MSM 97

Gestart door doomslu, 11 oktober 2010, 14:50:28 PM

Jurgen

Ik heb hem ook al.

In het artikeltje over de nieuwe 305 Desiro treinstellen wordt geschreven dat de eerste 150 stellen door Siemens zelf gebouwd zullen worden en de overige 105 door Bombardier.
Ik vraag mij af waar de resterende 50 stellen dan gemaakt zullen worden. [:D]

Verder wel een goed nummer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

jan77

Hier is hij ook al aangekomen ziet er een interessant nummer uit
citaat:
In het artikeltje over de nieuwe 305 Desiro treinstellen wordt geschreven dat de eerste 150 stellen door Siemens zelf gebouwd zullen worden en de overige 105 door Bombardier.
Ik vraag mij af waar de resterende 50 stellen dan gemaakt zullen worden.


Waarschijnlijk in den Aldi[:D] net zoals de Sprinter(duikbril)
Die staat bij de bestuurders ook bekend als de Break van de Aldi[;)]
Grtz Jan

Michiel

Machtig mooi nummer! Weer eentje in de roos, met vooral het wagonnetje uit papier dat toch doet nadenken! [;)]

Maar, op blazijden 5 met de inhoud, staat op de 2de foto een blauw tenderlocomotiefje. In de tekst vind ik daar niet direkt iets van terug. Heeft iemand een idee welk locomotiefje dit is: Maatschappij, model...?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

didier1990

beste

helaas ik heb het nummer nog niet aangekregen maar ga ik deze nog krijgen?
Wandt anders denk ik dat ik die in mechelen ga halen.
Ik ga toch langs

mvg
didier

D_Loc

Bij mij ook aangekomen (uitzonderlijk snel!). Even een opmerking over het ontbreken van de witte randen op de buffers van de CFL 1604 van Kato. De echte CFL 1604 heeft op dit moment ook geen witte randen op de buffers dus dat is voor nu correct.
Voor wie nog wil genieten van de echte 1604 kan hier klikken
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Bij mij ook aangekomen (uitzonderlijk snel!). Even een opmerking over het ontbreken van de witte randen op de buffers van de CFL 1604 van Kato. De echte CFL 1604 heeft op dit moment ook geen witte randen op de buffers dus dat is voor nu correct.
Voor wie nog wil genieten van de echte 1604 kan hier klikken




Knappe filmpjes!Groeten Peter[;)]

Baureihe 103

Het blad gehaald in de winkel ziet er weer veel belovend uit.
Het staat weer garant voor een fiks aantal uurtjes leesplezier

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

den T

citaat:
Geplaatst door Michiel

Machtig mooi nummer! Weer eentje in de roos, met vooral het wagonnetje uit papier dat toch doet nadenken! [;)]

Maar, op blazijden 5 met de inhoud, staat op de 2de foto een blauw tenderlocomotiefje. In de tekst vind ik daar niet direkt iets van terug. Heeft iemand een idee welk locomotiefje dit is: Maatschappij, model...?



Het lokomotiefje is van het merk Fleischmann omgebouwd naar een industrielok en de verbouwing werd in een artikel bescheven alweer een aantal edities gelden.

den T

citaat:
Geplaatst door den T

citaat:
Geplaatst door Michiel

Machtig mooi nummer! Weer eentje in de roos, met vooral het wagonnetje uit papier dat toch doet nadenken! [;)]

Maar, op blazijden 5 met de inhoud, staat op de 2de foto een blauw tenderlocomotiefje. In de tekst vind ik daar niet direkt iets van terug. Heeft iemand een idee welk locomotiefje dit is: Maatschappij, model...?



Het lokomotiefje is van het merk Fleischmann omgebouwd naar een industrielok en de verbouwing werd in een artikel bescheven alweer een aantal edities gelden.


In tussen ook terug gevonden in welk MSM nr: nl. nr. 56 op pagina 54 en het oorspronkelijke model is een BR 98.8

Michiel

Enorm bedankt voor het opzoeken, den_T! Ik had stilletjes gehoopd dat het zou behoren tot een van de Belgische maatschappijtjes, maar niet dus. Wel jammer, want het ziet er best schattig uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

itchy

In het veraf gelegen gehucht Brussel nog geen MSM 97 in zicht... [:(]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Hugo

Het voorwoord van Guy is ons uit het hart gegrepen. Dat is nu precies wat wij met ons mini-baantje voor ogen hebben gehad. Detailleer de voorgrond tot in de finesses want daar richt het oog van de kijker zich op. De achtergrond ook detaileren maakt je werk alleen maar onrustig. De kijker heeft geen rustpunt.
Ik denk dat we zaterdag in de praktijk kunnen laten zien wat Guy in zijn voorwoord bedoeld.
www.msgvalkenswaard.nl
team B.A. Bodil
Hugo

Hugo

De modelbaan van Loek Bronkhorst is werkelijk een juweel. Ik heb deze modelbaan in werkelijkheid gezien.  Naast dat deze modelbaan een lust is om naar te kijken is de techniek die er achter schuilt zeer bijzonder. Het is jammer dat hier, mijn inziens, in dit nummer zeer sumier op wordt ingegaan. Wellicht dat in een volgende uitgave van MSM de techniek uitgebreid kan worden toegelicht. Mijn ervaring is dat Loek niet te beroerd om daar heldere uitleg over te geven.
www.msgvalkenswaard.nl
Hugo

Stefan Appelmans

Ik moet iets vragen aan de Nederlandstalige lezers:
In MSM 97 dus, het artikel over de papierenwagon, pagina 71 (In de franstalige TMM toch)foto 8. Daar is zichtbaar, en klaar geschreven, dat het messing 1,5mm op 1mm staafje moet geschuurd worden tot 0,75mm.
In de franse text is de uitleg fantasie, of teminste ontbreekt er iets, men spreekt van een platte vijs, en niet van schuren....
Kan iemand hier schrijven wat daarover verteld wordt in de nederlandse text, na "de volgende dag"?
Ik ben gaan googelen op "Winfried Schmitz-Esser". Fantastisch! Wat een werk!! Die P8[:p][:p][:p]
stefan.

Gerolf

Geen platte vijs, maar een platte vijl.
Er wordt met karton aan weerszijden een mal gemaakt, die 0.75mm dik is, om het profiel dat er tussen gekleefd is tot op die hoogte te kunnen afvijlen van 1 naar 0.75mm.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw