Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Website 0 forum een Nul

Gestart door locomotion, 23 november 2004, 16:43:46 PM

locomotion

Ik ben eens gaan kijken naar de website van het 0 forum op http://www.0-forum.tk/ in de hoop meer informatie te krijgen over de aangekondigde expo in Vilvoorde.
Veel wijzer ben ik niet geworden. Gemakkelijk is anders. Eerst en vooral moest ik zoeken naar deze info. Deze heb ik wel gevonden onder het laatste nieuws van de aangekondigde expo in Engeland zes maanden geleden. Het lijkt mij dat zij vergeten zijn dat ze een website hebben enndat ze deze regelmatig moeten udataten.

Ach ja, onder agenda staat het ook, hoe kan het anders.
En verder, wat is er nog meer te zien?
Onder normen: niets
Onder magazine: niets
Onder forum: niets
Statuten: nietv gevonden.

Misschien moet je wel een username en paswoord hebben om meer te zien. Wie zal het zeggen?
Het lijkt mij een vreemde bedoening.
Ik twijfel dan ook ernstig om zaterdag naar Vilvoorde te gaan kijken.

Ik ken intussen Febelrail en dat is jammer genoeg ook niets geworden. Gaat deze federatie (!!!) ook dezelfde weg op?

Locomotion

loco

Ik vind dat je toch hard van stapel loopt. Het Nul-Forum bestaat amper terwijl Febelrail toch ongeveer 20 jaar actief is. Deze vergelijking gaat niet op.
Dat de website niet zo up to date is klopt, maar ze moeten het dan ook allemaal georganiseerd krijgen met beperkte mensen en middelen. Je moet de mensen de tijd geven deze site en het forum uit te bouwen.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

tonycabus

1-0 voor loco deze keer[;)]
't Is hier momenteel "huilen met de pet op", de computerzaal ligt op zijn achterste. Een lelijke stroompanne met veel "vuiligheid" heeft hier 2 PC's opgeblazen[:(!]
Ook ik wilde het "0"-forum een verdedigende hand uitsteken maar Loco was me voor. Het bestaat inderdaad nog niet zo lang.
Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Daarmee ben ik het dus echt niet eens Tony.
Ik herinner me nog de discussie van een paar weken geleden waarbij van de kant van rgp en het 0-forum kwistig kritiek werd geuit op Modelspoor Magazine en het tegelijkertijd niet aan klopjes op de eigen borst ontbrak. Het lijkt erop dat de gehanteerde criteria voor anderen strenger zijn dan voor henzelf. Het lijkt me dan ook eerder 1-0 voor locomotion.
Overigens wat Febelrail betreft dat al 20 jaar bestaat: op de afgelopen expo in Mechelen was er wel een stand van Febelrail, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Er stond zelfs niemand om wat uitleg te geven over het hoe, wat en waarom. Als toekomstperspectief kan dat dus tellen wanneer gesteld wordt dat je het 0-forum om die reden niet mag vergelijken met Febelrail. Ik gun het 0-forum alvast een betere toekomst (ondanks het feit dat ik uitsluitend in H0 werk, maar elk initiatief in de modelspoorwereld is welkom), maar dan denk ik toch dat de mensen in kwestie even kritisch voor zichzelf zullen moeten zijn dan dat ze zijn voor anderen.

locomotion

Matisse,
je neemt me de woorden uit mijn mond.
Ik was jammer genoeg niet aanwezig op de expo van modelspoormagazine en kan dus ook niet vergelijken wat hun presentatie betreft.
Ik ben echter wel benieuwd naar de techieken die men gebruikt in schaal O. In vergelijking met HO zijn zij veel meer aangewezen op zelfbouw, en daar kan ik nog altijd veel van leren. Bvb, hoe snij ik niet in mijn vinges met een hobbymes (zit hier met een stevig verband)

Ik wens het O-forum alvast een goede start. Zulke initiatieven zijn welkom in ons klein Belgenland. Tot zaterdag. Ik kan nu toch niets doen met dit verband.

Locomotion

rgp

Dag,
We bestaan idd maar ??n jaar en zijn onbezoldigde liefhebbers en geen betaalde medewerkers.
De expo staat aangekondigd onder agenda en daar staat alles wat er te zien, inclusief beschrijving.
Er is inderdaad een deel voor leden, dat is namelijk de "return" voor diegene die lid zijn; daar vindt men ook de statuten, en de aankooppolitiek.
Wat de normen betreft: deze worden voorgesteld in Vilvoorde.
Er is ook een magazine: 0-Magazine en dat verschijnt 3 per jaar en is gratis voor de leden.
Belgische modellen: ??n van de leden is gestart met de fabricatie van een locotractor reeks 91 en een goederenwagen E, een schuilhuisje en een betonnen afsluiting.  En er komt nog meer.  wat de prijzen betreft: het zijn allemaal kits en de prijs van de wagon E zal in de grootte-orde liggen van een rijtuig van LS in HO.
En alles in beide landstalen, bepaalde delen ook in het Duits en het Engels.
De vergelijking met MSM: vergelijk wat vergelijkbaar is: we zijn liefhebbers die dat na onze dagtaak moeten doen (dus soms ook 's nachts) bij MSM is het een dagtaak.  En nogmaals: ik blijf geloven in MSM.
De vergelijking met FEBELRAIL: als ex-lid kan ik zeggen dat de optiek volledig anders is: het bestuur probeert iets tastbaar te verwezenlijken, bij FEBELRAIL, werd dat vooral verwacht van de werkgroepleiders (Rik De Gruyter voor de museumlijnen, Jef Van Olmen - in zijn eentje - voor de agenda, en in het verleden ikzelf voor de modelbouwcommissie, nu Philippe Callaert)

Roland

loco

H? locomotion.

Heb je de website van het Nul-Forum wel goed bezocht. In de agenda staat wel degelijk een uitvoerig overzicht van wat er te zien en te doen is (was) op de Expo-O-Forum.

Ik vind dat die mannen wel goed bezig Zijn. Maar neem hen dan ook niet kwalijk dat zij ook alles vanaf Nul hebben moeten opbouwen. Er is nu eenmaal zo weinig Nul te beleven in Belgi?. En iets wat er nog niet is, kan nog altijd komen.
Groetjes
Van een tevreden bezoeker

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw