Hugo,
De vemaledijden Hollanders...[V] dit is wel een heel zwaare uitdrukking dat me buikpijn veroorzaakt maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Eerlijk gezegd, ik heb voor je baan NIET gestemd, in de zin dat ik het "hetzelfde" dan vorige keer vond. Dat vond ik "Gelijk Sandra Kim een tweede keer in Eurovisison Song Contest te komen, en in de zelfde omstandigheden dan de eerste keer te winnen".
Ik heb zelfs niet waargenomen dat he dezelfde bouwers was.
Deze keer vond ik ook het motorstel een beetje "uit verhouding". Bestaat dat voertuig echt zo?
Dit gezegd, is je (team) werk uitstandig! En je tweede eerste prijs kan natuurlijk een zekere jaloersheid veroorzaken, dat is erg maar dat is zo. Menselijk, dus...ja.
Dat gebeurt in alle wedstrijden. In IPMS wedstrijden waar een verdomde Zwitser[

)] met een ongelooflijke 1/32e P51 komt, bijna geheel uitnembaar, enz...In radiobestuurde wagens race, waar natuurlijk bijna altijd dezelfden winnen. Dit alleen maar wat modelbouw betreft.
Maar dat is geen reden om de besten te doen vluchten.
Het is ook heel moeilijk een zekere aantal verschillende klassen uit te vinden. Bij een junior klasse, wie is zeker dat het niet de vader (of zelfs de schoonvader[

]) dat het ding feitelijk gebouwd heeft?
In radiobestuurde wagens hadden ze, in Engeland, na een zekere tijd een "handicap" klasse uitgevonden, waar de besten (altijd eersten) met een zeker percentage handicap reden, en moesten dus bvb met 50% handicap, twee maal het aantal ronden maken tegenover de 0%. Echt!
Maar niet voor de nationaale en internationaale racen, natuurlijk.
Ik moet ook wel toegeven dat sommigen naar de wedstrijd komen met een beetje van alles en zelfs onvoltooid werk...De mirakels dat bestaat niet. Dat noemden we vroeger "vuilbakken", en dat is ook overdreven. Menselijk?
Het Minibaantje wedstrijd is ook, onderandere, de kans om de modellers "uit hun zolder of hun kelder" te krijgen. Men leert ook anderen te kennen, dat geeft ook ide?n voor onze persoonlijke baan.
Ik kijk altijd naar de achtergronden, dat is iets bijzonders moeilijk realistisch te verkrijgen.
Er is altijd mogelijk te verbeteren, voor de banen, voor de wedstrijd inrichting. Iedereen moet kunnen mee doen. Maar het zeggen is gemakkelijk (menselijk?)[

]