Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Autotransportwagons van LS-Models

Gestart door ERVIN, 09 oktober 2010, 22:07:15 PM

B-Cargo

inderdaad [:)]
maar blijft toch h??l mooi hoor!

Alex

Die TWA 800 wagens voor de Ford Transits zijn recent uitgeleverd door Hobbytrade! Schijnen ook mooie wagons te zijn voor een niet gekke prijs.

Alex

TreinTeLaat

Ik heb gezien dat er nog Cobelfret's en ACE B-cargo uitkomen....
Waarvan 2 met verlaagde bovenbrug...
Maar nu ik heb gezien dat je met de gewone Cobelfret ook de brug lager kunt zetten, is er dan nog een verschil met die 'verlaagde bovenbrug' zoals vermeld op de LSM-site? ?  ?? ? ?


@ Daniel: echt prachtig gedaan; Waar haal jij al die auto's (die wieltjes en die bakken die je evrvolgens kunt schilderen? ? ?)

daniel

Dat is een goede vraag ...

Intussen ben ik wat verder met al die wagen. Het zijn wagens van Herpa Minikits, tussen 2,70 en 3,20 ? per stuk, maar je moet ze self schilderen en bouwen.





Ik kan U geen volledig stam tonen, want mijn baan is ... rommelig [|)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door daniel

Dat is een goede vraag ...

Intussen ben ik wat verder met al die wagen. Het zijn wagens van Herpa Minikits, tussen 2,70 en 3,20 ? per stuk, maar je moet ze self schilderen en bouwen.





Ik kan U geen volledig stam tonen, want mijn baan is ... rommelig [|)]




Fraai schouwspel !!!!!
Om jaloers op te worden(possitief dan !)!
Groeten Peter[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Ik heb gezien dat er nog Cobelfret's en ACE B-cargo uitkomen....
Waarvan 2 met verlaagde bovenbrug...
Maar nu ik heb gezien dat je met de gewone Cobelfret ook de brug lager kunt zetten, is er dan nog een verschil met die 'verlaagde bovenbrug' zoals vermeld op de LSM-site? ?  ?? ? ?



Eigenlijk is dit geen al te domme vraag hoor. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het verschil zou kunnen zijn.
Ik vrees dat we echter zullen moeten afwachten tot de modellen met 'verlaagde brug' er daadwerkelijk zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Ik heb gezien dat er nog Cobelfret's en ACE B-cargo uitkomen....
Waarvan 2 met verlaagde bovenbrug...
Maar nu ik heb gezien dat je met de gewone Cobelfret ook de brug lager kunt zetten, is er dan nog een verschil met die 'verlaagde bovenbrug' zoals vermeld op de LSM-site? ?  ?? ? ?



Eigenlijk is dit geen al te domme vraag hoor. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het verschil zou kunnen zijn.
Ik vrees dat we echter zullen moeten afwachten tot de modellen met 'verlaagde brug' er daadwerkelijk zijn.



Maar dan heb je net het probleem hè..., als je wacht tot de modellen er zijn, dan zijn ze uitverkocht....
Er is veel vraag naar en er worden er maar relatief weinig van gemaakt...., eenmaal uitgekomen zijn ze vaak al uitverkocht en anders moet je je binnen de paar dagen haasten naar de winkel in de hoop dat ze er nog 1 hebben liggen....

Maar dan blijft nog de vraag wat het verschil is....

En als je dus wilt bestellen, dan moet je toch best weten wat het verschil is..., anders weet je ook niet wat te bestellen...
En als er geen verschil is..., waarom maakt LS dan een onderscheid...
Tja....

@ Daniel: heel mooi die trein, het geeft me direct een nieuw doel: ook zoeits kopen en maken...
Zo'n 3 euro per auto valt mee, x12 per Cobelfret, x4 Cobelfret's... , dus zo'n 140 euro nodig voor een volle set Cobelfret's =P

>>> Vraagje: met wat schilder jij je auto's? Is dat speciale verf?

daniel

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
>>> Vraagje: met wat schilder jij je auto's? Is dat speciale verf?



Gemakkelijk. Ik gebruik acrylic verf: 2 lagen grey primer van Vallejo en boven op gewoon Tamiya X1,X2,X4,X5,X7 en XF20 (zwart,wit,blauw,groen,rood en grijs) soms met een druppel XF-16 (Aluminium) voor een gemetalliseerd effect.

krispy

Ik ben daar hier ook mee bezig , had er reeds een paar klaar gemaakt rond Oktober ( als test ) en dan een hele boel besteld ( nog wachtend op levering ) ook hier alles van vww , maar geen transporters( enkel passat en polo )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

Het lijkt me indrukwekkend om zo'n trein op een baan te zien langskomen [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bert Ossevoort

Ja ja,
Nu begrijp ik waarom ik in nederland geen VW kits van herpa meer kan kopen ,die zijn allemaal al verkocht ,
schitterend mannen!!!
Zelf als VW rijder ben ik ook bijna zover dat ik de wagons ga beladen ,ook met VWs uiteraard,zal tzt ook de beelden plaatsen ,want het blijven mooie wagons .
Bert.

ERVIN

Vermoedelijk zijn de auto's van Daniel een stuk lichter als die van mij, ik moet hier andere wagens op de wagons gaan zetten want de sleep is te zwaar.



Hoeveel wagons heb je eigenlijk Daniel , heb je de volledige sleep al eens laten rijden.Is het niet te zwaar voor je locs??

itchy

Ik ben op zoek naar (betaalbare) Ford Mondeo's...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Bert Ossevoort

Wel Erwin,
ben toevallig met de weegschaal bezig [wat geitwerk] en een VW golf
compleet weegt 4,2 gram en een polo 3,9 gram ,dus zeg maar een plastic herpa model 4 gram x 12 per wagon is 48 gram
zelf 4 wagons dus kleine 200 gram ,dat moeten de loks toch wel aankunnen ,en dit is last ,de vraag wat is de toename in rolgewicht ??
Hoop dat je er iets aan hebt [test met gewichtjes ofzo?!!]

Bert.

ERVIN

Bedankt Bert , de auto's op zich zullen niet de massa bepalen , maar zoals je aangeeft, de rol-weerstand van de wagons , een sleep van 3 autotranssporters zal geen probleem zijn , maar hang er maar eens 12 achter je loc , allemaal beladen met auto's , vooral in de bochten is dat dan een lood-zware sleep, en ik spreek uit ervaring hoor.[;)]