Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

doomslu

De aftrap wordt gegeven in MSM 102.
De grote lijnen zijn gelijk gebleven. Begin dus maar. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

En wat waren de afspraken in feite?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Jij bouwt en wij kijken! ... of was het nu omgekeerd? [:D][;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

De afmetingen hangen een beetje af van de schaal waarin je je baantje zou willen bouwen. Ik blijf met mijn N-schaal baantje best onder 0,6 meter in 't kwadraat. Wat dacht je van een baantje in schaal N? [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Ik dacht meer aan een HO baan in Evan style
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Voor een cirkelvormige HO-baan mag de diameter 107cm zijn
(voor de oppervlakte van 0,9 vierkante meter uit het vorige reglement)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Hoi,

"BBC" is 1,6 m diameter, maar binnenin is het hol (dit telt niet mee qua bebouwde opp.).

Buiten cirkel modules is 1,6mm en binnencirkel modules 1,2m
De modules zijn zo 20cm breed en dan kwam ik net niet op 0,9 m?.

De formule (groffe rekening) Straal x straal x pi

Buiten cirkel opp.
0,8 x 0,8 x 3,14 = 2,0096

Binnen cirkel opp.
0,6 x 0,6 x 3,14 = 1,1304

Verschil opp.
2,0096 - 1,1304 = 0,8792 m? dit is de te bebouwen oppervlakte.

Het was een leuke uitdaging, maar kreeg het niet af tegen dewedstrijd.  Dit was deels mn eigen schuld, maar nu ben ik tevreden dat ik klaar ben[:D][:D]

Ik weet niet of ik mee doe in 2012 met de westrijd, maar wens zeker de anderen die al beslist hebben veel succes en bouwplezier toe[;)]

Groetjes
Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

didier1990

beste
heb een paar vraagjes

-de oppervlakte die je mag gebruiken is 1 vierkante meter?
-en voor de baan aan te sturen gebruiken jullie gewoon de centrale
of doen jullie deze analoog aansturen?
-Moet het een senerie zijn die van het echt komt of mag het ook een gewoon degelijke baan worden?

alvast bedankt

mvg
didier

Gerolf

Het volledige reglement moet nog in Modelspoormagazine verschijnen. Waarschijnlijk gaat dit erg lijken op het vorige.
Maximale oppervlakte (als ik me goed herinner) is voor H0 0.9 vierkante meter. Andere schalen, andere oppervlakten.
Wat de inhoud betreft was het vorige keer iets in de aard van "een zinvol, werkend spoor"
De mate van afwerking - en de kwaliteit ervan - bepaalt voor een groot deel de waardering door de jury / het publiek.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het reglement van de vorige wedstrijd stond in MSM 81. Daar kan je het nalezen.
Voor de versie 2012 moet je nog even wachten tot MSM 102.
Ik kan je wel al verklappen dat er weinig wijzigt.
De besturing bepaal je zelf.

In Mechelen heb je kunnen zien hoe de anderen het deden, in de daaropvolgende nummers van MSM stond/staat telkens ??n baantje uitgebreid besproken. Wat wil je nog meer? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

citaat:
Wat de inhoud betreft was het vorige keer iets in de aard van "een zinvol, werkend spoor"


Weinig, zeer weinig van gezien!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

didier1990

beste

oke dan moet ik nog geduld hebben tot msm 102 er is he.
ben maar gestart van nr 98.

mvg
didier

erik de noorman

Weinig, zeer weinig van gezien!

Vind ik ook. Was nochtans de bedoeling dacht ik vandaar de naam mini baantje met realistische treinbeweging.

Erik

modeltreinbart

De volgende minibaantjes wedstrijd heb ik besloten om niet deel te nemen. Warschijnlijk wel in de volgende editie met een gedeelte van een wisselstraat . Dat uiteindelijk in een volledige baan moet resulteren na verloop van tijd. De werken zijn er al voor gestart maar alle materiaal is nog niet aanwezig vandaar mijn beslissing.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)