Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

Gerolf

Jammer voor je, Marc. Nu moet je alweer last-minute de minibaantjeswedstrijd missen  :-\
Mijn deelname gaat in elk geval door. Ik hoop alleen dat morgen een betere dag is dan vandaag ...  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DavidT

potverdikke moest nog klein lampken kopen bij v.biervliet en nu zie ik dat die vanaf vandaag gesloten zijn...  :P sjans dat ik nog kijk anders stond ik daar morgen schoon te blinken!
Carpe Diem!

doomslu

#302
De uitslag

Proficiat aan IEDEREEN!

1 Depot Val-Rikard - Rik Martens
2 La gare de ROBBES - Luc Nussbaum
3 Remise en scene / act 2: Antwerpen Dam - Erik De Boeck
4 Altëdpraejs - Gerolf Peeters
5 Glück Auf - Hans Louvet, Ton Janssen & Maarten Schermij
6 De vier seizoenen - Dirk Heremans
7 Jour de marché à Alternagel - Daniel Vankerckhove
8 Cherbourg-Sur-Mer - David Tack
9 Hoekland - Henk De Goede
10 La conserverie- Andre Postma & Bart van Gool
11 Furka Oberalp Bahn - Henk van Beest
12 Das Depot - Luc De Beukelaer
13 Gremberg -Kristof Willems & Dries Reubens
14 La cour Bertain - Marc Vandamme
15 Minibahn - Gerrit Van Rooy
16 Timewaster - Rian de Rous
17 Luçay-le-Mâle - Kristoffer Dams
18 Mout Sugar - Christian Desmoutier
19 Waasbergen - Ruben Van Miegroet
20 Trois Bornes - Christian Larsen
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Konden de stemmers zelf ook niets winnen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

DavidT

iedereen bedankt voor de interesse in mijn baantje! ik ben supertrots op m'n 8e plaats - voor de eerste maal dat ik iets bouw had ik mij geen beter einde kunnen bedenken! bedankt ook aan de goede organisatie van de wedstrijd en beurs! 't was in orde! ik denk dat ik ook aan de volgende editie deelneem!
Carpe Diem!

Gerolf

Na de "procclamatie" heb ik een zichtbaar ontgoochelde Marc Vandamme (plaats 14) mijn steun betuigd.
Er waren nog wel resultaten waar ik meerdere mensen de wenkbrauwen zag fronsen.
Hoe dan ook: in een democratie heeft de meerderheid van de stemmen gelijk.

Citaat van: Jurgen op 29 oktober 2012, 17:04:33 PM
Konden de stemmers zelf ook niets winnen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Er is iemand uit het publiek genoemd, maar die was er op dat moment niet.
Ik vermoed dat hem of haar iets toegestuurd wordt...

PS: de naam van mijn baantje correct gespeld in de lijst - ik geef toe dat een schrijffout voor de hand ligt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#306
Ik kan begrijpen dat sommige mensen ontgoocheld zijn en eerlijkshalve zijn er ook een aantal waar ik mij vragen bij stel of waar mijn wenkbrauwen van fronsen ! Misschien toch maar eens denken hoe het misschien eerlijker kan, met de eersten heb ik niet meteen problemen maar verder in de rangschikking zijn inderdaad vreemde beoordelingen gedaan !
Deze manier van stemmen (ik spreek dan eerder over bezoekersresultaten) kunnen eigenlijk gemanipuleerd worden volgens het aantal mensen uit je familie en vriendenkring die de beurs bezoeken !

Ik zeg nu niet dat die eerste niet eerlijk waren maar lager in de rangschikking speelden deze toch zeker mee, als je dan nog meerekend dat je maar voor 3 banen de mooiste mag kiezen, of er zijn toch mensen met een heel andere smaak dan die van mij !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

#307
Ik had voor de beurs dit als eens aangehaald en de resultaten laten toch zien dat er toch vreemde dingen gebeurd zijn bij het stemmen, maar stemmen voor banen op deze manier  geeft op geen enkel gebied de waardering voor de kwaliteit, afwerkingsgraad en de uren werk aan(van)de baantjes ! ik ga nu ook geen namen noemen en dat hoeft eigenlijk ook niet.
Een goede verstaander heeft met hetgeen ik hier neerschreef genoeg om uiteindelijk dezelfde conclusies te trekken !

Groeten Peter ;)

conducteur

Omdat ik vooral aan de wedstrijd heb deelgenomen, om eens met iets van mijzelf op een grote tentoonstelling te staan, en dus ook aan de uitslagen van de wedstrijd slechts weinig belang hecht, maakt het eigenlijk niet echt uit hoe men het beste baantje kiest. Toch ben ik eens benieuwd naar de uitslag van de vakjury alleen.


Ik ben eigenlijk ook niet zo erg gelukkig met die 'publieksjury'. Als ik nu deelneem, en maak een houten plaat van 120*75, zonder verlichting, achtergrond of decor, met twee ovalen op, op twee schragen waar een tgv en een ice op kan rijden, dan heb ik zeker de publieksprijs gewonnen, maar niet het mooiste baantje gemaakt.


Publieksjury, of niet, ik heb mij geamuseerd, veel ideeën opgedaan, gesproken met enkele exposanten, veel mooie banen gezien, en dat telt voor mij het meest.
Het was er duidelijk aan te merken dat MSM in zee gegaan is met een nieuwe firma voor de catering. Met de lunchpaketten heb je méér dan genoeg, wat vorige editie wat magertjes was.
(Hint: als je nog eens met een firma in zee gaat, doe dat dan ook letterlijk, dan is het veel dichter voor mij ;) )
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Leuk dit je het leuk vond, maar sommige mensen hebben alle reden om ontgoocheld te zijn, zoals je schreef wou ik het ook neerschrijven. Ik had willen schrijven neem een plank, leg een ovaal, neem decoratiemateriaal en overstrooi naar believen en smaak ....  :-X :-\ :'(

Groeten Peter

Jurgen

Zoals Rian zegt, hij heeft plezier gehad aan de bouw en hij heeft iets bijgeleerd. Is dat dan niet de reden waarom je meedoet aan zo'n wedstrijd?
Winnen is natuurlijk altijd leuker, maar volgens mij heeft er niemand verloren, ze hebben alleen niet gewonnen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Ik ben eerlijk gezegd blij met mijn resultaat (ik had laatste plaats verwacht omdat mijn baantje niet al te fraai was en ik de jongste deelnemer was)
Ik heb misschien niet de mooiste of de best afgewerkte baan, maar ik ben
trots op mijn minibaantje.

Want met de bouw ervan heb ik een aantal nieuwe technieken mezelf aangeleerd.
Ik ben nu al aan het denken voor de volgende editie en hoop om dan de top 10 te halen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 29 oktober 2012, 18:43:37 PM
Zoals Rian zegt, hij heeft plezier gehad aan de bouw en hij heeft iets bijgeleerd. Is dat dan niet de reden waarom je meedoet aan zo'n wedstrijd?
Winnen is natuurlijk altijd leuker, maar volgens mij heeft er niemand verloren, ze hebben alleen niet gewonnen!

Deelnemen is inderdaad belangrijkst, plezier hebben, iets leren maar een eerlijke waardering(voor je werk) krijgen is toch ook iets waar je naar streeft als je meedoet!

Groeten Peter ;)

Rochevalien

Ik ben vooral blij dat het achter de rug is en dat ik mij terug kan bezig houden met m'n vaste baan,en al die andere projekten die halfafgebouwd liggen te wachten op hun beurt. Ik denk dat veel mensen niet goed beseffen hoe veel tijd je in een baantje moet steken .Het feit dat meer dan de helft van de ingeschrevenen de eindstreep niet haalden ,zegt genoeg. Ik ga zeker het eindklassement niet bekritiseren maar heb toch wel m'n bedenkingen bij de rangschikking nà nr 5. Ik vond het wél grappig dat m'n voorgangers kozen voor een doos met spuug lelijke bomen ipv een set met 2 mooie wagons.  ;D Enfin, ik ben er in elk geval héél blij mee  :D :D :D
Zoals het er nu voorstaat denk ik niet dat ik me  voor de volgende editie ga inschrijven ,maar wie weet misschien wel voor die daarna.(binnen 4 jaar dus)

Metpetergaathetbeter

#314
ik ben alvast blij dat er al één iemand zag wat ik zag en wat ik bedoelde  met een goede verstaander......

Groeten Peter ;)