Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

Havoc

citaat:
Ik dacht dat de website van Modelspoormagazine ondertussen gekend was.


Mijn bookmark stond nog naar .be, vandaar. Sorry.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jeroen

Na het lezen van het reglement nog een vraagje :

- Mijn baantje past in de totale oppervlakte van 2.5m x 2.5m.
- Indien ik enkel 1 thema tentoonstel (Laken ; wat ongeveer 0.6m? moet zijn) en de overkant van de baan als vormingsstation gebruik, kan het wel ?
- Het vormingsstation zelf is ongeveer ook 0.6m?
- Daarnaast zijn er nog 2 thema's, die ik dan moet afschermen om als "niet gebruikt" tentoon te stellen ?
- Het dient wel als 1 geheel meegebracht te worden...

Jeroen

doomslu

Jeroen, "Laken" + vormingsstation = 1,2 m?, dat is helaas groter dan de toegelaten 0,9 m? voor H0. [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Besluit genomen.
Ik doe mee aan de wedstrijd.[:p]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Besluit genomen.
Ik doe mee aan de wedstrijd.[:p]



Ruben,
Hoe? ik dacht dat jij al bezig was ?
Groeten Peter[;)]

vanmiegroet

Ik was al bezig maar nog niet officieel.[;)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Ruben, TOF dat je meedoet. Ik wens je enorm veel succes. En als ik zo vrij mag zijn om je een tip te geven? Hou het klein, dynamisch en origineel. Staar je niet blind op de maximale afmetingen. Liever een leuk klein, mooi gestoffeerd baantje met een origineel thema, dan een grote inspiratieloze baan. Go go go! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Bedankt voor het succes wensen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

conducteur

Ik denk erover ook mee te doen, maar ben nog niet 100 procent tevreden over de afmetingen, en wil eerst nog wat plannen, ivm met hoe alles in de auto te krijgen, want dat zal juist gepast zijn deze keer, hoe de houtconstructie tot een stevig einde te krijgen.
Ik wacht nog af tot de examens gedaan zijn die volgende week van start gaan. Ik zal mij dus maar kunnen inschrijven vanaf 1 april, en nee het is geen grap[;)].
Er staan hier dus al een aantal plannen op poten, maar nog niets concreet tastbaar.
Ik wil niet hetzelfde scenario verkrijgen zoals vorige keer, dat ik enkele maanden voor de expo overhaast (moest) herbeginnen.

Ik heb, het ondertussen afgebroken minibaantje eens ge?valueerd en enkele eisen gesteld aan het minibaantje voor 2012:
1)Er moet een trein kunnen blijven rondrijden, ben ik het rijden even beu dan laat ik bv gewoon de goederentrein rondrijden zodat er blijvend beweging is.
2)De diepte van het zichtbare gedeelte moest groter zijn dan de vorige, om een betere dieptewerking te verkrijgen.

Nu nog inschrijven en beginnen, maar dat zal voor de tweede week van de paasvakantie worden, de eerste week heb ik mij ingeschreven voor een cursus jeugdmonitor. [:p]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

modeltreinbart

Is rangeer mogelijkheid verplicht?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Is rangeer mogelijkheid verplicht?

Uit het reglement: Het mini-baantje moet een realistisch en zinvol spoorverkeer uitbeelden met bewegend spoorelement.

Rangeren is dus niet verplicht, maar er moet wel iets "rijden".
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modeltreinbart

Dank u voor de inlichting Luc. Dan kan ik aan het tekenwerk beginnen maar ik vrees dat ik deze editie oversla. Na mijn deelname van vorige editie waar ik als laatste ben geeindigd wil ik de volgende editie uit halen met iets veel beter.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Dank u voor de inlichting Luc. Dan kan ik aan het tekenwerk beginnen maar ik vrees dat ik deze editie oversla. Na mijn deelname van vorige editie waar ik als laatste ben geeindigd wil ik de volgende editie uit halen met iets veel beter.

Je kan je inschrijven, en er aan beginnen. Als het dan op het einde blijkt niet klaar te zijn dan zeg je af en dan werk je voort tegen 2014...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

didier1990

beste

Laatst eidigen is niet heel leuk maar meedoen is toch belangrijker.[;)]
Ik doe ook voor de eerste keer mee en vooral voor de sfeer.

mvg
didier

marctje

citaat:
Je kan je inschrijven, en er aan beginnen. Als het dan op het einde blijkt niet klaar te zijn dan zeg je af en dan werk je voort tegen 2014...


ik heb dit ook meegemaakt verleden jaar; vol goede moed begonnen en dan wat tegenslag (job verloren = minder geld) dus moeten stoppen. Maar dit jaar sta ik er wel hoor, mijn baan moet nog aangesloten worden en verder voorzien van scenery maar raakt zekers op tijd klaar. een van de volgende dagen zal ik proberen om fotos te plaatsen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub