kleur

Gestart door jossebe2000, 28 augustus 2005, 07:47:22 AM

jossebe2000

goedendag
sorry voor mijn het Nederlands

Ik wil plasticart in grijs beton schilderen, dat doet de verrichting reeds heeft? En hoe? Wie aan een idee? Ik geef schaal 0 aan; -) de omvang op de schaal, het voor worden teruggegeven want methode is dezelfde voor de alle schalen in algemeen


D_Loc

In MSM 7 staat een tip hoe je beton kan nabootsen bij het artikel over de bouw van het seinhuis van Quenast. De tip staat op pagina 43 van de Nederlandse uitgave.
Het komt op het volgende neer, schilder het plasticard (Humbrol) grijs en strooi vervolgens over de natte verf talkpoeder. Hierdoor ontstaat de grove structuur van beton.
Ik heb de techniek zelf ook gebruikt en ben tevreden over het resultaat.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

jossebe2000

bedankt
ik heb N?7
ik kijk


jean-luc

Hallo,

Voor grote betonnen delen gebruik ik Humbrol 87 als basiskleur.
De grondlaag wordt aangebracht met een grof penseel.
Daarna ga je als volgt tewerk.
Beton heeft een korrelig uitzicht. Om dit te evenaren ging er heel wat studietijd verloren. Ik probeerde talkpoeder en heel fijn zand (om zandschilderijen te maken), echter zonder het gewenste effect. Tot ik zelf een penseel te bouwde met een stukje mousse.
Van een stuk mousse met fijne structuur snij je een aantal reepjes van 3 X 1 X 1 cm. Daarna drenk je de reepjes mousse in de verf en tamponneer je die voorzichtig tegen de wand. Een soort dry-brushing met moussen dus. Een korrelig uitziend oppervlak is het resultaat. Het tamponeer reepje kun je meermaals gebruiken door het topje met verf eraf te snijden.
Het tamponneren wordt gedaan met de volgende kleuren: Humbrol 87 om de basiskleur te verstevigen en het korrelig effect te krijgen. Daarna worden donkere vlekken en schaduweffecten (nooit overdrijven) gemaakt met Revell 66 en 77.
Dezelfde informatie kun je vinden in het artikel over de watertoren van Steenbrugge (MSM 25)

Groeten, Jean-Luc

jossebe2000

GOEDENDAG
bedankt
men vindt erg op MSM[V]

n/a

Goedenavond,

Vanop het fotopunt-forum hadden ze mij naar hier verwezen... Gelijk hebben ze. [:)]

Ik vind hier al direct wat ik zocht: beton immiteren. Ik hoop dat jullie trukjes ook op hout werken. Het is namelijk voor het volgende project:





Het zou jammer zijn om dit te verknoeien met een egale grijze (plastiekerige) kleur. Dus alle tips zijn welkom.

Groeten,
Werner

Gerolf

Het zou inderdaad zonde zijn zoiets te verknoeien ...
Welkom hier, Werner!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Ja, dag Werner!
Mooi werk trouwens op die benijdenswaardige[:p] zolder van je!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ja, dag Werner!
Mooi werk trouwens op die benijdenswaardige[:p] zolder van je!



Ha! Bedankt voor het compliment. Dat hoor ik graag. [:D]

Ik vraag mij alleen af of dat ooit eens gaat klaar geraken... Ik zal jullie op hoogte houden.

glamo

hey WERNER;

welkom op het forum, ik heb je site eens bezocht, mooie foto's en toffe baan. en wat een verzameling treinen en wagon's.

GOE BEZIG zeggen ze bij ons

KURT