Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

modeltreinbart

Ik neem het in overweging .Maar ik zit nu met kosten in mijn nieuwe woonst want ik ben net verhuist naar een grotere oppervlakte.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Durango

Ik denk erover om mee te doen. Een ideetje borrelt al in de grijze massa bovenin.[?]
Hangt ook af van het verkrijgen van een magic train locomotiefje (zie topic gezocht).[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Ik neem het in overweging .Maar ik zit nu met kosten in mijn nieuwe woonst want ik ben net verhuist naar een grotere oppervlakte.

Het hoeft allemaal niet veel te kosten. Je hebt waarschijnlijk nog wel afvalhout van de verhuis of verbouwing, een half zakje gips en ander bouwspul liggen. Daar kom je al erg ver mee. Gooi er nog wat verpakkingskarton en -cellofaan bij, een schepje zaagsel, wat grind van op straat, de terracottaverf van de living..., en je baantje kan niet meer stuk! En de kosten... 0 euro!

Het enige dat nog ontbreekt is de inspiratie en de transpiratie! [:D]

Succes![;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modeltreinbart

Ik ben verhuist naar een huur appartement. Maar ik heb nog wat werk aan de hobbykamer om zo optimaal mogelijk te werken. En mijn hout moet ik nog gaan halen maar eerst mijn idee op papier zetten. Want ik wil een ardeens landschap maken met boven op de rotswand een ruine naar vooraan toe volgt het spoor , een rijweg en een riviertje (zoals de ourthe).
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Ik heb me net ook ingeschreven, maar dan buiten competitie.
Hoewel ik zo'n idee had dat de organistatie het al wel wist ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

Ik heb al een mooi ontwerp voor mijn baantje maar ik moet dan wel er blijven zitten.
Maar wat als ik eens wil rondkijken?[?][?][?]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik heb al een mooi ontweerp voor mijn baantje maar ik moet dan wel er blijven zitten.
Maar wat als ik eens wil rondkijken?[?][?][?]

Dat kan en mag hoor Ruben. [;)] Je hoeft jezelf niet vast te kleven op jouw stoel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Hoelang mag ik dan maximaal wegblijven?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Ruben, misschien sta ik wel naast je. Als je dan een toertje maakt, let ik wel even op jouw baantje. Dan mag je dat met mijn baantje ook doen. [;)]

@Gerolf, een kermisattractie is allemaal goed en wel, maar heb je wel een rijdend treintje op je baan??? Regelement is regelement! [:D][:D][:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Ik heb me ook ingeschreven[:)]

3e keer op rij maar de laatste keer heb ik het baantje niet afgekregen.  Hopelijk lukt het me wel deze keer[:D]

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ruben, misschien sta ik wel naast je. Als je dan een toertje maakt, let ik wel even op jouw baantje. Dan mag je dat met mijn baantje ook doen. [;)]

@Gerolf, een kermisattractie is allemaal goed en wel, maar heb je wel een rijdend treintje op je baan??? Regelement is regelement! [:D][:D][:D]


Merci ik zou ook het zelfde doen voor mijn buren.[:)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
@Gerolf, een kermisattractie is allemaal goed en wel, maar heb je wel een rijdend treintje op je baan??? Regelement is regelement! [:D][:D][:D]
Is een rollercoaster dan geen rijdende trein? Desnoods heb ik ook nog een parkbaantje ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
@Gerolf, een kermisattractie is allemaal goed en wel, maar heb je wel een rijdend treintje op je baan??? Regelement is regelement! [:D][:D][:D]
Is een rollercoaster dan geen rijdende trein? Desnoods heb ik ook nog een parkbaantje ... [;)]


Bon, sa va! 't Is omdat je aandringt. Je mag meedoen. [:D][:D][:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mnieuwlaet

ik zit met een prangende vraag! Mijn plan voor mijn minibaantje is klaar, en kan worden ingepast in mijn grote(re) modelbaan.
Hoe wordt de oppervlakte berekend? rekenen ze overal van aan de buitenkant (bv als je zichtbaar gedeelte als een kijkdoos is rekenen ze dan de binnenoppervlakte of vanaf de buitenrand van de planken v d kijkdoos? (wetende dat de fiddleyard ook meegeteld wordt)
Oppervlakte is nipt maar er kan nog wel aan geknibbeld worden.

Gerolf

"Totale bebouwde oppervlakte inclusief fiddelyard" is bij jou waarschijnlijk de oppervlakte van de buitenkant van je planken. Stel dat er een gat in je bodemplaat zit tussen je achtergrond en fiddleyard, dan is dat niet bebouwd. Misschien is dit een tip ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw