Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

Rochevalien

Ik ben klaar met het ene deel van het baantje en ben nu met de andere kant bezig.Het baantje zijn dus eigenlijk 2 diorama's die gescheiden zijn door de achtergrond en verbonden zijn met het spoor.
Als dit deel voltooid is beginnen we aan de fijne afwerking van de beide diorama's. Tussendoor moet er dan nog ??n en ander gebeuren aan het rollend materieel want dat HOe spul rijdt toch niet zoals het hoort.De deadline halen is voor mij -normaal gezien -geen probleem.

Havoc

citaat:
De deadline halen is voor mij -normaal gezien -geen probleem.


Famous last words.... [:D]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

Letterlijk dan bedoel je? want ik zie geen enkel probleem om de eindstreep te halen. Een ziekte of een ongeluk buiten beschouwing gelaten natuurlijk.[:0]

mnieuwlaet

Ik ben ook nog volop bezig, vorige week ge?xperimenteerd met statisch gras en stofzuiger, ben tevreden!
Voor mensen die zeggen dat ze technisch nog niet ver genoeg staat; ik oefen en probeer nieuwe dingen uit, de meet halen zal wel lukken mr sommige onrealistische doelen zullen misschien voor een volgende keer zijn [:o)]

Mijn elektrisch tweetje moet nog volledig gemaakt worden! kasten gekocht op expo 2010 voor prikje, heb al motor nu nog plaatsen en aanpassen en verlichten en ... [xx(][|)]

Maar ik zal er zijn.

Gerolf

Zoals in een ander draadje gemeld: Alhoewel ik nog v??l te doen heb, ga ik voor 2012, en zal er staan. Nog eens 2 jaar uitstellen doe ik niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik vrees dat ik mijn deelname moet uitstellen. Huishoudelijke zorgen en gezinsperikelen zorgen er voor dat ik zelden geconcentreerd kan doorwerken. Met 5 minuutjes hier een een kwartiertje daar kom ik er niet. Er komen ooit betere tijden, maar dan ten vroegste over een paar jaar...[:(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ik vrees dat ik mijn deelname moet uitstellen. Huishoudelijke zorgen en gezinsperikelen zorgen er voor dat ik zelden geconcentreerd kan doorwerken. Met 5 minuutjes hier een een kwartiertje daar kom ik er niet. Er komen ooit betere tijden, maar dan ten vroegste over een paar jaar...[:(]




Je zou er nog versteld van staan wat je nog met zo'n 'sprintjes" van een half uur kan klaarspelen!!!
Uiteraard moet je alles in huis hebben en ook WETEN wat je gaat maken .En ook HOE je het moet maken.

erik de noorman

Mijn bak met achtergrondplaat en fries steekt in mekaar. Nu nog de achtergrond schilderen en voorzien van verlichting. Voor de sporen te leggen en al de rest heb ik nog wat tijd voor.

Erik.

erik de noorman

Sporen geplaatst, uitgetest en belasterd. Ik heb mezelf een toegeving gedaan. Ik wou eerst piko rails (code 100) gebruiken en zelf voorzien van een middenrail. Aangezien ik nog een hele boel K rails en wissels had liggen deze toch maar gebruikt. In een later stadium komt dit segment toch achteraan en zullen de k rails minder opvallen en bedrijfszeker zijn ze voor 100%.

Erik.


conducteur

Wie denkt er op dit ogenblik de eindmeet te halen?
Ik, indien we de resterende tijd goed gebruiken. Er is nog veel werk, maar het moet haalbaar zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Driesel


Wij doen nog steeds mee:



Kristof en Dries

conducteur

Veel te warm weer om iets te doen vandaag, maar ik ben toch bezig. Ik ben op zoek naar een passende naam voor mijn baantje.

Omdat het raden naar de naam van de kermis voorbij is mogen jullie mij helpen en hier dus verder namen verzinnen:

Mijn baantje is een klein station gelegen tegen erg steile hellingen (zoals langs de maas bv.). Door het reli?f is de plaats zo goed als niet bereikbaar van buitenaf. Door nieuwe technologie?n is men er sinds kort toch in geslaagd om via een lange tunnel de plaats met een spoorlijn en tramlijn te bereiken.

Het station ligt in het zuidelijk landsdeel van Belgi?. Aan de plaats worden door mensen die er nog niet geweest zijn door de moeilijke bereikbaarheid zodanig spectaculaire eigenschappen toegekend dat het bestaan ervan door velen betwist wordt. Men komt dan ook in groten getale met de trein en de tram de plaats bezoeken.  

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

@conducteur

Gare de Mont Paradis

Groeten Peter[;)]

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Bedankt, dacht eerst aan Sierre, dat is ook aan het einde van een tunnel, maar leek mij wat grof.  [:I]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum