Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

janjozef

citaat:
Geplaatst door doomslu

ik ben lid van de vakjury en bovendien co?rdinator van de wedstrijd. Ik doe niet mee!



Een goed excuus om er onderuit te komen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mnieuwlaet

ik ga geen twee baantjes maken heb al werk genoeg azo!
Heb wel een vraag. Een elektrisch tweetje (AM 75 enz...) kosten nieuw redelijk wat centen. Ik heb vorig jaar op de modelspoorexpo vier kasten gekocht (voor 30? met hoop onderdelen)van de fabriek met spuitfouten en ??n niet gespoten. Nu kan ik dus twee AM's maken waarvan ??n zeker klaar moet zijn voor mijn minibaantje! Maar kan een motor zonder antislipbandjes een tweetje trekken? of toch beter met zulke bandjes? (een motor van PB messingmodelbouw of van Godfather)

Gerolf

Als je aandrijving voldoende op de rails drukt (gewicht heeft, dus) en er geen steile hellingen bij zijn moet dat kunnen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

0,9m2 is dat in- of exclusief bedieningspanneel? Ik vermoed inclusief, en zal dus wat moeten prutsen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

0,9m2 is dat in- of exclusief bedieningspanneel? Ik vermoed inclusief, en zal dus wat moeten prutsen...

Exclusief Rian. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

en dat schaduw station ook h??


Schaduwstation hoort daarentegen wel in de maximale oppervlakte te zitten. Dat moge toch duidelijk zijn, hoop ik. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Dankjewel luc, je hebt mij van een hoop werk en gepruts verlost...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

vanmiegroet

@ luc
ik bedoelde niet in de 0.9 m2 .
maar wel in de maximum vierkant
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Nee, Ruben, het schaduwstation hoort volgens mij mee in de 0,9m2, die "bebouwde oppervlakte" is
... en alles moet sowieso passen in het grotere vierkant [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Nee, Ruben, het schaduwstation hoort volgens mij mee in de 0,9m2, die "bebouwde oppervlakte" is
... en alles moet sowieso passen in het grotere vierkant [;)]

Juist.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

en is het in een ongelijke oppervlakte dus veel bogen in dan telt die 0.9M2 niet.
maar wel dat vierkant.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
en is het in een ongelijke oppervlakte dus veel bogen in dan telt die 0.9M2 niet.
Toch wel, maar het is moeilijker om uit te rekenen [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

als ik een ongelijk oppervlak heb dus constant golvingen en inhamingen aan de zijkant dan lukt dat toch niet meer?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Toch wel, maar het is wat moeilijker. Het onregelmatige vlak opdelen is dan de methode.
Zoek maar eens via google naar formules voor de oppervlakte van stukken van een cirkel, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw