Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

M4-rijtuigen Treinshop Olaerts

Gestart door harzfreak, 23 oktober 2010, 11:49:07 AM

chef garde

#30
Die discussie is al 100 keers gevoerd trouwens ...

TreinTeLaat

#31
Laat ons dus gewoon hopen dat de M4's van Olaerts dicht in de buurt komen van LSM-rijtuigen qua degelijkheid en kwaliteit !

SirGresley

#32
Voor rendabel te zijn moeten er minstens 3000 stuks van elk model/variant gemaakt worden, denk daar ook eens aan!!

En natuurlijk is er nu weer teveel op de markt gekomen. Een beetje oververzadiging.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

ToThePoint

#33
citaat:
Geplaatst door SirGresley

Voor rendabel te zijn moeten er minstens 3000 stuks van elk model/variant gemaakt worden, denk daar ook eens aan!!

En natuurlijk is er nu weer teveel op de markt gekomen. Een beetje oververzadiging.



U weet precies van wanten met zo een bewering ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TreinTeLaat

#34
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door SirGresley

Voor rendabel te zijn moeten er minstens 3000 stuks van elk model/variant gemaakt worden, denk daar ook eens aan!!

En natuurlijk is er nu weer teveel op de markt gekomen. Een beetje oververzadiging.



U weet precies van wanten met zo een bewering ?



Iedereen koopt toch zeker 5 tot 10 en zelfs tot 20 rijtuigen van de M4's...

Je hebt ze in alle uitvoeringen, dus iedereen voelt zich aangesproken en wil ze hebben...

Het zijn natuurlijk de rijtuigen van dewelke het meest rondreden en rondrijden bij de NMBS...

In België heb je wel meer dan 300 modeltreinliefhebbers...., dus die 3000 suks wordt wel gehaald :)

Sicco

#35
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
Iedereen koopt toch zeker 5 tot 10 en zelfs tot 20 rijtuigen van de M4's...


Nou, dat denk ik niet hoor. Waarschijnlijk bedoel je het anders dan je het zegt, want ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk denkt dat werkelijk iedereen 10 van die bakken gaat kopen. Dan heb je wel heel weinig aandacht voor interesses van anderen.
citaat:

Je hebt ze in alle uitvoeringen, dus iedereen voelt zich aangesproken en wil ze hebben...


Dat is een rare gevolgtrekking, sowieso heeft iedereen andere interesses en bovendien is het aantal mogelijke uitvoeringen eerder beperkt.
citaat:

Het zijn natuurlijk de rijtuigen van dewelke het meest rondreden en rondrijden bij de NMBS...


Even afgezien van het feit dat dat niets over de populariteit zegt, is het ook nog eens feitelijk onjuist
citaat:

In België heb je wel meer dan 300 modeltreinliefhebbers...., dus die 3000 suks wordt wel gehaald :)


Dus als je 300 man hebt die treintjes verzamelen kopen die er allemaal 10? Je laat geen ruimte voor mensen met een beperkter budget, andere interesses etc.? Kan best zijn dat die 3000 gehaald gaan worden (het rentabiliteitsaantal is een stuk lager hoor trouwens), maar niet op jouw manier. Ik heb sterk de indruk dat wat jou interesseert en wat jouw mening is geprojecteerd wordt op ons allemaal. Mag ik bedanken voor de eer? Er zijn er heel veel die gene 10 rijtuigen van hetzelfde type kunnen of willen kopen en nog veel meer die zich niet interesseren in M4....

Ik snap best dat M4 goed zal verkopen, maar er wordt hier wel enorm overdreven. Sowieso is de Belgische modelspoorder de laatste jaren overspoeld met nieuwe rijtuigmodellen... enige bescheidenheid zou ons sieren.

janjozef

#36
Sicco in jouw standpunt kan ik me vinden. Ik zal er kopen, maar zeker geen 10.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieselfreak

#37
citaat:
Iedereen koopt toch zeker 5 tot 10 en zelfs tot 20 rijtuigen van de M4's...
Je hebt ze in alle uitvoeringen, dus iedereen voelt zich aangesproken en wil ze hebben...
Niet veralgemenen aub! Ik moet ze bijvoorbeeld al niet hebben en ik voel mij ook niet aangesproken want ik verzamel enkel Tijdperk 3 modellen.
MC

Gerolf

#38
Er zijn een pak meer dan 300 modelspoorders in Belgi?. Zelfs met het tienvoudige zit je nog ruim onder de oplage van MSM, en bijlange niet alle modelspoorders kopen MSM. Bij MTD is dat ongeveer 50/50, schat ik, en ik vermoed dat dit bij andere modelspoorclubs niet anders is. En dan heb je nog maar een deel van de potenti?le kopers, want niet iedereen is zo fervent dat hij is aangesloten bij een club...
Maar de keerzijde is er natuurlijk ook: Ik heb ook geen interesse in M4's om bovengenoemde reden, en ik heb sowieso van geen enkel rijtuigtype meer dan 10 stuks ...

Het resultaat van het rekensommetje klopt misschien, maar de gegevens wat minder [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

#39
Moet je ook nog eens rekening houden met de spoorders die hun aandeel M4's reeds hebben uit het Lima-tijdperk.
Die dingen bollen nog steeds goed en zien er ook nog goed uit.
Dus waarom zou je ze dan wegdoen en nieuwe kopen?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rochevalien

#40
CiteerGeplaatst door Gerolf

Er zijn een pak meer dan 300 modelspoorders in Belgi?. Zelfs met het tienvoudige zit je nog ruim onder de oplage van MSM, en bijlange niet alle modelspoorders kopen MSM. Bij MTD is dat ongeveer 50/50, schat ik, en ik vermoed dat dit bij andere modelspoorclubs niet anders is. En dan heb je nog maar een deel van de potenti?le kopers, want niet iedereen is zo fervent dat hij is aangesloten bij een club...
Maar de keerzijde is er natuurlijk ook: Ik heb ook geen interesse in M4's om bovengenoemde reden, en ik heb sowieso van geen enkel rijtuigtype meer dan 10 stuks ...


>>> 50/100 zal je bedoelen,zeker .

en neen ,ik zit niet te wachten op m4's ,of het moest zijn dat er versies uitkomen die tot op heden alleen via zelfbouw te maken zijn.


Gerrit


Gerolf

#41
50-50 had ik moeten zetten, niet 50/50 [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arbeco

#42
Ik ben het helemaal met SuSke eens, ik heb 4 rode en 4 new-look M4'en van Lima, en regelmatig rijden ze nog over de baan naar volle tevredenheid. Moet er wel bij vermelden dat dit de latere uitgaven zijn, dus met de NEM-schachtjes. Heb op beurzen wel eens oudere modellen gezien met de bekende aangegoten Lima-beugelkoppeling. Vooral de set met rode rijtuigen gebruik ik vaak, omdat dat zo mooi staat achter een 55, en aan het einde van de trein het Dms fietsenrijtuig...[:p]
Nee, voor mij hoeven er geen nieuwe exemplaren te komen.
Maar voor diegene die geen Lima's willen, of niet meer kunnen verkrijgen, zal het een welkome aanwinst zijn.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Thommy

#43
citaat:
Geplaatst door Arbeco

Ik ben het helemaal met SuSke eens, ik heb 4 rode en 4 new-look M4'en van Lima, en regelmatig rijden ze nog over de baan naar volle tevredenheid. Moet er wel bij vermelden dat dit de latere uitgaven zijn, dus met de NEM-schachtjes. Heb op beurzen wel eens oudere modellen gezien met de bekende aangegoten Lima-beugelkoppeling. Vooral de set met rode rijtuigen gebruik ik vaak, omdat dat zo mooi staat achter een 55, en aan het einde van de trein het Dms fietsenrijtuig...[:p]
Nee, voor mij hoeven er geen nieuwe exemplaren te komen.
Maar voor diegene die geen Lima's willen, of niet meer kunnen verkrijgen, zal het een welkome aanwinst zijn.

Groetjes Len[;)]



ik volg...ik heb een stuk of 10 lima M4'en. Van de 1e tot de laatste rode versies (new look niet, niet mijn smaak). Ik zou zeker ook geen extra set kopen. Het zijn en blijven naar mijn mening wagons die prijs/kwaliteit nog steeds goed zijn en modern genoeg ogen.

en nu niet denken dat ik direct 10 van die exemplaren gekocht heb hoor [:D] zijn in loop van de jaren gewoon bijgekocht omdat ik ze goedkoop kon vinden. Met 5-6 was ik al mooi tevreden als een stel. Zo komen ze hier genoeg voorbij in Brugge.
Greetz

Thommy

Fan51

#44
citaat:
Geplaatst door Arbeco

Ik ben het helemaal met SuSke eens, ik heb 4 rode en 4 new-look M4'en van Lima, en regelmatig rijden ze nog over de baan naar volle tevredenheid. Moet er wel bij vermelden dat dit de latere uitgaven zijn, dus met de NEM-schachtjes. Heb op beurzen wel eens oudere modellen gezien met de bekende aangegoten Lima-beugelkoppeling. Vooral de set met rode rijtuigen gebruik ik vaak, omdat dat zo mooi staat achter een 55, en aan het einde van de trein het Dms fietsenrijtuig...[:p]
Nee, voor mij hoeven er geen nieuwe exemplaren te komen.
Maar voor diegene die geen Lima's willen, of niet meer kunnen verkrijgen, zal het een welkome aanwinst zijn.

Groetjes Len[;)]

Dag Len,

Heb je toevallig een foto (of een link naar...) van deze samenstelling?

Alvast bedankt!

Groetjes

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2