Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rommelen in ON30

Gestart door Durango, 13 oktober 2010, 20:34:13 PM

Durango

Zoals beloofd hier een paar foto's. Van de HoN3 kan ik nog niet veel, eigelijk niks, laten zien. Dat is in de verherbouw. Maar ik rommel ondertussen wel wat aan in On30. En heb een paar wagentjes in mekaar geknutseld van hout.
Boxcar waarbij de remmer de trap ook heeft gevonden. Geweatherd met poeders van Bragdon.

Een tankcar

En ik ben begonnen met een caboose(je)helemaal scratch build

Dit is een van de twee bakjes (1.20 x 0,50 meter) die onder constructie zijn voor de wagens en locs uiteraard, met daarop zowaar een flatcar en personen wagen.
Die laatse krijgt nog een geheel andere kleur. Ook het stationetje (mag eigelijk geen naam hebben) vordert inmiddels goed

foto links repaired
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

René

#1
Vreemd gaan hoeft niet altijd verkeerd te zijn.
Het ziet er in ieder geval patent uit. Ik krijg er wel een deja vu gevoel bij [;)]. Alsof ik het al eens eerder heb gezien.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Durango

#2
Als je in hetzelfde team zit is dit wel heel goed mogelijk.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Durango

#3
Inmiddels is de scratchbuild caboose al geruime tijd klaar.


Ook vond ik dat op zo'n beetje alle On30 baantje dezelfde climax rondrijdt met alleen een verschil in schoorsteen of brandstof dus een groen doosje laten komen

Een simpel recht toe rechtaan kitje zodat ik hier geen bouwfoto'ws laat zien. Het zat wonderbaarlijksnel inmekaar en achter de climax.
Deze ook maar gelijk voorzien van echte kolen en het uiterlijk van een slavenbestaan gegeven.


Het is dus van een two truck een three truck climax geworden. Op het dek moet nog het een en ander aan troep komen te liggen.
Ook dat gele gevaarte welke op de foto van het bakje staat is spontaan van kleur veranderd. Zelfs al enkele passagiers opgepikt.

Wheatering volgt nog, maar het ding past nu beter in de roaring 20ies
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

bollen neus

#4
Mooi![:)]

René

#5
Ja leuk die ouwe roestbak van een Climax. Neem je hem mee naar de volgende bouwdag, dan maken we er een 0n30 feesie van als tegenhangert van OHMB  [:D]
Ik heb dan wel een Davenport erbij en Eric ook (zegtie)
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Steam.N

#6
Zeer mooie dingen, Leon.
Indrukwekkend knutselwerk [:)][:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#7
Knap gebouwd, Leon. Vooral die caboose ziet er leuk uit [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#8
Het is een hele tijd stil geweest. Toch heb ik niet stil gezeten. Ben nu met 3 projecten bezig en soms valt dat ff niet mee.

Men neme een railtruck (van Bachmann)


Op Ontraxs 2010 had ik al een bekend groen doosje aangeschaft


Beetje husselen en zo


Helemaal af istie nog niet. Moeten nog twee lampies in en een lantaarn aan het dak, maar dat komt nog.
Wordt vervolgd
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

#9
Heel knap gedaan !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

#10
inderdaad heel knap
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#11
Dat ziet er een heel mooi bakje uit, man. Proficiat [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

In het draadje van de nieuwste aanwinst was de lok al voorgesteld.


Tijdens mijn vakantie kon ik toch het kitje maar niet laten liggen.
De conversie was eigenlijk in een paar uurtjes gepiept. Het drogen van de verf duurde langer.

Alle bestaande onderdelen die gesloopt moeten worden eraf gesloopt.

Zo uitgebreid was het allemaal niet. De BM onderdelen op zijn plaats.

Na in de paintshop te zijn geweest.

Up front
Ook nog een andere"pilot erop gezet. Zoals te zien ben ik iets doorgeschoten in de hekkies. Dit vond ik mooier en een preiseriaan heeft
zo meer houvast.

Nu nog de weathering maar ik ben er nog niet uit welke tender er achter komt te bengelen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Jurgen

Niet helemaal mijn ding, maar jij mag gerust wat meer "rommelen".  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Durango

Even het draadje weer oppoetsen.
De vakantie is weer voorbij, maar dat betekent niet dat er niet een beetje is gekloot met wat On30 materieel tussen alles door.
Daar er twee Shay's in mijn bezit zijn en er sinds Ontrax 2010 ook nog steeds een groen doosje van Backwoods lag te wachten nu
maar eens aan de slag gegaan.

Shay in de orignele staat.

Shay na sloop en de spullenboel er een beetje los op geplaatst om het eventuele resultaat ff te zien.

Shay na verbouwing en in kleur gezet. Zie dat het een beetje vlekkerig is, maar geeft nie.

Shay na het bespelen met poeders.

Daarbij had ik ook nog een gele combine liggen. Dat moest natuurlijk ook anders.

Combine in de gele kleur welke heel erg plastic aandoet.

Combine na behandeling. Het interieur is hierbij ook gelijk aangepakt.
Nu nog de nummertjes en zo, maar dat is besteld en onderweg.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )