Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Michiel

Hugo, Ik vind het ook jammer dat jullie hebben besloten om niet deel te nemen aan de volgende editie. Jullie hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat jullie in team aan de minibaantjes werk(t)en, en het resultaat is om naar op te kijken: indrukwekkend mooi. Natuurlijk moeten jullie prijs en eer ook onderling delen. [;)]

Soit, ik hoop dat jullie alsnog op jullie beslissing terugkomen, want uiteindelijk gaat het om de fun van het meedoen. Winnen is leuk, maar eigenlijk bijzaak. Maar dat is mijn persoonlijke mening. (kandidaad participant editie 2012) [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Voor mij mag men eens meer het accent leggen op: mini baantje met realistiche treinbewegingen (niet van A naar B). Ik dacht trouwens dat met de tweede minibaantjes wedstrijd daar meer aandacht moest aanbesteed worden. Eerlijk gezegd weinig van gezien.

Erik.

Stefan Appelmans

Hugo,
De vemaledijden Hollanders...[V] dit is wel een heel zwaare uitdrukking dat me buikpijn veroorzaakt maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Eerlijk gezegd, ik heb voor je baan NIET gestemd, in de zin dat ik het "hetzelfde" dan vorige keer vond. Dat vond ik "Gelijk Sandra Kim een tweede keer in Eurovisison Song Contest te komen, en in de zelfde omstandigheden dan de eerste keer te winnen".
Ik heb zelfs niet waargenomen dat he dezelfde bouwers was.
Deze keer vond ik ook het motorstel een beetje "uit verhouding". Bestaat dat voertuig echt zo?

Dit gezegd, is je (team) werk uitstandig! En je tweede eerste prijs kan natuurlijk een zekere jaloersheid veroorzaken, dat is erg maar dat is zo. Menselijk, dus...ja.

Dat gebeurt in alle wedstrijden. In IPMS wedstrijden waar een verdomde Zwitser[:o)] met een ongelooflijke 1/32e P51 komt, bijna geheel uitnembaar, enz...In radiobestuurde wagens race, waar natuurlijk bijna altijd dezelfden winnen. Dit alleen maar wat modelbouw betreft.

Maar dat is geen reden om de besten te doen vluchten.

Het is ook heel moeilijk een zekere aantal verschillende klassen uit te vinden. Bij een junior klasse, wie is zeker dat het niet de vader (of zelfs de schoonvader[:D]) dat het ding feitelijk gebouwd heeft?

In radiobestuurde wagens hadden ze, in Engeland, na een zekere tijd een "handicap" klasse uitgevonden, waar de besten (altijd eersten) met een zeker percentage handicap reden, en moesten dus bvb met 50% handicap, twee maal het aantal ronden maken tegenover de 0%. Echt!
Maar niet voor de nationaale en internationaale racen, natuurlijk.

Ik moet ook wel toegeven dat sommigen naar de wedstrijd komen met een beetje van alles en zelfs onvoltooid werk...De mirakels dat bestaat niet. Dat noemden we vroeger "vuilbakken", en dat is ook overdreven. Menselijk?

Het Minibaantje wedstrijd is ook, onderandere, de kans om de modellers "uit hun zolder of hun kelder" te krijgen. Men leert ook anderen te kennen, dat geeft ook ide?n voor onze persoonlijke baan.
Ik kijk altijd naar de achtergronden, dat is iets bijzonders moeilijk realistisch te verkrijgen.

Er is altijd mogelijk te verbeteren, voor de banen, voor de wedstrijd inrichting. Iedereen moet kunnen mee doen. Maar het zeggen is gemakkelijk (menselijk?)[:D]





stefan.

marimon

Hugo, kom maar vlug terug op jullie beslissing. Het is toch niet aan de winnaar zich aan te passen aan de verliezer zoals hier gesugerreerd wordt! Dat is al te straf. Er zijn regels en reglementen opgesteld door de organisatoren en iedereen moet zich maar schikken naar deze. Wie daar moeite mee heeft doet best niet mee! Het is mooi om v??l volk te hebben in een vereniging, maar als iedereen zich gaat moeien in het beleid en organisatie ervan dan is hek van de dam.
Proficiat met jullie twee 1ste prijzen. Hopelijk komt er een vervolg op.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

vanmiegroet

Even om de discussies te vermijden.
Er zijn winaars en verliezers.
Verliezers zijn er altijd in het meervoud.
Dus mensen get over it.
Als je wilt blijven winnen bij alles, dan leef je niet.
Door te verliezen weet je dat je leeft.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Loko

Een minibaantjes wedstrijd zal altijd wel heel subjectief blijven, de ene vindt dit mooi, de andere dat, de ene doet het zus, de andere zo,
maar wie deelneemt aan een wedstrijd gaat wel altijd ergens voor een prijs.
Persoonlijk is jaloersheid me niet bekend, hoogstens een "Poulidor" gevoel gehad (Zoetemelk gevoel voor de Nederlanders [;)])juist na de uitslag.
Gevoel dat ik ondertussen al lang achter mij heb liggen, en  oprecht gelukkig met de uitslag.
Discussies na een wedstrijd zijn doodnormaal en hoeven niet altijd op een gemakkelijke manier als jaloezie te worden bestempeld. Ik ga ze niet uit de weg,in tegendeel, gezonde discussies kunnen ons alleen helpen onze hobby nog beter te maken. [:)]
Groetjes Thierry, Post 7

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Loko

Een minibaantjes wedstrijd zal altijd wel heel subjectief blijven, de ene vindt dit mooi, de andere dat, de ene doet het zus, de andere zo,
maar wie deelneemt aan een wedstrijd gaat wel altijd ergens voor een prijs.
Persoonlijk is jaloersheid me niet bekend, hoogstens een "Poulidor" gevoel gehad (Zoetemelk gevoel voor de Nederlanders [;)])juist na de uitslag.
Gevoel dat ik ondertussen al lang achter mij heb liggen, en  oprecht gelukkig met de uitslag.
Discussies na een wedstrijd zijn doodnormaal en hoeven niet altijd op een gemakkelijke manier als jaloezie te worden bestempeld. Ik ga ze niet uit de weg,in tegendeel, gezonde discussies kunnen ons alleen helpen onze hobby nog beter te maken. [:)]
Groetjes Thierry, Post 7
Zoetemelk is wel eens wereldkampioen geweest denk ik!
Groeten Peter[;)]

Loko

citaat:
Zoetemelk is wel eens wereldkampioen geweest denk ik!
Groeten Peter[;)]
Juist,in 1985/Itali?, en Poulidor tweede in 1974/Canada[:D]

Thierry

Hugo

De reden dat wij niet inschrijven voor de derde mini-baantjes wedstrijd is dat wij iets anders willen ggan bouwen. Het zal een kleine modulebaan gaan worden.Wij beloven dat wij deze modulebaan zeer zeker zullen showen in Mechelen of Genk. Beide tentoonstellingen gaan ons zeer aan het hart. De organisatie is losser en gemoedelijker dan op menig andere tentoonstelling maar alles perfect geregeld en het aanbod van modelbanen is van hoge kwaliteit. Dat is het voordeel van een show eens in de twee jaar te organiseren. Maar eerst moet onze nieuwe clubbaan gereed zijn. Deze clubbaan heeft een zichtzijde van 900cm en laat zien hoe het in de 50 en 60 jaren van de vorige eeuw in De Kempen zou kunnen zijn geweest. In Goes zullen wij in februari van volgend jaar een try out hebben van onze clubbaan en we hebben de organisatie van Eurospoor toegezegd dat zij de Nederlandse primeur kunnen krijgen. Als wij met Danny Smets overeen kunnen komen willen wij graag met onze clubbaan naar Euromodelbouw 2011 komen.
We laten de modelspoorhobby echt niet in de steek en we zullen beslist onze kunsten vertonen maar een derde mini-baantjes wedstrijd in 2012 zit er echt niet in. Jammer maar helaas.
www.msgvalkenswaard.nl
Hugo

Hugo

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Hugo,
De vemaledijden Hollanders...[V] dit is wel een heel zwaare uitdrukking dat me buikpijn veroorzaakt maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Eerlijk gezegd, ik heb voor je baan NIET gestemd, in de zin dat ik het "hetzelfde" dan vorige keer vond. Dat vond ik "Gelijk Sandra Kim een tweede keer in Eurovisison Song Contest te komen, en in de zelfde omstandigheden dan de eerste keer te winnen".
Ik heb zelfs niet waargenomen dat he dezelfde bouwers was.
Deze keer vond ik ook het motorstel een beetje "uit verhouding". Bestaat dat voertuig echt zo?

Dit gezegd, is je (team) werk uitstandig! En je tweede eerste prijs kan natuurlijk een zekere jaloersheid veroorzaken, dat is erg maar dat is zo. Menselijk, dus...ja.

Dat gebeurt in alle wedstrijden. In IPMS wedstrijden waar een verdomde Zwitser[:o)] met een ongelooflijke 1/32e P51 komt, bijna geheel uitnembaar, enz...In radiobestuurde wagens race, waar natuurlijk bijna altijd dezelfden winnen. Dit alleen maar wat modelbouw betreft.

Maar dat is geen reden om de besten te doen vluchten.

Het is ook heel moeilijk een zekere aantal verschillende klassen uit te vinden. Bij een junior klasse, wie is zeker dat het niet de vader (of zelfs de schoonvader[:D]) dat het ding feitelijk gebouwd heeft?

In radiobestuurde wagens hadden ze, in Engeland, na een zekere tijd een "handicap" klasse uitgevonden, waar de besten (altijd eersten) met een zeker percentage handicap reden, en moesten dus bvb met 50% handicap, twee maal het aantal ronden maken tegenover de 0%. Echt!
Maar niet voor de nationaale en internationaale racen, natuurlijk.

Ik moet ook wel toegeven dat sommigen naar de wedstrijd komen met een beetje van alles en zelfs onvoltooid werk...De mirakels dat bestaat niet. Dat noemden we vroeger "vuilbakken", en dat is ook overdreven. Menselijk?

Het Minibaantje wedstrijd is ook, onderandere, de kans om de modellers "uit hun zolder of hun kelder" te krijgen. Men leert ook anderen te kennen, dat geeft ook ide?n voor onze persoonlijke baan.
Ik kijk altijd naar de achtergronden, dat is iets bijzonders moeilijk realistisch te verkrijgen.

Er is altijd mogelijk te verbeteren, voor de banen, voor de wedstrijd inrichting. Iedereen moet kunnen mee doen. Maar het zeggen is gemakkelijk (menselijk?)[:D]

Hallo Stefan,
De railbus is puur fantasie. Het hele mini-baantje is fantasie. We laten ook in het midden in welk land het is gesitueerd. De bezoeker mag dat zelf bepalen. Om een goed beeld te krijgen van het mini-baantje is maar ??n standpunt de goede en dat is in het midden recht vooruit en op ooghoogte kijken van de voorste poppetjes. Dan klopt de verhouding van de voorste railbus perfect. Dat is de consequentie van het bouwen in perspectief. Maar als je een mini-baantje wil bouwen en veel wil laten zien is dat voor ons de enige optie geweest. Veldhoven 1935 met een monumentale kerk en dorpsgezicht op 0,65 m? en nu B.A. Bodil op 1,2 m? is daar een sprekend bewijs van geweest.
www.msgvalkenswaard.nl








Hugo

marctje

hallo iedereen, ik zou wel eens willen weten wie van jullie eigenlijk al met de derde minibaantjes wedstrijd in zijn hoofd zit. zijn er al mensen die beginnen te plannen of misschien al aan het bouwen zijn. de volgende wedstrijd is niet zo ver meer hoor, nog 20 maanden en de tijd vliegt snel. wanneer wordt de wedstrijd officieel aangekondigd (iedereen weet natuurlijk dat MSM ongeveer het zelfde reglement gaat behouden. groetjes en veel plan en bouw plezier.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Kees-Jan

We zullen er ook eens over na gaan denken mee te doen met de volgende editie [;)]

Kees-Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marctje
iedereen weet natuurlijk dat MSM ongeveer het zelfde reglement gaat behouden
Zou het? Weet jij meer dan sommige anderen? [:D] [}:)] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

<== HAS NO COMMENT. Staat op pagina 2 van dit draadje te lezen.


citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik beloof plechtig dat ik er alles ga aan doen om deze keer de wedstrijd eerder te lanceren.
Wellicht in het januari-nummer.

En nu niet gaan panikeren. Het januari-nummer is voor mij "het volgende nummer". Jaja, nummer 98 (het decembernummer) ronden we dit weekend af. Volgende week naar de drukker en tegen half november in de winkels en de brievenbussen! [:p]

Dus, in nummer 99 zouden we wel eens de nieuwe wedstrijd kunnen lanceren. [;)]

En, omdat we graag ook de mening van de lezer kennen (jullie dus):
heeft er iemand argumenten waarom we het reglement zouden wijzigen? [?]



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI