald...
En zelfs als dat niet zo is:
Olaets had vorig jaar toch een flinke winst, en ze hebben toch genoeg reserves om een eventuele minderverkoop op te vangen, dus...
[/quote]
 

Sicco

#48
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
Maar M4 spreidt zich uit over tijdperk 4 , 5 en 6, ze hebben veel gereden hè


Hier tijdperk IV, maar ik heb geen enkele interesse in M4's. Ik bedoel maar.... [:D]

citaat:
De M4-rijtuigen zijn op dit moment de grootste in aantal in dienst bij de NMBS !
Het gaat om 580 rijtuigen.
De tweede grootste serie worden de M6-rijtuigen met 492 stuks.
I10; I6, I11, M5, M5m komen belange niet in de buurt.
Wél waren er vroeger series met grote aantallen dan de M4 (ik geloof de M1 enzo)


Inderdaad, jij had het over 'rondreden' dus dat bedoel ik. M2 waren er b.v. 624... en daarvan zijn de meeste varianten er niet eens in model.

citaat:

En zelfs als dat niet zo is:
Olaets had vorig jaar toch een flinke winst, en ze hebben toch genoeg reserves om een eventuele minderverkoop op te vangen, dus...


Ik denk dat dat ons ten eerste niks aangaat en dat het ten tweede een hele foute manier van bedrijfsvoering zou zijn. En ten derde n?g een reden waarom ik me terecht boos maak over dubbelproducties.

Arbeco

#49
@ Geert (Fan51):

Hoi, heb zo snel geen afbeelding van deze trein, zogauw mijn camera terug is van reparatie zal ik er eentje voor je maken, okee?
Heb nu de M?rklin 5531 nog in gebruik voor deze stam, maar deze zal straks vervangen worden door de 5515 van B-Models.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Fan51

#50
citaat:
Geplaatst door Arbeco

@ Geert (Fan51):

Hoi, heb zo snel geen afbeelding van deze trein, zogauw mijn camera terug is van reparatie zal ik er eentje voor je maken, okee?
Heb nu de M?rklin 5531 nog in gebruik voor deze stam, maar deze zal straks vervangen worden door de 5515 van B-Models.

Groetjes Len[;)]


Bedankt voor het initiatief, Len.

Ook ik heb de 5515 van B-Models besteld maar had deze locomotief eerder in een vaste samenstelling van een
legervoertuigentransport voorzien. Nu was ik benieuwd of zo?n samenstelling met M4?en en
DMS-rijtuig ?cht rondgereden heeft. Ik heb ook de bordeaux M4?en van Lima en het oranje
DMS-rijtuig (met fietslogo) in mijn collectie en mede door uw bericht kan ik deze samenstelling
nu aan de 5515 toevoegen.

Groetjes en alvast bedankt voor de foto(?s).

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

D_Loc

#51
citaat:
Geplaatst door Fan51

citaat:
Geplaatst door Arbeco

@ Geert (Fan51):

Hoi, heb zo snel geen afbeelding van deze trein, zogauw mijn camera terug is van reparatie zal ik er eentje voor je maken, okee?
Heb nu de M?rklin 5531 nog in gebruik voor deze stam, maar deze zal straks vervangen worden door de 5515 van B-Models.

Groetjes Len[;)]


Bedankt voor het initiatief, Len.

Ook ik heb de 5515 van B-Models besteld maar had deze locomotief eerder in een vaste samenstelling van een
legervoertuigentransport voorzien. Nu was ik benieuwd of zo?n samenstelling met M4?en en
DMS-rijtuig ?cht rondgereden heeft. Ik heb ook de bordeaux M4?en van Lima en het oranje
DMS-rijtuig (met fietslogo) in mijn collectie en mede door uw bericht kan ik deze samenstelling
nu aan de 5515 toevoegen.

Groetjes en alvast bedankt voor de foto(?s).

Geert


Ik heb wel een voorbeeld, niet de mooiste foto maar wel bewijs:
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

TreinTeLaat

#52
citaat:
Geplaatst door D_Loc

CiteerGeplaatst door Fan51
Ik heb wel een voorbeeld, niet de mooiste foto maar wel bewijs:





Werden er vroeger veel fietsen en bagage in dat DMS-rijtuig meegenomen? Werd dat wel degelijk gebruikt of was dat een rijtuig dat gewoon maar meereed?

Arbeco

#53
Deze samenstelling reed op de lijn 42 Luik-Luxemburg, via Gouvy. Het fietsenrijtuig werd wel degelijk voor transport van fietsen en bagage gebruikt, maar volgens mij enkel in de zomermaanden. Verbeter me als ik het fout heb hoor! [;)] Heb op deze lijn ook wel een geel-groene 55 voor deze trein gezien, en voor de rijtuigen werden ook M2's gebruikt. Door het matige comfort van deze rijtuigen, zag je echter steeds meer de M4'en op deze lijn.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Fan51

#54
[/quote]
Ik heb wel een voorbeeld, niet de mooiste foto maar wel bewijs:

[/quote] @D_loc:

Mooi bewijs, Dirk! Bedankt voor de foto [;)]
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

D_Loc

#55
citaat:
Geplaatst door Arbeco

Deze samenstelling reed op de lijn 42 Luik-Luxemburg, via Gouvy. Het fietsenrijtuig werd wel degelijk voor transport van fietsen en bagage gebruikt, maar volgens mij enkel in de zomermaanden. Verbeter me als ik het fout heb hoor! [;)] Heb op deze lijn ook wel een geel-groene 55 voor deze trein gezien, en voor de rijtuigen werden ook M2's gebruikt. Door het matige comfort van deze rijtuigen, zag je echter steeds meer de M4'en op deze lijn.

Groetjes Len[;)]


Officieel werden vanaf de zomerdienstregeling van 1991 de M4-rijtuigen ingezet (ik heb een zeer ongelukkig genomen foto van waarschijnlijk de allereerste M4 trein op deze lijn, deze reed op de laatste dag van de winterdienstregeling en werd getrokken door 2 blauwe 55'ers). Maar tot jaren daarna werden ook nog M2-stammen ingezet met geel-groene dan wel blauwe 55'ers.
Ik weet niet vanaf wanneer de DMS-pakwagen werd ingezet maar ik vermoed vanaf 1997.

@Fan51
Graag gedaan[;)]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

#56
Ik zal hier nog eens een interessante vraag stellen se!

In welke prijsklasse mogen we deze nieuwe rijtuigen verwachten?
Is dat ? 50 per stuk of eerder een schappelijke ? 25 ? ? 30?


Goeie vraag h?? [:D]

En wat willen jullie?
Ik zou persoonlijk voor het laatste gaan. Zelfs als de detaillering binnenin het model daarvoor herleid moet worden tot enkel stoeltjes en tafeltjes uit 1 stuk gegoten.
De buitenkant mag van mij hetzelfde niveau hebben als de Lima en Os.Kar modellen. Misschien net iets meer, maar niet te veel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.